Beantwoord

Kan mijn tv-ontvanger van 2017 vervangen worden voor een nieuwe, zuinigere tv-ontvanger?

  • 11 April 2024
  • 24 reacties
  • 364 keer bekeken

Beste, ik heb een oude tv box van 2017. Hiervan is het stand-by verbruik 5w. Ik zou die graag vervangen willen hebben voor een zuinigere, die waar jullie mee adverteren met een verbruik  van 1w. Is dat mogelijk? Wij zijn dus ook al vanaf zeker 2017 vaste klant 😊

icon

Beste antwoord door PeterG 11 April 2024, 14:59

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9

U kunt overstappen op TV+ bijvoorbeeld, dan krijgt u de nieuwste KPN-box, abonnement is vaak ook nog iets goedkoper vanwege korting op internet.  Deze +Box gebruikt in stand-by heel weinig stroom, @Liefjes.

Overigens kun je na gebruik ook gewoon de stekker eruit trekken, die stand-by stand is eigenlijk nergens voor nodig. Ja, het opstarten duurt een minuut in plaats van anderhalve minuut. Met de stekker eruit verbruikt-ie helemaal niks!

Reputatie 7
Badge +11

Welk merk en type tv-decoder heb je nuj van KPN in bruikleen @Liefjes ?

 

Reputatie 7
Badge +20

@Liefjes 

Je hebt waarschijnlijk een Arcadyan HMB 2260 of Arris VIP 2952

Deze gebruiken ongeveer 5,5 watt, zowel aan als in standby

 

Als je je abonnement omzet naar KPN tv+ (als je abonnement vrij bent)

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022

Deze verbruikt ongeveer 4,5 watt aan en 2,5 watt standby (en in diepe slaap zelfs minder).

 

Meestal ga je ook minder per maand betalen.

 

De Sagemcom DIW7022 is een mediabox, die werkt compleet anders.

Dat is zo wie zo wennen en dat vind niet iedereen even fijn.

Zelf kan ik hem aanbevelen, maar op het forum lees je ook dat er mensen zijn die hem liever kwijt dan rijk zijn.

Je huidige ontvanger kun je op een nog zuiniger stand-by niveau instellen dan de nieuwe TV+ box. Namelijk 0,5 watt. De TV+ box heeft ECO stand-by van 1,0 watt (ivm wake on lan).

Schakel daarvoor onder Instellingen - Stand-by: ECO stand-by in. De opstart tijd van 1 minuut en 40 seconden is wel wat lang maar went gauw genoeg.

Arris en Arcadyan

Stand-by met klok 5,4 Watt; Stand-by 5,2 watt; eco stand-by 0,5 watt

Sagemcom (DIW7022, TV+)

Stand-by 2,5 watt; eco stand-by 1,0 watt

Reputatie 1
Badge

Mij maakt het verbruik niet zo heel veel uit, wel heb ik 2 tv ontvangers (standaard ) 1 nieuwe en 1 oude tv ontvanger. De oude staat boven, maar helaas hapert die soms, wat erg irritant is. Kan ik geen nieuwe krijgen? En wat moet je daarvoor doen?

Een Motorola VIP1853 kan vervangen worden via deze link http://kpn.com/omruilen .

Wat voor type is de haperende en hoe is deze met het modem verbonden?

En wat is de 'nieuwe’?

Reputatie 1
Badge

De oude is Arcadian hmb2260 deze valt soms spontaan uit. Na reset doet ur het wel weer.  De nieuwste is een arris.  Als ik de link aanklik krijg ik alleen een test, deze test geeft ok aan, dit is natuurlijk een moment opname. 

Wat gebeurt er als ie uitvalt?

Wat geeft de display dan bijvoorbeeld?

Reputatie 1
Badge

Niks :-) gewoon zwart beeld.  Stekker eruit en er weer in en doet het weer ( eerst laadscherm )

Hmm. Raar. Kan  ook de tv  op zijn. Gebeurt bij mijn Philips uit 2012 ook. Even naar andere ingang en terug en het is er weer. Het is niet mijn hoofd toestel. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Gringo42 en bedankt ook voor jouw bericht :)
Heb je de ontvanger ook al eens een zogenaamde software reset gegeven? Ben benieuwd of het probleem daarmee wordt verholpen!

Reputatie 1
Badge

Heb al van alles geprobeerd, niets helpt. 
maar goed misschien een keer met een nieuwe omruilen?

Reputatie 7
Badge +12

Heb al van alles geprobeerd, niets helpt. 
maar goed misschien een keer met een nieuwe omruilen?

Als uiteindelijk blijkt dat de ontvanger moet worden omgeruild, dan gaan we dat natuurlijk voor je regelen @Gringo42.

Maar je geeft aan dat je van alles hebt geprobeerd maar dat niks helpt. Voordat we overgaan tot een eventuele omruil, moet ik bijvoorbeeld weten of je ontvanger de reset hebt gegeven zoals ik eerder aanraadde. Dit is iets anders dan de ontvanger uit - en aanzetten en het duurt hooguit een paar minuten (middels deze reset wordt de ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen en ik kan niet uitsluiten dat deze handeling je probleem gaat verhelpen).  Zou je dat eens kunnen proberen?

Reputatie 1
Badge

Reset heb ik al eens gedaan, zodat de ontvanger alle gegevens opnieuw ophaald ( laad scherm) maar goed zal het vanavond nogmaals uitvoeren. 

Frisse start!

Instellingen - systeem - terug naar fabrieksinstellingen 

Reputatie 7
Badge +12

Reset heb ik al eens gedaan, zodat de ontvanger alle gegevens opnieuw ophaald ( laad scherm) maar goed zal het vanavond nogmaals uitvoeren. 

En indien mogelijk; heb je ook nog de mogelijkheid om de tv ontvangers eens met elkaar om te ruilen om te kijken of het probleem dan 'meeverhuist' @Gringo42? Door dat te doen zouden we weer de nodige zaken uit kunnen sluiten!

Reputatie 1
Badge

Nou.kastje compleet reset gegeven, tijdje laten spelen en ! Nog steeds hetzelfde probleem.  Ga hem niet achter mijn Samsung beneden hangen, dan moet ik de hele zooi opnieuw instellen.  

Ik denk dat Jan van KPN wel een omruil voor deze Arcadyan HMB2260 in gang wil zetten.

Overigens is er een kansje dat je dan een Arris VIP5202 krijgt. Dié zou ik zeker aan je Samsung 4k/uhd televisie koppelen.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Gringo42 en bedankt voor het uitvoeren van de software reset. Jammer dat dit het probleem niet heeft verholpen maar het is wel iets dat ik uit moet sluiten. Dat kunnen we nu dus ik kijk graag of ik het voor elkaar krijg om deze ontvanger voor je om te ruilen. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Zou je dan het serienummer van de tv ontvanger waarmee je problemen ervaart in willen vullen bij het veld 'persoonlijke opmerkingen'? Alvast bedankt!

Reputatie 1
Badge

Heb het aangevuld :-)

Reputatie 7
Badge +12

Heb het aangevuld :-)

Dankjewel @Gringo42!
Het enige wat ik nog nodig heb, is het serienummer van de tv ontvanger waarmee je problemen ervaart en deze vind je op een sticker op de achterkant van de ontvanger. Deze heb ik echt nog nodig voordat ik iets in gang kan zetten! Je mag me dit nummer eventueel ook doorsturen via een PB. Let op; na vandaag ben ik er anderhalve week niet dus mocht ik niet meer reageren dan weet je waardoor dat komt. Je kunt in dat geval ook altijd even met onze helpdesk bellen (0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). 

Reputatie 1
Badge

Vul het vanavond wel even in, geen haast, vakantie? Fijne vakantie. 

Reputatie 7
Badge +12

Vul het vanavond wel even in, geen haast, vakantie? Fijne vakantie. 

Yes, straks lang weekend gevolgd door een weekje vakantie, bedankt :)
Mijn collega's gaan proberen om mijn topics bij te houden en zij kunnen dit ook voor je regelen mocht dat nodig zijn! 

Reputatie 1
Badge

Serienummer toegevoegd!!

Reageer