Vraag

Kleuren TV niet goed. Ligt aan mij? Nu moet ik 70 euro betalen

  • 10 May 2024
  • 44 reacties
  • 673 keer bekeken

Reputatie 1

Vanmiddag een monteur gehad die had ik online geregeld nu zijn de kosten 70 euro als het probleem bij mij ligt .

de kleuren van de tv vindt ik slecht na een nieuwe tv ontvanger de monteur zei het ligt aan in ogen ?hij vindt de kleuren defect en moet er aar aan wennen de nieuwe tv ontvanger die iedereen gaat ontvangen geeft eer kleuren dan mij tv waar Schijndel ijk an uitzenden ? Heb een LG drie oud heb de tv in de winkel die zijden de keuren zijn goed ,

maar nu moet ik wel 70 euro stelen en daar ben ik het niet mee eens mij tv is prima maar dus het ligt aan de ontvanger die is ons op gedrongen door de kpn .

wat hier mee te doen .

Gr Joop 


44 reacties

Reputatie 5
Badge +3

hmm das jou woord tegen het zijne maar kun je eens een foto maken van je TV en deze hier plaatsen, dan kunnen we ook meekijken.

 

p.s. als je nog een DVD speler hebt of zo iets plaats dat beeld ook dan kunnen we ook uitsluiten dat het aan je tv ligt.  

Reputatie 1

 

Reputatie 5
Badge +3

als de onderste van een DVD of zo is, zie ik toch duidelijk verschil, die bovenste is niet goed. 

Reputatie 7

Dat ziet er inderdaad niet uit en ik zou ook weigeren die €70,- te betalen.

Naast dat er veel te veel "rood" in die beelden lijkt te zitten zijn ze ook nog eens niet scherp.

Heb je een abonnement op bijvoorbeeld Netflix?

Zo ja, is het beeld via de Netflix app op die LG wel goed?

Reputatie 5
Badge +5

Andere HDMI kabel al geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +9

@retep_ Het lijkt erop dat HDR actief is terwijl de TV geen HDR kan of de verkeerde HDR Modus gekozen is.

Reputatie 1

als de onderste van een DVD of zo is, zie ik toch duidelijk verschil, die bovenste is niet goed. 

Allebei tv LG drie jaar oud monteur zegt moest er maar aan wennen of maar op zoek naar een andere tv ?👺. 
het zit hem in die nieuwe ontvanger en niet in de tv de expert heb hem na gekeken de kleuren waren prima dus dan git het toch bij de kpn ?

Reputatie 1

Andere HDMI kabel al geprobeerd?

Er wordt er een opgestuurd van de kpn dus even afwachten 

Reputatie 1

Dat ziet er inderdaad niet uit en ik zou ook weigeren die €70,- te betalen.

Naast dat er veel te veel "rood" in die beelden lijkt te zitten zijn ze ook nog eens niet scherp.

Heb je een abonnement op bijvoorbeeld Netflix?

Zo ja, is het beeld via de Netflix app op die LG wel goed?

Klopt Netflix is prima 

Reputatie 7
Badge +7

Ik had een tijdje geleden hetzelfde. Ook diezelfde rare kleuren. Ik heb het toen uiteindelijk op kunnen lossen door de tv een paar minuten stroomloos te maken.

Reputatie 1

Ik had een tijdje geleden hetzelfde. Ook diezelfde rare kleuren. Ik heb het toen uiteindelijk op kunnen lossen door de tv een paar minuten stroomloos te maken.

oké ga het proberen bedankt voor de tip .👍

Reputatie 5
Badge +5

@retep_ Het lijkt erop dat HDR actief is terwijl de TV geen HDR kan of de verkeerde HDR Modus gekozen is.

Ja, dat valt misschien af te vangen door HDR op automatisch te zetten. 

Reputatie 5
Badge +3

@retep_ Het lijkt erop dat HDR actief is terwijl de TV geen HDR kan of de verkeerde HDR Modus gekozen is.

 

en dan kan het eenre beeld er goed uit zien en het andere niet ( ik zie duidelijk dat het bovenste beeld niet goed is, aan het onderste zie ik dat niet ) 

Reputatie 1

Vanmiddag een monteur gehad die had ik online geregeld nu zijn de kosten 70 euro als het probleem bij mij ligt .

de kleuren van de tv vindt ik slecht na een nieuwe tv ontvanger de monteur zei het ligt aan in ogen ?hij vindt de kleuren defect en moet er aar aan wennen de nieuwe tv ontvanger die iedereen gaat ontvangen geeft eer kleuren dan mij tv waar Schijndel ijk an uitzenden ? Heb een LG drie oud heb de tv in de winkel die zijden de keuren zijn goed ,

maar nu moet ik wel 70 euro stelen en daar ben ik het niet mee eens mij tv is prima maar dus het ligt aan de ontvanger die is ons op gedrongen door de kpn .

wat hier mee te doen .

Gr Joop 

Sorry van de spelfouten , beetje boos 😎

Reputatie 7

Europa schreef:

Sorry van de spelfouten , beetje boos 😎

Ik denk ook dat jij alle reden hebt om boos te zijn immers die "monteur" heeft jouw probleem niet verholpen en is daarbovenop nog zo bot geweest je te zeggen dat je er maar mee moet leren leven om vervolgens de schuld bij jouw televisie te leggen terwijl het zeer waarschijnlijk toch echt de TV+ Box is die hier de boosdoener is.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat een moderator van KPN hier in zal gaan grijpen want het is mijns inziens volstrekt onjuist dat je hier ook nog eens €70,- voor in rekening gebracht krijgt.

Heeft die monteur überhaupt een andere TV ontvanger bij jou aangesloten gehad?

Vraag anders eens bij één van de buren met een "oud" (Hussel) abonnement of je eventjes hun TV ontvanger mag testen op jouw televisie.

Reputatie 7
Badge +9

@retep_ Het lijkt erop dat HDR actief is terwijl de TV geen HDR kan of de verkeerde HDR Modus gekozen is.

 

en dan kan het eenre beeld er goed uit zien en het andere niet ( ik zie duidelijk dat het bovenste beeld niet goed is, aan het onderste zie ik dat niet ) 

Niet alle zenders of programma's zijn met HDR informaties. Stel in HDR instelling op SDR en kijk of het beeld op alle zenders normaal is, dan is de oorzaak echt verkeerde HDR instelling. Welk model is jouw TV?

Reputatie 7

TDN schreef:

Niet alle zenders of programma's zijn met HDR informaties.

Sterker nog, vrijwel geen enkele lineaire zender heeft HDR. Alleen de twee 4K zenders en ESPN UHD hebben HDR.

Reputatie 5
Badge +3

@retep_ Het lijkt erop dat HDR actief is terwijl de TV geen HDR kan of de verkeerde HDR Modus gekozen is.

 

en dan kan het eenre beeld er goed uit zien en het andere niet ( ik zie duidelijk dat het bovenste beeld niet goed is, aan het onderste zie ik dat niet ) 

Niet alle zenders of programma's zijn met HDR informaties. Stel in HDR instelling op SDR en kijk of het beeld op alle zenders normaal is, dan is de oorzaak echt verkeerde HDR instelling. Welk model is jouw TV?

ik heb het probleem helemaal niet. vraag was puur uit interesse

Reputatie 1

Europa schreef:

Sorry van de spelfouten , beetje boos 😎

Ik denk ook dat jij alle reden hebt om boos te zijn immers die "monteur" heeft jouw probleem niet verholpen en is daarbovenop nog zo bot geweest je te zeggen dat je er maar mee moet leren leven om vervolgens de schuld bij jouw televisie te leggen terwijl het zeer waarschijnlijk toch echt de TV+ Box is die hier de boosdoener is.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat een moderator van KPN hier in zal gaan grijpen want het is mijns inziens volstrekt onjuist dat je hier ook nog eens €70,- voor in rekening gebracht krijgt.

Heeft die monteur überhaupt een andere TV ontvanger bij jou aangesloten gehad?

Vraag anders eens bij één van de buren met een "oud" (Hussel) abonnement of je eventjes hun TV ontvanger mag testen op jouw televisie.


Dank voor de tip ga mijn best er voor doen 👍

Reputatie 7
Badge +9

TDN schreef:

Niet alle zenders of programma's zijn met HDR informaties.

Sterker nog, vrijwel geen enkele lineaire zender heeft HDR. Alleen de twee 4K zenders en ESPN UHD hebben HDR.

Ziggo Sport heeft HLG in HD Kanaal (14)  voor bepaalde programma's

Reputatie 7

TDN schreef:

Niet alle zenders of programma's zijn met HDR informaties.

Sterker nog, vrijwel geen enkele lineaire zender heeft HDR. Alleen de twee 4K zenders en ESPN UHD hebben HDR.

Ziggo Sport heeft HLG in HD Kanaal (14)  voor bepaalde programma's

Bij KPN bestaat er geen kanaal 14 en naar mijn weten is Ziggo zelf ook weer gestopt met HLG op hun Ziggo Sport kanaal op 14.

Reputatie 7
Badge +12

Ik vindt het advies om die €70 niet te betalen wel bijzonder slecht. Volgens mij weten alle stamgasten hier ook wel dat KPN dan automatisch een keer een verhoging stuurt en incasso’s en je zo makkelijk verder van huis bent. In mijn ogen zijn die kosten ook redelijk overbodig als de monteur niks heeft opgelost of heeft geprobeerd maar dan kan je beter via de klantenservice daar een klacht over indienen. 

Reputatie 5
Badge +5

je zet me wel aan het denken met je lg tv, die van mij wordt ook 3 jaar. En zo gek lang gaan ze niet meer mee tegenwoordig. Al is dat een beetje afhankelijk van de prijs.

Reputatie 7

En zo gek lang gaan ze niet meer mee tegenwoordig.

Wow, een televisie kan gemakkelijk 10 jaar mee.

Reputatie 7

Ik vindt het advies om die €70 niet te betalen wel bijzonder slecht.

Die €70,- is/wordt absoluut onterecht in rekening gebracht en die "monteur" moet wat mij betreft op het matje geroepen worden want die is met zijn uitspraken  ("het ligt aan uw ogen" en "u moet er maar aan wennen") zijn boekje ver te buiten gegaan. De foto's die @Europaa geplaatst heeft spreken voor zich. Uiteraard doet @Europaa er verstandig aan om de factuur gewoon te betalen maar het terugvorderen van die onterechte kosten is mijns inziens volkomen legitiem.

Ik hoop oprecht dat er snel een moderator zal reageren die hier achteraan zal gaan.

 

Reageer