Vraag

KPN+ box start telkens opnieuw op

  • 3 August 2023
  • 31 reacties
  • 329 keer bekeken

Hier hetzelfde probleem. Eerst met uitvallende radio geluid waar ik via forum probleem zelf gevonden heb en bij de klantenservice zeggem dat er een probleem is maar niet weten wat ?. En maar zeggen zit de kabel of stroom er goed in ( ophouden met dit) .Er zijn meerde meldingen hier over opnieuw opstarten en wegvallen radio en meerdere updates geweest en nog probleem niet gevonden ?. Wel bèta testers geweest ( welke ??). Nu met 2 kastjes boven en beneden start hij opnieuw op en wordt gek van dit abbonement . Vanavond bellen en mijn 4k kastjes met zelfde prijs weer terug of koop mijn eigen chrome cast wel met nl ziet. Ben er klaar mee KPN

 

Admin: reactie afgesplitst en nieuw topic voor je aangemaakt.  
 


31 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Ray5 

 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ray5, welkom hier.

Ik begrijp dat het knap vervelend is dat het geluid wegvalt. Echter moet hier wel al het een en ander in verbeterd zijn. Zie daarvoor onze bekende bevindingen

Want zijn jouw stb's up to date?

En wat heb je verder voor geluidsapparatuur aangesloten?

Als je goed leest zie je dat geluid probleem verholpen is in mijn bericht. Radiozender app actief selecteren. Opnieuw iostarten tv+ box nog niet opgelost. Ene keer niet andere keer wel. Ga deze niet uit eco stand halen 

Reputatie 7
Badge +20

Excuus. Ik lees het inderdaad. 

Alleen de ontvangers herstarten nog. Wanneer doen ze dat precies? Of is dat willekeur? Of gaat er juist een speciale handeling aan vooraf?

Hoe zijn ze op het modem aan gesloten? Via de wifi of met een kabel direct op het modem? Of zelf nog anders?

En hebben ze al een reset gehad? 

Tv+ decoder start op uit ecostand en zie startscherm ( live nu ) selecteer bv nl1 & ok. Na 1a 2 minuten kijken start hij weer opnieuw op en komt weer op deze zender terug. Dit gebeurd op 2 verschillende tv-kastjes en ook in de stand terugkijken ?

Nog geen reset gedaan en zijn bedraad aangesloten.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel vreemd, is geen normaal gedrag voor de ontvangers. Ik wil je toch vragen eens een reset uit te voeren. Hoe gaat het daarna?

Start na harde reset nog steeds  in tv stand na 1 minuut opnieuw op en komt op zelfde zender terug. Dus klo...  Zie nieuw bericht op internet dat er nog steeds veel problemen met deze tv+ box zijn en bepaalde mensen dit weer testen ?, terwijl er testers geweest zijn die later stank voor dank van kpn hebben gekregen. Werk aan de winkel nu KPN en neem de problemen nu eens mee van het forum en informeer jullie klantenservice hiermee en dat deze geen domme antwoorden meer geven .

 

Hoi @Ray5 . Doet ie dat opstarten nog steeds uit zichzelf?

 

Ja uit zich zelf ,zelfs als ik hem reset en met instellingen nog bezig ben in het menu ????

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ray5! Ik wilde alleen nog wachten met het aanmaken van een ticket tot na deze update. Wil je hier bevestigen dat je de update hebt gekregen? En of hiermee het opnieuw opstarten verholpen is?

Zo niet, dan maak ik een ticket aan voor de technische dienst.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou eens proberen om de eco start uit te zetten en beeld instelling even op unicast zetten.

mvg

Nee nog geen update gehad. Dit probleem doet hij regelmatig maar niet altijd. Kijk na update als ik die krijg of het verholpen is. Uit eco stand halen is geen optie voor mij . Ook haperd het geluid uit eco stand bij beeld -geluid, maar volgens mij was dit al bekend. Hou jullie op de hoogte

Reputatie 7
Badge +17

@Ray5 mag ik vragen waarom het uitzetten van de ECO stand geen optie is? 

Omdat dat ding net zo veel stroom kost als dat i aan staat 

 

Hier een update van het probleem.

Deze is nog steeds niet verholpen en start nog steeds automatisch opnieuw op. Ook in het begin nog steeds gebrekkig spraak, maar dit was denk ik al bekend .

Wacht op een goede update van KPN, want zal niet de enige zijn met dit probleem. Maar is wel irritant en dit moet wel gauw verholpen worden.

Reputatie 7
Badge +20

Er is niet weer een nieuwe update. Heb je die al binnen?

Anders reset de box nog eens goed. En probeer toch eens een paar dagen de snelle start in plaats van de eco stand. Puur om even te testen of dat verschil maakt. 

Zal hem eens uit eco stand halen om te kijken of dit helpt. Harde reset al gedaan.

Na nieuwe update  start hij nog steeds opnieuw op soms. Zie dat er weer een nieuwe update aankomt waarin dit probleem niet beschreven staat. Wel zie ik geluidsproblemen staan. Nou ja die heb ik nu ook bij mijn andere kastje. Van zender veranderen en wel beeld maar geen geluid. Opnieuw opstarten maar weer en jawel het werkt weer. Wordt aardig gek van al die problemen en diegene die er weer bij komen. Kijk eens naar de forums KPN en doe er ook wat mee ????

Badge +19

Wat het zo moeilijk maakt is dat het ook goed kan gaan. Ik was tester en heb nooit één van genoemde problemen gehad. Na de testperiode teruggestuurd en na een paar maanden toch weer voor de tv box gegaan.  Ook de box die ik nu heb geeft geen enkel probleem.  De tv box is aangesloten met een kabel direct op het modem(v10). Onbegrijpelijk waarom het bij jou maar niet wil lukken. 

Ja idd Joep vertel het maar. De ene keer wel  opstarten en de andere keer niet. ( heeft na mijn idee niks met uit eco- stand halen te maken, en doe ik ook niet. Waarom is i er dan en betaald KPN mijn stroomkosten dan als ik hem er vanaf haal).Nu geluidsproblemen bij andere kastje erbij ?. Als er iets met kabel is moeten deze problemen permanent zijn. Mijn kabels zijn in buis getrokken en gaan van modem naar bijgeleverde switch en dan naar de 2 tv-boxen. Ik wil weer terug naar die 4k tv-boxen als het zo door gaat en er niks met de problemen gedaan worden en anders google tv- stick( icm alleen internet KPN of andere provider  straks) met nlziet. We gaan het binnenkort zien anders deze tv kastjes terug of alleen internet nog met hetgeen wat ik dan voor ogen hebt. Als ze geen oplossing hebben moeten ze wel,want wordt hier langzaamaan gek van.

ps. Het had veel beter getest moeten worden voor op de markt te brengen .

Badge +19

Heb je al getest met een losse kabel direct aangesloten op het modem? Gewoon om uit te proberen wat er dan gebeurd.  Zo heb ik het he, helemaal niks er tussen.  Ik heb zelf ooit gehad dat mn snelheid ineens 20 minder was. Heb me rot gezocht.  Uiteindelijk een nieuwe kabel geprobeerd tussen het modem en mn pc en ik had mn snelheid weer terug. Niks te zien aan die oude kabel!!

Dat is ook geen optie, heb toch 2 tv-boxen en kan niet 1 kabel direct op die plek naar boven doen ,dus heb switch nodig  ( met 4k box en vorige tv-box nooit probleem geweest). Mijn eigen mesh systeem is zo goed dat ik overal ( buitenom ivt. drukte) overal het uiterste eruit haal 

Badge +19

Het ging mij om het even testen met een losse kabel. Gewoon om effe te kijken wat er dan gebeurd.  Jouw topic trok mn aandacht omdat alle twee de ontvangers niet goed functioneren.  Je kan een kapotte box hebben natuurlijk maar twee met dezelfde problemen...ook tegenover de twee prima werkende van mij en ik ook niemand ken in mijn omgeving die problemen heeft maakte me een beetje achterdochtig en begon ik te denken of er toch niet iets in jouw netwerk zit wat een conflict geeft.

De ene start regelmatig opnieuw op ( dus andere niet) en  bij de andere doet sinds kort  soms het geluid niet bij overschakelen van zender, wat die andere weer niet doet. Dus 2 verschillende problemen bij 2 tv-kastjes . Hebben allebij harde reset gehad.

Het mesh systeem bedraad is alleen voor de wifi ( en staat in expediabox uit)en is helemaal bedraad 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ray5, welkom hier.

Ik begrijp dat het knap vervelend is dat het geluid wegvalt. Echter moet hier wel al het een en ander in verbeterd zijn. Zie daarvoor onze bekende verbindingen

Want zijn jouw stb's up to date?

En wat heb je verder voor geluidsapparatuur aangesloten?

Hoi @Bart_Z , ben jij nog in staat om de tekst onze “bekende verbindingen”, zie hierboven,  te wijzigen in onze bekende bevindingen  😉

Ps. Wat ben ik overigens blij dat ik nog de oude vertrouwde Arris VIP5202 tv ontvangers heb, werkt nog steeds probleemloos.

Reageer