Beantwoord

Is de KPN iTV app te installeren op de Chromecast met afstandsbediening?

  • 26 December 2021
  • 46 reacties
  • 6297 keer bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Is gewoon commerciële keuze om delen itv abonnement met familie te ontmoedigen. 

Bij Ziggo en T-mobile is het niet anders.

Via mobiel casten maakt de kans al veel kleiner dat een ander dan jij via je itv abonnementsnummer kijkt via een andere aansluiting. 

Reputatie 7

Binnen de eu moet dit toch gewoon werken, daar ik heb het daar juist voor, thuis gebruik ik die app nooit. En waarom dan op de telefoon wel en niet met Google tv. 

Dit slaat nergens op, tmobile en tele 2 bieden het wel gewoon aan. 

De smart-TV app is ontwikkeld voor thuisgebruik en er is geen wetgeving die het verplicht dat deze app binnen de hele EU te gebruiken is. Als je buitenshuis televisie wilt kijken op een groot scherm dan zal je de iTV app op telefoon of tablet moeten gebruiken en deze moeten casten naar dat grote scherm of een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op moeten zetten.

Reputatie 7
Badge +24

Binnen de eu moet dit toch gewoon werken, daar ik heb het daar juist voor, thuis gebruik ik die app nooit. En waarom dan op de telefoon wel en niet met Google tv. 

Dit slaat nergens op, tmobile en tele 2 bieden het wel gewoon aan. 

Waarom staat dit dan op de website van T-Mobile? 

 

Reputatie 1

Binnen de eu moet dit toch gewoon werken, daar ik heb het daar juist voor, thuis gebruik ik die app nooit. En waarom dan op de telefoon wel en niet met Google tv. 

Dit slaat nergens op, tmobile en tele 2 bieden het wel gewoon aan. 

Waarom staat dit dan op de website van T-Mobile? 

 

Klopt kwam ik later achter toen ik het probeerde met de gegevens van iemand anders. De app was wel te downloaden, zover kom je met kpn niet eens.

Casten wil vaak niet op publieke wifi's (zoals waar ik nu zit) anders had dat een prima oplossing geweest, niks mis mee, maar het werkt dan gewoon niet. Ik heb juist die Google tv gekocht om te zorgen dat ik die afhankelijkheid van een telefoon niet heb dan. 

Het blijft achterlijk, ik betaal er gewoon voor, technisch is het mogelijk maar omdat kpn (en andere aanbieders) dan mogelijk een aantal tv klanten verliest moeten de betalende klanten daar onder lijden, maw beleid gebaseerd op wantrouwen ipv vertrouwen.

Gezien het feit hoeveel er gedeeld wordt met streamingdiensten lijkt mij dat wantrouwen niet onterecht.

Je abonnement zou alleen maar duurder zijn/worden als het wel mogelijk was (ivm extra rechten) en het eventuele omzetverlies (aan niet verkochte tv abonnementen; internet wordt sowieso afgenomen) wordt gecompenseerd in de abonnementsprijs. …… wat ook weer het delen in de hand werkt.

Dus echt wel terecht dat het niet mogelijk is. Bij geen van de providers!

Bovendien zijn er geen afspraken met de contenteigenaren omtrent het gebruik buitenshuis van de smart-tv / streaming device app. Dat is er wel voor de mobiele apps.

👉Zelf verbind ik dan mijn laptop met de mobiel (Hotspot) en de mobiel met hdmi met een tv. Gaat prima.

Reputatie 7
Badge +24

Casten wil vaak niet op publieke wifi's...

Dat klopt. Bij publieke WiFi's kunnen de aangesloten apparaten elkaar meestal niet zien. Dit is vanuit veiligheid en privacy oogpunt. 

Maar dit heeft tot gevolg dat dus de smartfoon en Chromecast ook niet met elkaar kunnen communiceren. Casten kan dan niet.

Reputatie 7
Badge +24

 Het blijft achterlijk, ik betaal er gewoon voor...

U betaalt voor tv thuis. Niet voor tv elders. Buitenshuis is alleen beschikbaar via de app op de smartfoon of website.

Reputatie 1

Ik had nog een huawei 4g hotspot. Geen sim meer in zitten maar kan hem als wifi versterker gebruiken. Die verbonden met publieke wifi, telefoon en tv met dat hotspotje, dan kan ik iig casten, probleem opgelost. 

 

Ik wil best meer betalen voor het gemak, had bijvoorbeeld nl ziet geprobeerd maar daar heb je lang niet alle zenders. Dus dat schiet ook niet op. Laat ze het dan aanbieden als een add on dienst waar je extra voor betaald oid.

Wat betreft delen, ik snap dat mensen Netflix delen, dat is duur voor wat je krijgt. Maar streamingsdiensten zoals hbo en prime al helemaal dat kost bijna niks. Als ze het niet zo duur maken verdient het zichzelf terug door het aantal abonnees, lijkt mij. Of zijn Nederlanders echt zulke gieren.... 🤔😅

Reputatie 7

Ik wil best meer betalen voor het gemak, ...

Doe dan zoals ik en draai thuis een VPN server op, bijvoorbeeld, een Synology NAS.

Dan kan je op die Chromecast Google TV de app VPN Cliënt Pro plaatsen en die een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten.

Succes verzekerd.

Reputatie 1

Ik wil best meer betalen voor het gemak, ...

Doe dan zoals ik en draai thuis een VPN server op, bijvoorbeeld, een Synology NAS.

Dan kan je op die Chromecast Google TV de app VPN Cliënt Pro plaatsen en die een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten.

Succes verzekerd.

Heb ik nog wel even naar gekeken maar ik kon de vpn client pro niet vinden. Dat is hoe de app heet?

Reputatie 7

Heb ik nog wel even naar gekeken maar ik kon de vpn client pro niet vinden. Dat is hoe de app heet?

Ook ik heb deze op mijn Chromecast Google TV. Deze wordt door mijn zoon op zijn studentenkamer gebruikt om televisie te kijken.

klopt het dat de kpn iTV app op de chromecast alleen werkt op mijn thuisnetwerk en niet op de camping?

Dat klopt. Als je het op de camping ook wilt laten werken dan zal je er voor moeten zorgen dat de Chromecast Google TV een VPN verbinding op gaat zetten met een VPN server die bij jou thuis staat en waarbij alle communicatie van de smart-TV app door die VPN verbinding loopt.

Zelf gebruik ik daarvoor de app "VPN Client Pro" en die laat ik een OpenVPN verbinding opzetten met een OpenVPN server op mijn Synology NAS thuis.

Kunt u ook omschrijven hoe dit dan moet? 

Goede middag allemaal .. werk dat nog met de vpn want dan ga ik daaro ook naar kijken namelijk

 

Mvg richard

Reputatie 7

Goede middag allemaal .. werk dat nog met de vpn want dan ga ik daaro ook naar kijken namelijk

Uiteraard werkt dat nog via een VPN verbinding naar een VPN server die in jouw thuisnetwerk staat.

Als je een FRITZ!Box hebt of een Synology NAS dan is dit zeer eenvoudig te realiseren.

Maar let op, ook de verbinding vanuit de plek waar je die Chromecast Google TV gebruikt tot aan jouw thuisnetwerk moet voldoende zijn en daar schort het nog wel eens aan op campings, in hotels of in het buitenland.

Oke das mooi ..

Ik heb een nas thuis .. en op de camping is een beetje traag internet dat klopt zit ook te kijken naar een 4g sim maar moet ff uitzoeken als ik die van kpn neemt of ik dit dat wel nodig heb  want anders is dit gelijk op gelost namelijk.

Reputatie 7

...zit ook te kijken naar een 4g sim maar moet ff uitzoeken als ik die van kpn neemt of ik dit dat wel nodig heb  want anders is dit gelijk op gelost namelijk.

Weet dat één uur televisie kijken een kleine 3GB kost en dat je dus echt wel een unlimited databundel moet hebben om via 4G/5G televisie te kijken.

Zo das wel veel .. 

Moet wel zo iets nemen want ik draai ook met camera om te kijken en das nu ook drama...

klopt het dat de kpn iTV app op de chromecast alleen werkt op mijn thuisnetwerk en niet op de camping?

Dat klopt. Als je het op de camping ook wilt laten werken dan zal je er voor moeten zorgen dat de Chromecast Google TV een VPN verbinding op gaat zetten met een VPN server die bij jou thuis staat en waarbij alle communicatie van de smart-TV app door die VPN verbinding loopt.

Zelf gebruik ik daarvoor de app "VPN Client Pro" en die laat ik een OpenVPN verbinding opzetten met een OpenVPN server op mijn Synology NAS thuis.

De praktische oplossing voor KPNitv is 1 gsm instellen als accesspoint (hotspot) daar je Chromecast en tweede telefoon aansluiten. Op dit tweede toestel draaien de KPN, NETFLIX, PRIME etc. Apps

Hoi Frank .. 

 

Kan je dit wat meer toelichten ik heb wifi daaro 

 

Mvg richard

Hoi Richard, 

 

Ook ik zocht een oplossing om mijn KPN itv oplossing te gebruiken in mijn caravan. In Nederland is digitenne en goede oplossing voor liniaire tv maar ik miste de mogelijkheid om terug te kunnen kijken. 

Mijn vrouw en ik hebben beide een GSM en dan is het mogelijk om 1 GSM als hotspot te gebruiken (zeg maar een internetrouter). Je hebt dan een lokaal WiFi netwerk met internet acces. 

Je tweede GSM en je Chromecast sluit je op dat WiFi netwerk aan. Op de 2e GSM draait je KPN itv App die via je lokale WiFi netwerk internetacces heeft en via de Chromecast  naar je TV streamt.

En belangrijke voorwaarde voor ongestoord TV kijken is een onbeperkt  internet op GSM 1. Dit betekent bij KPN als provider 10 Gb per dag (1,5 - 2,5 uur tv bij hd) je kunt echter zonder extra kosten steeds 2 Gb bij plussen zonder extra kosten.

Let op dit werkt niet in het buitenland althans dan is je data bundel beperkt. 

 

Mvgr Frank Krommenhoek 

Top idee als ik is wat leuks wil kijken dan doe ik het wel zo .. kijk niet zo veel tv daaro en anders gewoon ff op de tel ... En heb vanaf feb 24 gb dus dat moet wel goed komen daaro ✌️ 

 

Als je nog een slim idee heb hoor ik het graag 

 

Mvg richard

Reageer