Vraag

kpn opnemen en terugkijken hapert, terwijl netflix e.d. wel werkt.

  • 18 September 2021
  • 3 reacties
  • 325 keer bekeken

Hallo Forum lezers,

 

Wij hebben 2 kpn interactie tv kastjes. Op 1 daarvan hebben we al maanden  last.

Het terugkijken van opnames, en uitzending gemist (groene knop e.d.) stottert en hapert altijd. Terwijl rechtstreeks tv kijken, en alle andere streaming apps (Netflix,  Disney,  prime e.d.) wel goed werken.

Kastje merknaam Arris.

DVS 3 lampjes model, alles groen.

Kabel op tv.

We hebben al veel ¹geprobeerd,  

Harde reset, software opnieuw instaleren, router opnieuw instellen,  nieuwe kabels e.d.

Niets werkt.

We hebben al een aantal keer gebeld met KPN, maar worden daar niet goed geholpen. 

Heeft iemand enig idee wat we nog kunnen doen ? 

Andere lijkt het er op dat we over moeten stappen naar een andere aanbieder,  en dat willen we liever niet.

Bij voorbaat dank,

 

Thea en Ro


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Installeer eens de devolo Cockpit op een PC en meet de snelheid tussen de devolo adapters.

Welke snelheid wordt gegeven?

Hallo WJB,

 

Dank voor de tip, ik heb,even een paar dagen tijd nodig om een laptop te regelen, maar ga ik zeker doen.

 

Kleine update, 

 

De TV, en het KPN kastje krijgen hun stroom van de DVS, alleen zit er een smart plug tussen,(achter de DVS, dus rechtstreeks in het DVS  stopcontact)zodat ik snel de stroom kan schakelen en monitoren. 

Nu heb ik die tijdelijk verwijderd,  en ik merk meteen een grote verbetering. 

Ook al snap ik de principes niet, maar het zou dus kunnen dat de wifi smart plug specifiek op de KPN frequentie stoort, en niet op de streaming apps op het zelfde kastje ? 

 

Alvast hartelijk dank,

Thea en Ro

Badge +19

Ga ook een keer testen zonder het gebruik van draadloze verbindingsets.  Dus de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem.  Vrijwel zeker heb je dan helemaal geen probleem meer. De vraag is dan wel hoe nu verder 😉