Vraag

KPN iTV Firestick

  • 8 March 2021
  • 28 reacties
  • 3704 keer bekeken

Reputatie 1

Op het moment is het helaas nog niet mogelijk om de KPN iTV app te downloaden op de Amazon Firestick. Het zou fijn zijn als de KPN iTV app ook beschikbaar zou zijn op de Firestick, verzoek aan development team van KPN om de app toegevoegd aan de Firestick.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Giovannibekker, welkom! Ik heb geen idee hoeveel mensen gebruik maken van een Firestick in NL, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat aantal niet al te hoog ligt. Voor zover ik weet gaat dit niet binnen afzienbare tijd gebeuren. Er zijn overigens nog veel platformen te gaan als je het aan mij vraagt. Apple TV, Android TV etc. Waar de Firestick in dat rijtje thuis hoort… De tijd zal het leren.

Zou idd fijn zijn als dit ondersteund zou worden !!

Jammer dat het zo lang duurt en er niets over bekend gemaakt wordt

Op het moment is het helaas nog niet mogelijk om de KPN iTV app te downloaden op de Amazon Firestick. Het zou fijn zijn als de KPN iTV app ook beschikbaar zou zijn op de Firestick, verzoek aan development team van KPN om de app toegevoegd aan de Firestick.

Wordt echt tijd

Wordt het eens tijd dat KPN gaat uitvissen hoeveel AppleTV, Amazon FireTV of Android TV klanten er bv bij Ziggo zitten, want die provider ondersteunt ze wel met een app.

 

Beetje slap excuus we weten niet hoeveel mensen de Amazon Fire tv gebruiken.

Voor mij iig een reden om bij ziggo te blijven aangezien ik 3 firetv sticks gebruik én geen decoders aldaar nodig heb en 2 apple tv's.

Badge

Ik las vandaag een bericht dat de kpn app voor android beschikbaar is in beta. En ook stond er dat op zeer korte termijn ondersteuning hiervoor zou volgen. Kan niet snel genoeg zijn en hoor graag wanneer dat is.

Reputatie 7
Badge +25

Ik las vandaag een bericht dat de kpn app voor android beschikbaar is in beta. En ook stond er dat op zeer korte termijn ondersteuning hiervoor zou volgen. Kan niet snel genoeg zijn en hoor graag wanneer dat is.

Klopt inderdaad. Mooi om te lezen. Ik heb nog geen datum, maar wel tof dat het binnenkort ook op de Firestick beschikbaar komt.

En? Toevallig inmiddels al meer bekend?

Badge

Jazeker, KPN itv draait als een zonnetje op mijn stick. Wel zorgen voor stabiele wifi.

Jazeker, KPN itv draait als een zonnetje op mijn stick. Wel zorgen voor stabiele wifi.

Hoe krijg ik die erop dan? Sideloaden? In de appstore zie ik hem niet.
 

Badge

Ik kon op mijn amazon stick zoeken naar nieuwe apps, in dit geval de kpn itv app. Staat daar gewoon in.

Ik heb de firestick 4k versie, maar bij “featured” staat hij er ook niet bij :slight_frown:

Badge
Ik heb gewoon een playstore waar ik de kpn app kon downloaden.

 

Heb je de stick soms al een tijdje? Lees dat de google play store niet meer ondersteund wordt op de firestick. Nu moet je uitwijken naar een een alternatieve playstore als “aptoide”. 

Badge

september 2020

 

Werkt het Nu??? Kun je oo de amazone fire stick nu ook kpn itv app vinden?

Reputatie 1

Weet iemand of dit inderdaad werkt??

Op de Amazone fire stick?

Op de Xiaomi Mi stick??

Reputatie 1

Vandaag is de Xiaomi Mi TV Stick binnen gekomen. Hier de KPN iTV app op gezet en alles werkt :thumbsup:

Heb zelf de firestick 4k max en daar zelf de kpn app erop gezet dmv de apk aan te passen en deze werkt perfect!

Heb zelf de firestick 4k max en daar zelf de kpn app erop gezet dmv de apk aan te passen en deze werkt perfect!

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Heb je de Android of de Androidtv app erop gezet? En wat heb je aan de apk aangepast?

Hi,

 

Ik heb de androidTV app gedownload via deze link:

https://www.apkmirror.com/apk/kpn/kpn-interactieve-tv-voor-android-tv-android-tv/kpn-interactieve-tv-voor-android-tv-android-tv-0-1-3-release/

 

Daarna kun je app sideloaden op je FireStick.

De handleiding hiervoor kun je inzien via onderstaande link:

https://firestickhacks.com/sideload-apps-on-firestick/

Het logo heb ik met Photoshop veranderd naar eigen keus

Grtz

Bedankt Spike11 voor je snelle antwoord.

had gehoopt dat je de ‘gewone’ app werkend had gekregen. De androidtv app werkt inderdaad maar jammer genoeg  alleen wanneer je een vaste KPN netwerkverbinding hebt. Maar helaas, die heb ik niet. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt Spike11 voor je snelle antwoord.

had gehoopt dat je de ‘gewone’ app werkend had gekregen. De androidtv app werkt inderdaad...

Wat bedoelt u met 'gewone' app? De tv app voor Android is toch de gewone app?

 

Wat bedoelt u met 'gewone' app? De tv app voor Android is toch de gewone app?

Er is een Android app en een Androidtv app. De een is bedoeld voor mobiele apparaten, de ander voor tv’s. Het operating systeem van Androidtv is in details anders dan het ‘gewone’ Android voor mobiele devices. 

Een nadeel van de androidtv app van KPN (itt de android app) is dat hij een vaste internetverbinding van KPN vereist. 

Hier iets meer info

https://www.totaaltv.nl/nieuws/online-mediaspelers-het-verschil-tussen-android-en-android-tv/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ik kon inderdaad de KPN iTV app installeren op mijn stick, maar die doet het niet op m’n boot.

Ik heb zelfs de apk voor de android mobile app gegenereerd, maar die mist Google Play Services op de stick, en dus doet het ook niet

Reputatie 7
Badge +24

Ik kon inderdaad de KPN iTV app installeren op mijn stick, maar die doet het niet op m’n boot.

Nee, dat klopt. Die doet het alleen thuis. Via 4G werkt die niet.

Via een VPN-verbinding naar huis zou het wel kunnen werken.