Beantwoord

Kleuren op tv na overstap flets en niet helder

  • 19 January 2022
  • 39 reacties
  • 5244 keer bekeken

Sinds gisteren ben ik bij kpn, spijt heb ik nu al maar zit er helaas nog een jaar aan vast.

De kleuren die ik nu heb op mijn tv zijn niet om aan te zien, ik heb nu fletse kleuren in plaats van mooi scherp en helder zoals ik bij ziggo wel had.

Hoe krijg ik toch nog de kleuren weer mooi scherp?

icon

Beste antwoord door Wierema 16 December 2022, 23:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 2
Badge +2

@Pandeksel 

Er is nog geen antwoord gegeven op de vraag hoe de tv tuner is aangesloten. Is dit direct bekabeld met het modem, of werk je met bijvoorbeeld een dvs set (powerline adapter)?

Reputatie 7
Badge +20

@Pandeksel ikzelf ervaar hetzelfde, vorig jaar overgestapt van ziggo naar kpn en het beeld bij ziggo was vele malen mooier en zal denk ik wel liggen dat ziggo via coax kabel loopt. Nog steeds moet ik vaak het menu aanpassen naar een mooier beeld, heel vervelend en iritant
Ook het zappen van kanalen gaat met vertraging, had ziggo ook geen last van?
Aan de tv kan het niet liggen, en ook ik heb wel spijt maar wat een gedoe zeg om weer over te stappen en verwacht nog beter van KPN

Eens kijken wat de toekomst brengt en wie weet weer over stappen

Ik heb al op de kalender gezet wanneer ik weer kan overstappen want hoeveel gedoe dat ook is, dat heb ik er wel voor over.

De uitspraken van het zal wel aan je kabeltjes liggen of aan je tv, wel vreemd dat het dan bij Ziggo geen enkel probleem gaf en je nu toch hier bij KPN best veel mensen dezelfde klachten hebben.

Allemaal mensen met verrotte kabels en verrotte tv's?

Ook hier haperend internet en trage reactie als je tv kijkt en zapt, terug of vooruit spoelt.

Al met al, ik ben er niet blij mee maar zal het er helaas een jaar mee moeten doen.

 

Heb je al eens naar de instellingen van de tv gekeken?

Zoals ik heb besproken?

Ik denk ook niet dat het aan de kabel ligt, maar aan de instellingen van de tv.

Vooral die beeldverbeteraars zijn grote boosdoeners.

Bij Ziggo, had je toen een Ci+ kaart in de tv of ook met een losse tv decoder? 

 

En nee, niet heeft helemaal niets met verrotte kabels of verrotte tv te maken (dat is ook pure onzin).

Dat zegt ook niemand.

De tv en de kabels zijn gewoon goed.

Het ligt aan de instellingen van de tv.

 

En wat is jouw echte download snelheid? Zie hier om te meten. (graag met vaste bekabelde computer. 

 

Zie ook mijn uitleg met verschil Ziggo en KPN wat betreft de ontvangst van zenders. 

Het zijn 2 compleet verschillende methoden en allebei goed.

 

PS

Ons beeld met de KPN tv decoder is perfect. 

 

download

22.8
Mbps
upload
7.3
Mbps

 

bij ziggo geen kaart in de tv maar ook een kastje net als nu.

de beeldinstellingen heb ik allemaal al gedaan.

Reputatie 7
Badge +20

download

22.8
Mbps
upload
7.3
Mbps

 

bij Ziggo geen kaart in de tv maar ook een kastje net als nu.

De beeldinstellingen heb ik allemaal al gedaan.

 

22,8 MB is wel heel erg laag.

De kans dat je hierdoor vaker SD dan HD kijkt is groot.

Dat kan natuurlijk ook het probleem zijn. 

 

Hier exact hetzelfde probleem, met 1 verschil met Pandeksel. Een aantal dagen geleden was het beeld nog prima en net zo helder als ik voorheen (half jaar terug) bij Ziggo gewend was. Heb veel aan te merken op tv van KPN, maar de helderheid was tot een paar dagen terug prima.

Nu zette ik de kpn box aan en merkte meteen dat het beeld flets en niet helder was. Aan de tv (lg oled cx) ligt het niet. Rest van de apps geven super strak beeld.

Afgelopen week kreeg ik een smsje dat er een update werd doorgevoerd. Misschien heeft die update het probleem veroorzaakt? Van Pandeksel is het langer geleden, maar mogelijk kreeg je meteen de box met nieuwe software? Ik raad nu maar wat hoor.

Reputatie 7
Badge +20

Hier exact hetzelfde probleem, met 1 verschil met Pandeksel. Een aantal dagen geleden was het beeld nog prima en net zo helder als ik voorheen (half jaar terug) bij Ziggo gewend was. Heb veel aan te merken op tv van KPN, maar de helderheid was tot een paar dagen terug prima.

Nu zette ik de kpn box aan en merkte meteen dat het beeld flets en niet helder was. Aan de tv (lg oled cx) ligt het niet. Rest van de apps geven super strak beeld.

Afgelopen week kreeg ik een smsje dat er een update werd doorgevoerd. Misschien heeft die update het probleem veroorzaakt? Van Pandeksel is het langer geleden, maar mogelijk kreeg je meteen de box met nieuwe software? Ik raad nu maar wat hoor.

 

Kijk even in de instellingen van de KPN tv decoder of HD wel aanstaat.

En wat is jouw echte downloadsnelheid? zie link om te meten boven. Te lage download snelheid kan ook het probleem zijn. 

 

Hopelijk kan een moderator (medewerker KPN) aangeven of de update voor een probleem bij de VIP5202 (ik ga ervan uit dat jullie deze hebben) is ontstaan.

Ik heb deze KPN tv decoder niet.

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben zelf ook pas overgestapt van Ziggo naar KPN. En ik herken jullie signaal helemaal niet. Bij mij is het beeld even goed als voorheen. Misschien zelfs nog wel mooier. Het is denk ik ook een kwestie van smaak: wat vind jij mooi en wat is voor jou flets?

Waarom zeg ik dit? Nou, omdat het dus niet bij iedereen hetzelfde is. Als het in ons signaal of in de tv-ontvanger zou zitten, dan had iedereen hier last van. Dat is niet het geval. Ik denk daarom dat het goed is om toch naar de instellingen te kijken. @joop2011 gaf hiervoor eerder instructies.

Ook wil ik toch het advies geven om een andere HDMI-kabel te proberen. Niet omdat ik denk dat de kabel defect is. Maar wel om dit uit te kunnen sluiten.

 

Joop2011 geeft ook nog een goede verklaring. Een internetsnelheid van 22 mbit/s is niet heel snel. Dit is voldoende om televisie te kijken. Maar het kan wel zijn dat je vaker in SD kijkt. Je kunt dit controleren via de instellingen van jouw tv-ontvanger.

@Jobzv Mogelijk is het signaal bij jou van HD naar SD gegaan. Kan je de instellingen van jouw tv-ontvanger eens controleren? En kijk ook even naar de vraag van joop2011.

Zojuist opeens exact ditzelfde probleem gehad nadat de tv-ontvanger van KPN spontaan ging rebooten en opnieuw ging configureren. Toen-ie klaar was, bleek het beeld opeens waanzinnig flets. Ik heb de tv-ontvanger nóg een keer laten herstarten (stekker eruit), daarna ging-ie wéér configureren en toen was het normale beeld weer terug. Ligt toch echt aan de tv-ontvanger met z'n brakke software. 

Reputatie 7

Zojuist opeens exact ditzelfde probleem gehad nadat de tv-ontvanger van KPN spontaan ging rebooten en opnieuw ging configureren.

Wat is het type van die TV ontvanger?

En van welk merk en type is jouw televisie?

 

Ligt toch echt aan de tv-ontvanger met z'n brakke software. 

Ik heb toch al vele vele jaren die TV ontvangers van KPN en ik heb er nog nooit problemen mee ervaren.

Hallo KPN, 

@Pandeksel ik zie dat bovenstaande topic al 10 maanden geleden is. 
maar ik ven ook sinds 2 dagen overgestapt en heb hetzelfde flets kleuren en niet superscherp vergeleken met Ziggo.

Ik heb Gigabit internet snelheid dus dat is top echter tv kijken is niet meer hetzelfde. 
ik hen een Samsung 8 serie cristal clear 4K tv  sus daar kan het niet aan liggen. 
ik heb bekabelde internet door het hele huis. 

is TV van KPN echt dat slechter ? 
 

Reputatie 7

is TV van KPN echt dat slechter ? 

Nee, dat heeft echt met de instellingen van TV ontvanger en televisie te maken.

De beeldkwaliteit van KPN doet echt niet onder aan die van Ziggo.

Kijk eens goed naar de beeldverbeteraars op jouw Samsung en zet die eens uit.

Reputatie 1

Dag,


Sinds vandaag glasvezel van KPN en ook van Ziggo afkomstig en zojuist TV geïnstalleerd, met de Arris Vip5202 TV ontvanger. Ook ik schrok in eerste instantie van het donkerder / fletser beeeld op mijn Philips Oled TV, maar al google’nd kwam ik op dit topic terecht.

Voor mij was de oplossing om 'HDR mode’ in de beeldscherminstellingen van de TV ontvanger op 'uit' of op 'Auto' te zetten, zoals eerder in dit topic werd gesuggereerd. Toen was het beeld weer zoals ik gewend was en exact gelijk met dat van Ziggo. Mijn Ziggo ontvanger doet het nog steeds, dus ik kon het mooi vergelijken.

Omdat deze oplossing al aardig verstopt aan het begin van het topic zit, wilde ik dit toch even weer noemen.

Check dus de HDR instellingen, wanneer je deze klachten hebt!

Reputatie 7
Badge +20

Zelf heb ik, helaas, de Arris VIP 5202 niet.

Maar volgens mij hebben niet alle programma's HDR, dus die op auto zetten lijkt mij heel verstandig.

Anders maakt hij iets wat er niet is.

Zelfde geld voor digitale verbeteraard op de tv zelf, zet die ook zoveel mogelijk uit. 😉

Reputatie 7
Badge +7

@Wierema Ik heb hier een 5202 en een Samsung-tv. Ik heb hier de HDR al heel lang uitstaan omdat het beeld anders te donker is. En de tip van @joop2011 over het uitzetten van digitale verbeteraars is een goede.