KPN naar Telfort, problemen v8

  • 10 December 2020
  • 3 reacties
  • 29 keer bekeken

Beste KPN,

 

Wij hebben exact dezelfde klachten en die zijn begonnen sinds Telfort KPN is geworden. We zitten al 5 jaar bij Telfort en nooit problemen gehad, We zijn amper 2 maanden automatisch over gegaan naar KPN en het gedonder begint meteen al.

Wij hebben nog de Experia Box V8, dus weet niet of bovenstaande reset ook voor deze box geld.

Uiteraard hebben we in geval van een dergelijke storing direct modem en glasvezel kastje gereset (normale reset), maar dit loste eigenlijk nooit het probleem op, dus ik vraag me af of het echt wel in het modem zit. Bekende storingen of onderhoud in de regio zijn er op die momenten ook niet.

Het begint enorm vervelend te worden. Wat stellen jullie voor als oplossing?

 

Groeten,

Richard

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Richard_1978. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend wordt inderdaad. Laten we samen gaan kijken waar het in zit, zou je daarvoor je forumprofiel volledig in kunnen vullen? Zou je daarnaast ook kunnen vertellen hoe de Experia Box is verbonden met het aansluitpunt en hoe de tv-ontvangers daarmee verbonden zijn?

Beste Jasper,

 

Ik heb mijn profiel geupdate.

Wij hebben glasvezel en vanuit het “galsvezelkastje” is het modem met een patchkabel verbonden.

De TV ontvanger is weer met een patchkabel verbonden met het modem.

In principe maken we voor het internet gebruik van WIFI, maar op zolder hebben we inmiddels een kabel gelegd. Ondanks dat zijn al verschillende Teams meetings verstoord geweest.

Wat me sowieso al opvalt is dat via WIFI direct naast het modem de snelheid gemeten via de KPN app gemeten wordt op 40 MB/s, waar het in principe 100Mb/s zou moeten binnen komen. Elders in huis loopt die snelheid snel verder terug. WIFI versterkers hebben nauwelijks effect hierop. Is dat normaal dat de snelheid 60% afneemt direct naast het modem?

Op het moment dat er een Teams meeting wegvalt (internet dus wegvalt) hebben we meestal ook geen televisie.

Deze problemen doen zich pas voor sinds er over is gegaan van Telfort naar KPN, als je het mij vraagt zou ik inzetten op het modem, dat wellicht ouder is dan wat KPN verwacht en kan deze minder goed omgaan met de verbinding met KPN. Of hierin met de overgang iets is veranderd weten jullie beter als ik, maar opvallend vind ik het zeker.

 

Ik kijk uit naar een oplossing.

 

Reputatie 7

Het is moeilijk om een 'normaal’ te benoemen voor WiFi, doordat het signaal door de lucht gaat en gevoelig is voor omgevingsfactoren. Naast het modem zou je verwachten dat het sterker kan zijn, maar als er een stoorfactor in de buurt is kan dat lager zijn dan je verwacht. Met de gegevens die je hebt ingevuld heb ik je de verbinding nagekeken en tot en met de Experia Box ziet dat er goed uit. De V8 is een wat ouder model, laten we die eens vervangen en kijken hoe het daarmee gaat. Ik stuur je de details daarvoor in een privébericht.