KPN iTV werkt niet via Chromecast

  • 31 December 2019
  • 86 reacties
  • 15746 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

86 reacties

Reputatie 7

Ik heb een vermoeden dat de oorzaak van dit probleem niet in de (ingebouwde) Chromecast gezocht moet worden maar in de telefoon / tablet waarmee gecast wordt.

Zelf heb ik als test even de zender "Love Nature" gecast naar zowel de ingebouwde Chromecast van mij Sony Android televisie in de woonkamer als naar een "gewone" Sony televisie in de tuinkamer met een losse Chromecast 2. In beide gevallen was dat geen enkel probleem.

We lezen de laatste tijd wel meer berichten dat alleen NPO 1,2 en 3 gekeken kan worden en dan met name gerelateerd aan iPad.

Zelf cast ik met Android apparaten, met wat voor een apparaat cast jij en welke versie van de iTV app staat daar op?

Reputatie 7
Badge +24

Zou je ook kunnen achterhalen welke firmware/software er op de tv staat? We hebben het ook met een Philips getest en dat gaf weer geen problemen. 

Zou je ook kunnen achterhalen welke firmware/software er op de tv staat? We hebben het ook met een Philips getest en dat gaf weer geen problemen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Een terechte vraag nog van @wjb waar ik niet aan heb gedacht en die ik nu ook terug heb gekregen. Vanaf welk toestel wordt er gecast? Merk, modelnaam en  volledige iOS of Android versie ajb. Heb je het ook geprobeerd met andere smartphones, of tablets? Puur om te kijken of het dan wel werkt? 

Een terechte vraag nog van @wjb waar ik niet aan heb gedacht en die ik nu ook terug heb gekregen. Vanaf welk toestel wordt er gecast? Merk, modelnaam en  volledige iOS of Android versie ajb. Heb je het ook geprobeerd met andere smartphones, of tablets? Puur om te kijken of het dan wel werkt? 

Zelf cast ik via de iphone 7 plus ios versie 13.3.1 en ook geprobeerd met de samsung A8 android versie 9.   Beide met hetzelfde probleem. Met beide smartphones is het geprobeerd met een externe chromecast, welke het beide wel doen.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Ik geef dit door aan de juiste mensen om te kijken of zij iets kunnen vinden. Zodra ik iets weet hoor jij het ook. 

Reputatie 7
Badge +24

@Thom.kok Ik heb in ieder geval iets van goed nieuws. :grinning:

Onze mensen bevestigen al dat ze hiermee al in gesprek zijn met Philips en dat er druk wordt gewerkt aan een update. In de testcases konden soms wel Ned 1, 2 en 3 worden gecast. Het gaat hier alleen om Philips Android tv's uit 2019 en nieuwer. Die van jou past ook in het straatje, ik zie dat het sinds mid 2019 verkrijgbaar is. 

Kortom: Nog even geduld tot alles werkend is en wordt uitgerold, concreter kan ik het op dit moment niet maken. 

 

Hi, 

sinds een aantal dagen werkt casten via de kpn iTV app niet meer bij de commerciële zenders. Bij NPO kan ik wel normaal casten. Zodra ik begin te casten lijkt de chromecast gaan te zoeken waarna ik het scherm van KPN krijg met de melding klaar om te casten.

kijken op het scherm van mijn iPhone of Samsung tab werkt wel gewoon.

is er misschien iets veranderd aan de instellingen?

Reputatie 7

sinds een aantal dagen werkt casten via de kpn iTV app niet meer bij de commerciële zenders. Bij NPO kan ik wel normaal casten. Zodra ik begin te casten lijkt de chromecast gaan te zoeken waarna ik het scherm van KPN krijg met de melding klaar om te casten.

kijken op het scherm van mijn iPhone of Samsung tab werkt wel gewoon.

is er misschien iets veranderd aan de instellingen?

Nee, er is niets veranderd aan de instellingen.

Heb je dit probleem zowel met de iPhone en de Samsung Tab of lukt het wel commerciële zenders te casten van één van die apparaten?

Hi 

ik wilde even reageren op het fijt dat mijn vriendin kpn heeft en via de app op iphone 7 met de laatste software wil casten op philips tv uit 2019 het zelfde probleem heeft. 
nou is het zo dat ik zelf xs4all hebt en dus ok die app gebruik die het wel doet (best raar als dochter onderneming het wel voor elkaar heeft)

maar even is er voor mijn vriendin al een oplossing voor dit probleem 

 

gr

arjen 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Arjen, dank voor deze toevoeging. Ik heb dit ook doorgegeven en wacht nog op de oplossing van hun kant.

Hi,

Wij hebben hier precies hetzelfde probleem. NPO 1, 2 en 3 kunnen vanaf de KPN iTV app op onze iPhone via de ingebouwde Chromecast op de tv uitgezonden worden, maar alle andere zender doen het niet. Bij ons komt er op de tv ook te staan “klaar om te casten” en in de app staat dat we zijn verbonden. Zodra je iets wil afspelen gaat de tv weer terug op klaar om te casten. Ik lees hier een reactie van KPN dat jullie ermee bezig zijn maar het alleen geld voor Philips tv’s vanaf 2019. Wij hebben een net nieuwe Sony smart tv en hier gebeurd dus precies hetzelfde. Gaat dus niet alleen op Philips. 
 

Alex,

 

hoe staat het er voor 
heb je al een antwoord?
waarom het niet werk met KPN en wel met xs4all app?

 

Gr

 

Arjen

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, helaas nog steeds niet. Ik zie wel veel gemail erover tussen verschillende partijen in de aangemaakte ticket, maar een duidelijk antwoord en oorzaak heb ik nog niet. :( 

  •  

Wij hebben precies hetzelfde probleem met Chrome casten van kpn iTV app naar Philips tv met ingebouwde chrome cast. Is er al iets meer bekend over de oplossing van dit probleem. 

Helaas niet.. ik vind het heel vervelend Philips wijst naar KPN en andersom wijst KPN naar Philips..…

Als je een abonnement wil ben je even koning !

Als je een nieuwe TV koopt mag je verwachten !

Gevalletje er word aan gewerkt

 

Ja ja een heeeeeeeel JAAR 😂😂

Reputatie 7

Helaas niet.. ik vind het heel vervelend Philips wijst naar KPN en andersom wijst KPN naar Philips..…

Wie zegt dat?

Bestaat er dan geen andere oplossing want we dachten dat dit dus de ideale oplossing was, tv kijken zonder kabels te hoeven trekken naar boven. Draadloze verbindingset is niet meer mogelijk want daar hebben we er al 3 van. Netflix en YouTube geven geen problemen met casten dus dat is het vreemde eraan. Je zou dus echt denken dat het aan de kpn iTV app ligt.

Reputatie 7

Netflix en YouTube geven geen problemen met casten dus dat is het vreemde eraan. Je zou dus echt denken dat het aan de kpn iTV app ligt.

Casten met de iTV app naar mijn Sony 4K Android TV werkt prima. Je zou dus echt denken dat het aan de Philips televisie ligt. :wink:

Reputatie 7
Badge +7

Bestaat er dan geen andere oplossing want we dachten dat dit dus de ideale oplossing was, tv kijken zonder kabels te hoeven trekken naar boven. Draadloze verbindingset is niet meer mogelijk want daar hebben we er al 3 van. Netflix en YouTube geven geen problemen met casten dus dat is het vreemde eraan. Je zou dus echt denken dat het aan de kpn iTV app ligt.

@Vivian1975 Het is ook een ideale oplossing (als het werkt).

Net als @wjb denk ik dat het aan je tv ligt. In elk geval kan ik hier probleemloos casten, dus het ligt niet aan de itv-app van KPN. Maar ik gebruik wel een losse chromecast. Een ideaal apparaatje dat zijn geld meer dan waard is. Ik heb 'm gekocht bij een bolle winkel, maar het is ook bij kpn te bestellen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1021853/google-chromecast-v3/

@Vivian1975 

tv kijken zonder kabels te hoeven trekken naar boven.

Dan had je mss beter een Samsung of LG kunnen kopen met de KPN ITV app erin. Heb je helemaal geen extra apparaat (phone, tablet, laptop) meer nodig. Alleen een stopcontact, want de tv kan via wifi.

Bestaat er dan geen andere oplossing

Ja, maar dat kost een béétje. Namelijk een losse Chromecast. Dat werkt wel.

 

Maar kan je dan alsnog een losse chromecast op de tv plaatsen ondanks dat er al 1 ingebouwd zit.maar het ligt niet aan de tv want dan zou Netflix en YouTube het toch ook niet moeten doen. Het is de samenwerking tussen de kpnitv app en de Philips. En bij aankoop wisten wij natuurlijk niet dat de Philips tv niet goed werkt met de kpnitv app anders hadden wij zeker voor een Samsung of LG gekozen. Nu moet ik dus gewoon wachten op een update vrees ik. 

Ja, dat werkt, @Vivian1975 . Zie deze reactie van Thom.kok in dit topic.

Thom.kok schreef: Zelf cast ik via de iphone 7 plus ios versie 13.3.1 en ook geprobeerd met de samsung A8 android versie 9.   Beide met hetzelfde probleem. Met beide smartphones is het geprobeerd met een externe chromecast, welke het beide wel doen.

 

Het is de samenwerking tussen de kpnitv app en de Philips.

Dat ben ik met je eens echter ligt dit wel aan de chromecast in de tv. Anders zou een losse chromecast ook niet werken i.c.m. KPN ITV.

Hier hetzelfde probleem met een Sony 65XG9505 dus het ligt niet alleen aan Philips. We hebben zowel een IPhone X als een Samsung Note 10 plus die hetzelfde probleem geven, dus ook geen verschil tussen IOS en Android. We hebben nu onze oude losse chromecast erin gedaan en probleem opgelost, maar zou toch graag een softwarematige oplossing zien, zodat we weer een HDMI over hebben en we hebben niet voor niets zo'n dure tv gekocht, ook deze juist gekozen ivm de ingebouwde Chromecast.