Vraag

itv app buffert veel in buitenland, andere apps werken wel goed

  • 23 October 2021
  • 11 reacties
  • 187 keer bekeken

Het leek zo mooi.... 4g draadloze router, Sim kaartje van KPN erin, chromecast erbij en tv kijken via de app op vakantie in het buitenland.

Werkt perfect zolang het maar geen KPN is !

Ik start de Disney+ app en stream zonder problemen een film naar de chromecast.

Ik start Prime en stream zonder problemen een film naar de Chromecast.

Ik start de KPN iTV app en wil het nieuws zien op rtl4 om 20:00, een drama. 4 minuten kijken en vervolgens blijft het beeld hangen en zie ik een draaiend wieltje gedurende een minuut en gaat de uitzending weer verder voor 4 a 5 minuten en hoppa, weer het draaiend wieltje.

Waar kan dit aan liggen en belangrijker, hoe los ik het op ??

Andere APN geprobeerd voor het sim kaartje, portalmmm.nl ipv internet, 4g only ingesteld zodat het niet terug gaat naar 3G maar ook dat heeft allemaal geen effect, tv kijken lukt gewoon niet


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik doe het altijd via WIFI en de Chromecast.

Dat werkt perfect en kost geen data.

 

Via 4G of 5G gebruiken deze apps inderdaad veel data.

Ook You Tube gebruikt via 4G etc. veel data.

 

Gebruikt de app dan zoveel meer data dan bijvoorbeeld Disney+, Amazon Prime, Netflix ?

Die hebben geen probleem met streamen, zelfs in de app de kwaliteit instellen op laagste kwaliteit helpt niet

Reputatie 7
Badge +28

Heb je al een andere telefoon geprobeerd? BV van een reisgenoot? 

Nog een tip als je het Nederlandse journaal wilt zien : 

Gebruik daarvoor de app van BVN. 

Of de website : https://www.bvn.tv

 

Yep, 2 telefoons getest en hetzelfde probleem.

Je wil juist 1 app voor alle (commerciële) zenders zien…

Anders krijg je helemaal een wildgroei aan apps op je telefoon.

wil het nieuws zien op rtl4 om 20:00, een drama.

Dat is zeker een drama, want dan is er geen nieuws op RTL4….. :rolling_eyes:

Er zijn meer topics waar men het in het buitenland met Chromecast niet werkend krijgt via een extra router. 

Ik weet niet wat je bundel is op je mobiel, maar je zou de chromecast eens kunnen proberen op het Hotspot van je mobiel. 

Oh ja, 20:00 is GTST, nou je snapt al... die moet zeker werken voor de vrouw 😞 !!

Bundel is volgens mij wel in orde, 50Gb voor een maandje via KPN zelf en ik heb er maar max 2 weken van nodig.

Wat ik nu niet snap, waarom doen apps zoals eerder genoemd het wel zonder enig probleem en de KPN app zelf niet ?

Ik heb nog even de NLziet app getest en die heeft wel een soortgeijk probleem alleen dat is pas na ongeveer 20 minuten dat er een seconde of 10 even een hapering is en dan gaat het weer goed en die staat niet eens op lage kwaliteit ingesteld. Helaas heb je dan weer een extra abo nodig van 7,95 per maand en dat vind ik weer zonde.

Ik zal volgende vakantie eens checken met chromecast via mijn hotspot, daar had ik nog niet aan gedacht

Reputatie 7

De iTV app kiest bij casten via de Chromecast altijd voor de hoogste beeldkwaliteit i.p.v. de ingestelde beeldkwaliteit en dat moet dan wel over het hele traject tussen Chromecast en TV platform van KPN gehaald worden.

Helaas heeft de iTV app geen dynamische bandbreedte die zich aanpast aan dat wat haalbaar is. Die andere apps die hebben dat vaak wel. Dat gaat dan wel ten koste van de beeldkwaliteit maar in ieder geval krijg je dan geen haperingen.

Het wordt tijd dat GTST eens stopt. Het is een heel treurige rekkerij de laatste jaren. Ik snap niet wat men er aan vind. Nog minder waarom het dan gekeken MOET worden.

Vroeger hadden we in het buitenland gewoon geen NL televisie. Heel relaxed. Doe een spelletje, ga een avondje (of meer) lekker dineren en neem de tijd.

P.S. Via de app dan maar het opnemen van de uitzendingen inplannen opdat je vrouw er thuis alsnog naar kan kijken? En dan nu vakantie houden want dingen doen die je thuis ook doet is geen vakantie natuurlijk :wink::relieved:

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Raymond_036, welkom! Het vergelijken van Netflix met de itv app is niet helemaal fair: je gebruikt de itv app vooral voor live tv en dat is bij Netflix natuurlijk niet zo. Dat zal het grootste verschil zijn. Je kunt proberen om hem op de laagste kwaliteit te zetten en dan inderdaad op je telefoonscherm te kijken en niet via Chromecast. Werkt het dan wel?

Ik had hetzelfde idee, dat live tv en netflix niet hetzelfde is dus heb ik ook getest met uitzendingen van een dag eerder. Dit zou dan wel redelijk gelijk moeten zijn omdat het bij beide een niet-live video betreft. Niettemin gaf dat hetzelfde probleem maar kon ik wel langer kijken dan live. Ongeveer 10min en dan weer 'bufferen'.

Op het moment dat ik het 'bufferen' zie, zie ik het ook op mijn telefoonscherm.

Het zal wel liggen aan het buitenland want eenmaal thuis werkte het weer wel. Maar thuis kijk ik gewoon tv op de normale manier en gebruik ik niet de itv app om op mijn telefoonscherm te gaan kijken

Reputatie 7
Badge +30

Ja, ik snap het: je wilt natuurlijk dat het buitenshuis werkt. Binnenshuis gebruik je doorgaans gewoon de tv-ontvanger. Ik maak uit je verhaal op dat je nu weer thuis bent: dan wordt het sowieso lastig om te zeggen waar het aan gelegen heeft. Mocht je een volgende keer weer hier tegenaan lopen, kan je in ieder geval proberen om meerdere keren een speedtest te doen. Ik ben dan benieuwd of je steeds hetzelfde aantal MB's haalt en zo ja, hoeveel dat dan is. Je hebt zeker stabiel 6 Mbit/s nodig om goed gebruik te kunnen maken van de itv app. Als dit steeds fluctueert, dan kan dat de reden zijn dat je hier tegenaan loopt.