Beantwoord

kpn ITV nieuw menu

  • 2 October 2020
  • 58 reacties
  • 1305 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Badge

Dank je wel, ik wacht in spanning af...

Nieuwe SW ziet er goed uit. Echter:

1. Het lijkt alsof er een backup van opnames/geplande opnames is teruggezet. Veel opnames die ik zeker gedelete had zijn er weer en recente opnames en recent geprogrammeerde opnames zijn verdwenen.

Of dit met de update te maken heeft weet i niet maar gebeurde wel direct daarna. 

2. Als een programma al bezig is, dan is er geen duidelijke optie om deze op te nemen. Terugkijken en info wel.…

Functioneel dus geen verbetering... 

2. Als een programma al bezig is, dan is er geen duidelijke optie om deze op te nemen. Terugkijken en info wel.…

Euh, er zit een REC knop op de afstandsbediening, @Mexican :wink:

 

Punt 1 zou een “beetje” kunnen kloppen. Enige koppeling tussen het oude en nieuwe platform werkte al een poos niet meer. Dus ik vrees dat je die recente opnamen inderdaad kwijt bent.

Aangezien je kennelijk NET het nieuwe hebt neem ik aan dat je nog een (ver)oude(rde) MOTOROLA VIP1853 hebt??? (die zijn pas afgelopen 30 dagen omgezet)

Deze kun je omruilen voor een moderner exemplaar. Met, naar mijn mening, mooiere HD weergave en snellere bediening.

www.kpn.com/omruilen

Reputatie 7
Badge +8

2. Als een programma al bezig is, dan is er geen duidelijke optie om deze op te nemen. Terugkijken en info wel.…

Euh, er zit een REC knop op de afstandsbediening, @Mexican :wink:

 

Punt 1 zou een “beetje” kunnen kloppen. Enige koppeling tussen het oude en nieuwe platform werkte al een poos niet meer. Dus ik vrees dat je die recente opnamen inderdaad kwijt bent.

 

Als je nog op het oude menu zat, dat betekende dit dat jouw iTV ontvanger nog gewoon alles op het oude platform deed. Er was voor opnames geen continue synchronisatie. Op het moment dat jouw account “over wordt gezet”, gaan we in feite allemaal gegevens kopiëren van het oude naar het nieuwe platform. Nu weet ik niet precies hoe dit met opnames zit, maar ik dacht dat deze wel mee zouden moeten komen.

Nu is dit migratie proces iets wat volgens mij in het totaal een dag duurt. Eerst wordt er van alles bij ons op de servers gekopieerd en aangepast en dan in de nacht daarop krijgen jouw iTV ontvangers de update. Dus het zou kunnen dat je de veranderingen die je net op die migratie-dag hebt gedaan kwijt bent. Dan zat je tussen het kopiëren van je instellingen en het ontvangen van het nieuwe menu in.

Op 1ste punt klopt het. Ik heb dus 2 oude Motorola boxen en daar zie ik dat alles qua opnames 'bevroren' is. Dus die kijken nog naar oude cloud opslag omgeving. Nieuwe opnames zie daar ook niet. 

Wel slordig dat er dus dataverlies is en dat dit zo kan gebeuren.

Maar ik ga de 2 oude dozen omruilen en neem aan dat het dan goed komt.

Punt 2  @PeterG Duh... ik gebruik de afstandsbediening van mijn smart tv waarmee ik tot voor kort alles mee kon. Klein en het kon alle functies van de box en de tv aan. De opname optie werd via 'meer opties' blauwe knop geboden. De afstandsbediening van kpn box kan niet alle functies van de smart tv aan, is lomper en ligt dus ergens in een la.

Blijft dus een gemis

 

ik gebruik de afstandsbediening van mijn smart tv waarmee ik tot voor kort alles mee kon.

@Mexican.

Ah, je hebt kennelijk, net als ik, een Samsung televisie?

Dan kun je inderdaad met de Samsung remote de ontvanger bedienen. En gewoon alle functies. Ook opnemen. Als is DAT met de kpn remote gewoon makkelijk met de REC knop. Met de Samsung rremote meer handelingen (2 x geel). Niet meer via 'blauw’ in het nieuwe systeem, maar in de gids dan op OK drukken. Dan krijg je opname mogelijkheid. Wil je een lopend programma opnemen dan handiger met de kpn remote. Gewoon op REC drukken.
Ook heeft de tv remote geen 'radio’ knop. Dus naar radio moet je dan het hele zendernummer intoetsen. Met de kpn remote gewoon op radio drukken.

Als ik via de ontvanger kijk is die van kpn voldoende.
Gebruik ik een app in de televisie zelf dan is diens remote voldoende.
Dus altijd maar een van de twee.

Klopt vwb Samsung :thumbsup_tone3: Opnemen van lopend programma gaat wel via 2x kleur dan enter en kiezen voor opname... Iets meer omslachtig dan voorheen maar het is wat het is.…

Het meest lastige (ook voor update) vindt ik dat als in teletekst ga me samsung remote ik met geen mogelijkheid het kan uitzetten met de ss remote.... Of lukt dit jou wel? 

@Mexican 

TT uitzetten met de Samsung remote…. Je hebt ook die onhandige Samsung One Remote?

Maar goed: 2 x op de TT knop drukken (en op de One Remote 2 x LANG op de knop met cijfertjes drukken) om teletekst weer uit te zetten.

Zo werkt het tegenwoordig óók met de kpn afstandsbediening. 1 x TT knop is TT aan; 2de x is transparant; 3de keer is TT uit.