Vraag

iTV ontvanger foutcode 303

  • 23 June 2020
  • 19 reacties
  • 129 keer bekeken

ik heb mijn modem aangesloten in de meterkast.  Tv ontvanger aangesloten in de woonkamer maar ontvang niks. Foutcode 303. Kpn zou vandaag.een monteur sturen maar door fout van kpn komt er geen monteur. Kpn kan ook geen monteur inplannen opeens. Wat kan ik doen zodat ik tv kan kijken 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Dennis 07,

Heb je wel een actieve verbinding op het modem zelf? 
Foutcode 303 betekend dat er geen actieve verbinding is met het modem. Hoe heb je de ontvanger aangesloten? Rechtsstreeks met de kabel naar modem of via een DVS (draadloze verbindingsset)?

Stekker zit in de muur. Modem werkt en wifi versterker ook. Dus daar lig het niet aan

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Dennis 07,

Wat bedoel je met stekker? De ethernet kabel die rechtsstreeks van de muur naar het modem loopt? Of bedoel je de verbindingsset? In het laatste geval dient er één adapter aan het modem gekoppeld te zijn en de ander aan de ontvanger. Die lampjes op die adapters horen constant wit te branden. 

Het blijft namelijk de ontvanger geen contact met het modem kan krijgen op dit moment. 
 

Ik bedoel de ethernet kabel van interactieve tv ontvanger naar ethernet kastje in de muur. Heb alle kabels aangesloten die in de meterkast hangen op de modem. Dus moet het volgens mij werken. Heb in het kastje gekeken in de muur of dat aangesloten zit met kabel en die zit er.

Reputatie 7
Badge +16

Hmm dat is gek @Dennis 07 , want dan is er wel verbinding met het modem vanaf de ontvanger.  Misschien een gekke vraag, maar het lampje '’Internet'’ op het modem brandt wel groen?
Zal je is de stappen op deze pagina willen volgen en kijken of het daarna wel lukt? Even door scrollen naar beneden en op de knop '’Aan de slag!'’ drukken. 

Die heb ik al gevolgd. Kpn komt ook niet langs. Moet volgens de dame maar in augustus terug bellen.

Het lampje brand groen

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Dennis 07,

Het enige wat ik nog kan bedenken is om even de ontvanger tijdelijk met een draad rechtstreeks naar het modem te laten lopen om te kijken of die dan wel gewoon opstart, zal je dat nog is willen proberen?

Via bekabeling door mijn woonkamer doet interactieve tv het wel. Dus is er iets niet goed aangesloten.  Komt er op neer dat ik moet wachten tot augustus en dan kan ik pas een afspraak maken met een monteur.

Badge +19

Je gebruikt dus een draadloos  verbindingsset als ik het goed begrijp? 

Nee een kabel 

Badge +19

O ok. Er loopt dus een kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer en daar eindigt de kabel in een wandcontactdoos.  Begrijp ik het zo goed?

Ja dat klopt en die werkt dus niet. Nu een kabel vanuit de meterkast over de vloer naar de tv en dat werkt wel. 

Badge +19

Ik denk dat er een connector niet goed gemonteerd is. Dat is altijd een lastige klus net die kleine draadjes of een kabelbreuk in het ergste geval.

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis 07 Welkom op het forum. Wat vervelend om te lezen dat de monteur niet langs kon komen en dat het niet lukt om op de juiste manier tv te kijken. Het lijkt er inderdaad op dat je internet wandcontactdoos geen signaal krijgt. Je zou dit kunnen testen door even een laptop aan te koppelen. Als je dan geen internetverbinding kunt maken dan weet je dat er geen internetsignaal op staat. Mag ik vragen waar de kabel die naar de contactdoos in de woonkamer gaat in de meterkast op uitkomt? Zit deze direct op de Experiabox of Box12 aangesloten? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Heb gisteren weer kpn gebeld en eindelijk hebben ze een monteur langs gestuurd.

Het probleem was dat er draadjes verkeerd aangesloten waren in een kastje. Binnen 5 seconden probleem opgelost. 

Iedereen bedankt voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis 07 Goed om te lezen dat het probleem opgelost is! Ging het om het kastje in de woonkamer, of ging het om een kastje in de meterkast? 

Het kastje in de meterkast :grinning:

Reputatie 7
Badge +15

@Dennis 07 Duidelijk, fijn om te horen dat het nu opgelost is. En bedankt voor de informatie!