Vraag

IPTV - Foutmelding STB-ufa-03 - Unifi

  • 11 November 2020
  • 7 reacties
  • 171 keer bekeken

Al een tijdje erger ik me aan het feit dat port forwarding niet naar behoren functioneert op mijn experia box. Na een telefonisch gesprek werd mij de nieuwe experiabox toegezegd, maar helaas. Die is nooit gekomen.

 

Geen zin om te wachten en toch wat technische kennis dus door met een rigoureuze oplossing.

 

Inmiddels heb ik e.e.a. anders aangesloten:

 

NTU → Managed Switch → Tagged vlan 4,6,7 naar modem → Arris vip 2952-v2
                                        → Untagged vlan 6 → USG → Core netwerk

Op zich werkt alles helemaal prima, op IPTV na, deze geeft, na het downloaden van de update foutcode STB-ufa-03. TV kijken kan, maar is beperkt tot de eerste 16 zenders en het menu, tv-gids en apps zijn niet beschikbaar.

 

Iemand een vergelijkbare setup met vergelijkbare problemen? Of is hier de oplossing ook voor bekend?

 

Ik lees dat er meer mensen zijn met dezelfde fout, maar die hebben natuurlijk geen eigen netwerk draaien naast het reguliere experia box netwerk.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Sebzero,

Er vervelend dat het niet goed werkt. Ik krijg dit als melding te zien op de site van KPN:

Aanmelden niet mogelijk

De tv-ontvanger kan zich niet aanmelden op het netwerk. Foutcode STB-ufa-01, STB-ufa-02 of STB-ufa-03 verschijnt in beeld.
Probeer de tv-ontvanger op een later moment opnieuw op te starten.

Ik zie dat de TV ontvanger bij jou zo is aangesloten:

NTU → Managed Switch → Tagged vlan 4,6,7 naar modem → Arris vip 2952-v2
                                        → Untagged vlan 6 → USG → Core netwerk

 

Heeft ie Managed Switch wel een IGMP Snooping? Zo niet dan gaat het niet werken. Meer info over IGMP Snooping kun je hieronder lezen:

IGMP snooping, wat is het en waarom is het belangrijk?

Heb je als test de tv ontvanger eens gewoon aangesloten op de Experiabox, en meldt de TV ontvanger zich dan wel aan? Zo ja, dan zit er toch niet iets goed in de Managed Switch.

Deze switch ondersteunt IGMP Snooping en dit staat ook aan :)
Ik meen deze foutmelding gisteren ook al even gehad te hebben, maar voor de zekerheid kan ik dit morgen natuurlijk ook nog even testen.

Reputatie 7
Badge +22

Deze switch ondersteunt IGMP Snooping en dit staat ook aan :)
Ik meen deze foutmelding gisteren ook al even gehad te hebben, maar voor de zekerheid kan ik dit morgen natuurlijk ook nog even testen.

Ik heb ook een router met IGMP Snooping, alleen werkt dit ook niet. Een anderforumlid heeft me gezegd om er toch een switch van KPN tussen te zetten. En dan daar de UTP-kabel van de TV ontvanger erin te doen, daarna geen problemen meer. Welke Experiabox heb je?

  • Experiabox → Switch van KPN → TV ontvanger

Aan die switch kun je dan weer die andere apparatuur die je hebt erbij aansluiten.

 

@Dennis Schreve - Super meegedacht, maar waarom zou er tussen de experiabox en de setop box nog een switch moeten? Ik heb de setop box nu direct op het modem zitten.

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve- Super meegedacht, maar waarom zou er tussen de experiabox en de setop box nog een switch moeten? Ik heb de setop box nu direct op het modem zitten.

Als je nog meer apparatuur bekabeld wilt aansluiten, maar blijkbaar niet nodig, dat is fijn. :wink: Maar werkt de tv ontvanger?

@Dennis Schreve  Zojuist getest in een standaardsituatie (NTU → Experiabox→Setop box) en ik blijf dezelfde problemen behouden. Het lijkt dus inderdaad aan de setop box te liggen.

 

Vervolgstap: KPN bellen, tenzij ze hier sneller zijn.

Hoi @Sebzero . Ik ben vermoedelijk te laat maar mocht je mijn hulp nodig hebben laat dan even je gegevens achter in je profiel en geef mij hier een seintje.