Beantwoord

koppelen blue tooth EN geluid afstandsbediening

  • 5 July 2020
  • 4 reacties
  • 448 keer bekeken

Beste mensen,

 

Tot (lichte :grin: ) irritatie van mijn vrouw heb ik geprobeerd om mijn muziekinstallatie te koppelen aan de TV. Helaas niet gelukt en ik laat het hier ook bij.

Maar…. nu loop ik tegen het volgende probleem aan: 
 

mijn geluid krijg ik alleen nog maar veranderd via mijn muziekinstallatie (en het is het geluid van de TV, dat wil ik ook nu graag weer).   Heb een Arris 4 k TV ontvanger en een Samsung 4 K Tv.  Heb inmiddels al een volledige reset gedaan, maar probleem blijft hetzelfde.

  1. Hoe krijg ik het geluid TV weer normaal via de afstandsbediening ? En dus niet via de omweg muziek installatie ?  Blijkbaar heeft het systeem dit onthouden.  Ondanks volledige reset.
  2.  Ik loop weer tegen het probleem aan van het koppelen van de blue tooth AB met de Arris ontvanger.

Ik hoor graag jullie oplossing, ook om mijn vrouw gerust te stellen….

Dank, EW.

icon

Beste antwoord door Chrizziey 5 July 2020, 18:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

hallo ejw

bleuth uit zetten

Aanpassing op mijn eerdere vraag:

 

blijft over:  

mijn geluid krijg ik alleen nog maar veranderd via mijn muziekinstallatie (en het is het geluid van de TV, dat wil ik ook nu graag weer).   Heb een Arris 4 k TV ontvanger en een Samsung 4 K Tv.  Heb inmiddels al een volledige reset gedaan, maar probleem blijft hetzelfde.

  1. Hoe krijg ik het geluid TV weer normaal via de afstandsbediening ? En dus niet via de omweg muziek installatie ?  Blijkbaar heeft het systeem dit onthouden.  Ondanks volledige reset.

Heb inmiddels mijn 2 tv kastjes verwisseld, werkt niet.

Heb geprobeerd mijn tv afstandsbediening te koppelen aan tv, werkt niet.

 

Kortom: hoe krijg ik de originele instellingen weer terug.  Onderstaand het scherm waarmee ik mijn installatie koppelde (Harman Kardon).   Toen ging het mis.   Ik blijf dus dit probleem houden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ejw 12,

Reset je afstandsbediening even door rood+blauw tegelijkertijd in te drukken totdat alle lampjes kort oplichten en druk dan op OK. Nu kun je opnieuw het installatie proces voor het geluid via de tv doorlopen. Zet wel even bluetooth eerst handmatig aan door na de rest ook kort de 7 en 9 ingedrukt te houden. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @ejw 12. Ik zie dat er al een antwoord is gemarkeerd met de goede tip van Chris. Betekent dit dat het ook daadwerkelijk inmiddels is opgelost? Hier nog een handig lijstje met wat opties:

Afstandsbediening koppelen aan andere tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3 sec. indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]

Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3 sec. indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<Source-knop> + <terug-knop> 3 sec. indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

Factory reset
<rood-knop> + <blauw-knop> 3 sec. indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)