Beantwoord

Is ITV-app minder gevoelig voor een zwak 4g-signaal dan tv.kpn.com?

  • 29 June 2020
  • 3 reacties
  • 123 keer bekeken

 

Als ik (in het buitenland) bij een zwak 4g-signaal op mijn 13 inch macbook (iOS 10.13. 6) via de site (tv.kpn.com) tv kijk, heb ik soms last van storingen (meestal: beeld blijft hangen, geluid loopt wel door). Kijken via de app op mijn iPhone geeft dan gewoonlijk geen problemen. 

Komt dit door verschillen tussen de app en de online-toepassing die zich ‘wreken’ bij een zwak signaal? Of heeft het te maken met het verschil in schermformaat - mijn boerenverstand zegt dat een groter scherm meer data vraagt? Ik overweeg namelijk om probleemloos tv te kunnen kijken een nieuwe iPad aan te schaffen (mij huidige heeft een te oud iOS voor de app), maar als het verschil wordt veroorzaakt door het gebruikte schermformaat, heeft dat waarschijnlijk geen zin…

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 3 July 2020, 10:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Willem2712 

Ik zou zo enzo niet met 4G TV kijken, je bent dan zo door jou bundel heen. Is je bundel op, dan wordt jou snelheid verlaagd naar 64Kb. Dan kun je nog wel WhatsApp en berichtjes sturen, maar geen media gebruiken. Je moet dan weer een bundel kopen om de snelheid van 4G te krijgen. 

Het kan ook haperen dat 4G in het buitenland misschien niet zo goed is als in NL. Dat kan komen door bergen, en het kan ook voorkomen dat ie van 4G naar 3G of zelfs naar 2G gaat.

Heb je dan nergens WiFi in het buitenland? En waar zit je in het buitenland? Schermformaat heeft er niks mee te maken. Het gaat om de bandbreedte wat binnen komt.

Reputatie 7

Welkom, Willem, goede vraag. De app en de website draaien op hetzelfde platform, dus daar zal het hem niet in zitten. het heeft meer te maken met de kwaliteit van de stream. Je kunt op de website en in de app bij de instellingen aangeven welke beeldkwaliteit je wilt (laag, gemiddeld, hoog). Hoe hoger dit ingesteld staat, hoe meer data het gebruikt. En, afhankelijk van hoe goed het mobiele signaal is, ook hoe groter de kans op haperingen. 

Reputatie 7

Welkom, Willem, goede vraag. De app en de website draaien op hetzelfde platform, dus daar zal het hem niet in zitten. het heeft meer te maken met de kwaliteit van de stream. Je kunt op de website en in de app bij de instellingen aangeven welke beeldkwaliteit je wilt (laag, gemiddeld, hoog). Hoe hoger dit ingesteld staat, hoe meer data het gebruikt. En, afhankelijk van hoe goed het mobiele signaal is, ook hoe groter de kans op haperingen. 

 

En let op, via tv.kpn.com is de beeldkwaliteit instelling gebaseerd op het via wifi verbonden zijn en daarmee wordt er dus meer data verbruikt bij gelijke instelling.

 

Beeldkwaliteit via tv.kpn.com

 

Beeldkwaliteit in iTV app via wifi

 

Beeldkwaliteit in iTV app via 4G