Beantwoord

iTV app voor Android tv's

  • 6 September 2020
  • 53 reacties
  • 14008 keer bekeken

Dag KPN,

Is er in de roadmap ergens bepaald wanneer de itv app van kpn voor Android TV beschikbaar komt? Ik wil binnenkort een Android TV kopen, en het zou echt baas zijn als ik deze kan gebruiken zonder externe apperaten. 

Graag hoor ik een reactie van KPN, of hun ontwikkelaars. 

Groet, 

Daniël 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 June 2021, 13:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Dat antwoord van die iTV app is ook al minimaal een jaar oud. Als je toch al een iTV android app hebt, hoe moeilijk is het dan een Android TV app te maken?

Kwestie van wil, keuzes en respect voor je klanten. Daarmee kweek je loyaliteit.

 

Reputatie 7

Als je toch al een iTV android app hebt, hoe moeilijk is het dan een Android TV app te maken?

Kwestie van wil, keuzes en respect voor je klanten. Daarmee kweek je loyaliteit.

De user interface van een app die je met een afstandbediening moet bedienen is toch echt wel iets anders dan die van een app met touch bediening maar goed dat is technisch gezien natuurlijk niet onoverkomelijk.

Daarnaast moet je jezelf de vraag stellen of het commercieel interessant is om een app voor Android TV te maken, wetende dat je daar sowieso geen on-demand aanbod mee zult gaan aanbieden omdat daarover 30% afdracht aan Google over van toepassing is. Dit is waarschijnlijk ook één van de redenen waarom er geen app voor Apple TV is.

De Ziggo Go App is wel in de store te krijgen. Zo vreemd dat KPN dat niet voor alle modellen ook doet.

Ik ben ook erg benieuwd. Heb sinds kort de Chromecast TV dongle en een KPN app zou het echt wel af maken.

Goedemorgen heren, ik heb helaas nog geen nieuwe informatie over een eventuele android TV app.
Wel kun je tegenwoordig met de iTV online app chromecasten naar een apparaat dat dat ondersteunt.
Niet helemaal hetzelfde maar ik hoop dat jullie daar wat aan hebben :-)

Casten is inderdaad verre van hetzelfde dus ook geen oplossing.

Zal wel met geld en licenties te maken hebben. Apart dat de grote concurrenten zoals Ziggo en T-Mobile wel het nut er van inzien en android/google TV app hebben😉

Het komt KPN blijkbaar genoeg aanwaaien wat klanten betreft dat ze het wel best lijken te vinden 😁

Reputatie 4
Badge

Erg jammer idd dat het er zwaar op lijkt dat kon dit niet serieus oppakt. In een ander topic komen argumenten als mindere beeldkwaliteit naar voren van kpn. Maar denk dat de mensen die juist een dergelijke app gebruiken zoeken naar functionaliteit!! 
 

Jammer dat de app er niet is gezien de aantallen Android tv’s die verkocht worden en de kastjes van strong en mi met Android. Ziggo heeft hem zelfs en ook jullie 2de bedrijf Solcon heeft hem. En binnenkort ook t.mobile gemiste kans dus voor kpn. Ben er nu weg heb goedkoop Internet genomen met de Android app van Canal digitaal werkt prima Films en series Fox Sport 1 terugkijken en opnemen in voor 14.95 per maand. Jammer dus

Goedemorgen heren, ik heb helaas nog geen nieuwe informatie over een eventuele android TV app.
Wel kun je tegenwoordig met de iTV online app chromecasten naar een apparaat dat dat ondersteunt.
Niet helemaal hetzelfde maar ik hoop dat jullie daar wat aan hebben :-)

Schiet niet op.

Via chromecast streamen geeft geen DD 5.1 / AC3 dus alleen maar stereo geluid ( en dat zuigt / is niet van deze tijd )

Goedemorgen heren, ik heb helaas nog geen nieuwe informatie over een eventuele android TV app.
Wel kun je tegenwoordig met de iTV online app chromecasten naar een apparaat dat dat ondersteunt.
Niet helemaal hetzelfde maar ik hoop dat jullie daar wat aan hebben :-)

 

Dit is idd niet hetzelfde en ook een slecht alternatief. Waarom kan niemand uitleggen waarom er geen enkele prioriteit ligt bij het ontwikkelen van een Android TV app? Je zou bijna denken dat Samsung en LG de KPN betalen voor het ontwikkelen van de app voor hun platform… lijkt me wat onwaarschijnlijk, maar toch. Ook het gebrek aan communicatie of een tijdlijn vind ik toch wel erg treurig. Bij Ziggo en NPO heeft het ook heel lang geduurd voor ze een Android TV app hadden maar uiteindelijk is deze toch gekomen. 
Het zou jullie sieren als KPN om hier wat dieper op in te gaan.

Heel stom dat dit er niet is. Ik heb nu een TV-abonnement van Ziggo naast mijn KPN glasvezel-abonnement omdat ik geen extra apparatuur wil om TV te kunnen kijken. Bij Ziggo is het plug & play zonder settopbox, “ouderwets” een coax-kabel in de TV en klaar. De huidige smart TV-apps geven ook nog eens streams van mindere kwaliteit door. Zonde dat KPN niet inzet op een settopbox-loze klantervaring.

Het is inderdaad een hele slechte zaak dat de iTV Android TV app er nog steeds niet is voor de Android TV gebruikers. Ik zie dit ook als een oneerlijke concurrentie richting Philips. Ik weet niet of Philips hiervan op de hoogte is, maar anders is het het overwegen waard dit richting Philips bekend te maken. KPN denkt nog een monopolie positie te hebben lijkt het wel, mar goed daar konden ze weleens van terugkomen anders klanten de overstap gaan wagen naar een andere aanbieder die wel een goed werkende Android TV app hebben. Het lijkt me juist een goed wapen om in handen te hebben, zeker nu alle providers zich in een 5G oorlog bevinden. KPN, regel die iTV Android TV app…...

Reputatie 2
Badge

Zijn er inmiddels nieuwe ontwikkeling betreft de android tv app ?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bassman77, helaas nog niet. Mocht hier iets in veranderen zal ik jullie daarvan op de hoogte stellen.

Volg dit forum al een tijd, maar gezien de voortgang wik ik bij deze ook even klagen. Anders denken jullie bij KPN nog dat er te weinig animo voor is.

Op de site staat heel mooi dat LG en Samsung als eerste de toegang krijgen tot de itv app. Echter staat dit er al bijna 2 jaar zonder enige toevoeging.

Als jullie dan geen app willen ontwikkelen voor Android tv, geef dan in ieder geval het TV kastje een update zodat die via hdmi cec kan werken. Dan hoef ik niet steeds van afstandsbediening te wisselen als ik Netflix in 4k wil kijken. 

Ook ik meld me even, evenals de schrijver hierboven. Zou het bijzonder prettig vinden als er een Android TV app wordt ontwikkeld. De Chromecast is voor mij geen goed alternatief want die doet het om de haverklap niet. Hoor het graag als de app wordt ontwikkeld..

Zoals vele andere gebruikers wacht ik echt nog steeds op de Android tv app. Waarom lukt het andere aanbieders wel om dit te realiseren en KPN kan nog niet eens aangeven wanneer en of ze het gaan uitbrengen. Voor mij echt een serieus punt om een overstap te overwegen. 

Ja helemaal eens, van de week iemand hier aan de deur; wij gebruiken hier beneden de Ziggo GO app op onze Android TV, kan ik dit met KPN straks ook en boven dan 1 tv kastje, ja hoor geen probleem.

Over 2 weken komt de monteur voor de installatie, ik ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Heel vreemd dat die APP er niet gewoon is. 

Deze tekst staat inderdaad al een zeer lange tijd op de website:

De KPN Smart TV app is als eerste beschikbaar op de smart tv's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Andere merken en modellen volgen later.

Echter lijkt het of hier niks aan gedaan word. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? De app is er immers al gewoon voor Android TV, echter beperkt voor slechts 2 merken vanaf een bepaald bouwjaar. Android TV is Android TV zou je zeggen. 

Ik had deze app ook graag op mijn Xiaomi Mii Android TV stick willen gebruiken. Daar kan ik nu ook gewoon naartoe casten maar dit werkt toch minder handig. 

Reputatie 7

De app is er immers al gewoon voor Android TV, echter beperkt voor slechts 2 merken vanaf een bepaald bouwjaar. Android TV is Android TV zou je zeggen. 

Alleen is er nog geen iTV app voor Android TV immers televisies van Samsung en LG draaien op hun eigen OS en niet op Android TV.

De app is er immers al gewoon voor Android TV, echter beperkt voor slechts 2 merken vanaf een bepaald bouwjaar. Android TV is Android TV zou je zeggen. 

Alleen is er nog geen iTV app voor Android TV immers Samsung en LG draaien hub eigen OS en niet Android.

Dat LG WebOS draait was ik van op de hoogte. Echter dacht ik dat Samsung gewoon Android TV “draait”?

Reputatie 7

Echter dacht ik dat Samsung gewoon Android TV “draait”?

Nee, die draaien op Tizen.

Reputatie 1
Badge

@Kpn kunnen jullie hier antwoord op geven? Misschien kan de roadmap inzichtelijk gemaakt worden? 

Denk je dat die er is dan? 🙄

Vast wel. Ik snap de keuze van webOS en Tizen ook wel. Echter, nu wordt AndroidTV wel steeds volwassener (mede dankzij de Nvidia shield) . 

We zijn inmiddels 8 maanden verder...denk niet dat er een android tv app gaat komen.…

Rare jongens bij KPN

@Kpn kunnen jullie hier antwoord op geven? Misschien kan de roadmap inzichtelijk gemaakt worden? 

Denk je dat die er is dan? 🙄

Vast wel. Ik snap de keuze van webOS en Tizen ook wel. Echter, nu wordt AndroidTV wel steeds volwassener (mede dankzij de Nvidia shield) . 

We zijn inmiddels 8 maanden verder...denk niet dat er een android tv app gaat komen.…

Rare jongens bij KPN


misschien is dat in de toekomst anders dat die er misschien komt voor Android tv

ik heb hoop :wink:

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag Allen, ik zou jullie op de hoogte stellen als er iets zou veranderen!
Het is eindelijk zo ver!
 

 

Dit topic is nu gesloten. Voor verdere vragen/opmerkingen kun je bij bovenstaande topic terecht!

Reputatie 2
Badge

Ik kan hem nog niet vinden op mijn Philips smart tv the one die op Android 9 draait tv is nog geen half jaar oud