Beantwoord

KPN Smart TV app op Apple TV

  • 8 July 2019
  • 35 reacties
  • 7934 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Apple geeft geen informatie vrij over het gebruik van Apple Pay, en de banken mogen dat ook niet.

Toch zijn er publicaties genoeg te vinden waaruit blijkt dat het percentage van de transacties via Apple Pay nog geen 5% van het totaal is.

Dat is ook wel logisch immers het marktaandeel van Apple ligt ook onder de 15% en bij een percentage van 5% van de transacties zou dat betekenen dat éénderde van de Apple gebruikers Apple Pay moet gebruiken.

 

Het marktaandeel van de iPhone was in 2018 34% in Nederland, en dat zou nu gekelderd zijn naar <15%? Tenzij je maar met een half oog gekeken hebt en dus het wereldwijde marktaandeel vermeldt. Maar dat is natuurlijk niet van toepassing op een rijk land als Nederland. Maar goed, je onderbouwt je stellingen nooit dus ik verwacht niet dat je dat nu plotseling wel gaat doen. 

Reputatie 7

Het marktaandeel van de iPhone was in 2018 34% in Nederland, en dat zou nu gekelderd zijn naar <15%? 

In Europa was dat halverwege 2019 zelfs al het geval.

Bron.

Reputatie 6
Badge +2

Het marktaandeel van de iPhone was in 2018 34% in Nederland, en dat zou nu gekelderd zijn naar <15%? 

In Europa was dat halverwege 2019 zelfs al het geval.

Bron.

 

Maar Nederland is geen Europa…. en Android is voornamelijk veel sterker in Zuid Europese landen. Die 14% kan je dus niet extrapoleren naar Nederland. Nog een poging voor je, onderbouw het nu eens goed! Voor één keer!

Reputatie 7

Het marktaandeel van de iPhone was in 2018 34% in Nederland, en dat zou nu gekelderd zijn naar <15%? 

In Europa was dat halverwege 2019 zelfs al het geval.

Bron.

Maar Nederland is geen Europa…. en Android is voornamelijk veel sterker in Zuid Europese landen. Die 14% kan je dus niet extrapoleren naar Nederland. Nog een poging voor je, onderbouw het nu eens goed! Voor één keer!

Ach, het is maar wat je wil geloven, maar Nederland is echt niet anders dan de rest van Europa.

En wat de toekomst gaat brengen ... ik weet het niet maar ik heb wel een vermoeden.

Bron.

Reputatie 6
Badge +2

Het marktaandeel van de iPhone was in 2018 34% in Nederland, en dat zou nu gekelderd zijn naar <15%? 

In Europa was dat halverwege 2019 zelfs al het geval.

Bron.

Maar Nederland is geen Europa…. en Android is voornamelijk veel sterker in Zuid Europese landen. Die 14% kan je dus niet extrapoleren naar Nederland. Nog een poging voor je, onderbouw het nu eens goed! Voor één keer!

Ach, het is maar wat je wil geloven, maar Nederland is echt niet anders dan de rest van Europa.

En wat de toekomst gaat brengen ... ik weet het niet maar ik heb wel een vermoeden.

Bron.

Nogmaals, je kunt die cijfers niet klakkeloos extrapoleren naar Nederlandse cijfers, al helemaal geen wereldwijde cijfers, waar in opkomende markten zoals India en Brazilië Android gewoon veel groter is omdat de toestellen veel goedkoper zijn (ooit gezien wat een iPhone in Brazilië kost?). En toch ga jij die cijfers vergelijken met het rijke Nederland, waar de koopkracht veel groter is en iOS derhalve een veel groter marktaandeel heeft (net zoals in landen die vergelijkbaar zijn met ons, en dan bedoel ik niet Italië of Spanje). Maar goed, ben klaar met je, je onderbouwt je meningen heel slecht en roept eigenlijk maar op basis van even heel snel iets op google opzoeken zonder te controleren of dat artikel überhaupt van toepassing is op de discussie.

Reputatie 4
Badge

Het marktaandeel van Apple TV is nog veel kleiner. Na Samsung komt LG (beta versie al gesignaleerd) en daarna ...

Jullie claimen dus dat de aandeel van Apple tv kleiner is dan de Samsung tv's na 2017? Daar twijfel ik aan.


Dat claim ik inderdaad en cijfers die dat onderbouwen kan je op deze pagina vinden.
Het marktaandeel van Samsung is ongeveer 30% dus alleen in 2017 zijn er een kleine 220.000 Samsung televisies verkocht tegen ruim 30.000 Apple TV's.

 

WJB, je kan wel claimen wat je wilt, maar ik vraag me af hoeveel van die mensen inderdaad zo “bij de tijd zijn” om hun smart tv gedeelte te gebruiken. Verder is het natuurlijk afwachten HOELANG en HOE Samsung de verschillende versies van Tizen zal gaan ondersteunen. Zoals eerder gezegd, KPN blijft achter lopen met ontwikkelingen en het blijft stug negeren van de wensen van klanten.

T-Mobile en ook Ziggo hebben nu een app. Als jullie dit niet willen: your bad.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 4
Badge

Het marktaandeel van de iPhone was in 2018 34% in Nederland, en dat zou nu gekelderd zijn naar <15%? 

In Europa was dat halverwege 2019 zelfs al het geval.

Bron.

Dit “marktaandeel” heeft NIETS te maken met retail, maar met verschepingen bij de fabriek. Zegt dus niets over de verkoop. Óók hoeft het geen betoog dat Apple’s marktaandeel op de tweede hands markt veruit het grootst is. Levensduur van een iPhone is vele male hoger dan een gemiddelde Android, mede door de lange updates van iOS.

De tweede hands markt is niet meegenomen in het marktaandeel.

Reputatie 3
Badge +1

Ik reageer hier even op: zo ongeveer iedereen een Apple tv app
 

Hoe vaak moeten KPN klanten nog om een apple tv app vragen?

Reputatie 7

Ik reageer hier even op: zo ongeveer iedereen een Apple tv app
 

Hoe vaak moeten KPN klanten nog om een apple tv app vragen?

Ik ben bang dat dat nog heel vaak zal zijn want ik zie zo'n app er de komende tijd (jaar/jaren) niet komen. Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor een smart TV app op Android/Google TV alhoewel ik daarvoor de kans nog wat hoger inschat dat die er wel zal gaan komen omdat er ondertussen best veel Sony en Philips televisies verkocht zijn die op Android/Google TV draaien.

Ik kijk nu alleen nog maar tv via m’n AppleTV, gewoon omdat daar alles op één technisch hoogwaardig platform beschikbaar is. Behalve dus m’n KPN-pakket waar ik behoorlijk veel voor betaal per maand.

 

Hoe moeilijk is het voor een groot bedrijf als KPN om de prima iOS app over te zetten naar tvOS?

De verleiding is nu erg groot om het tv-pakket van KPN op te zeggen en voortaan te kijken via de NLZiet app. Het enige dat me nog tegenhoudt is dat daarop geen anderstalige zenders beschikbaar zijn. Zelfde geldt voor Canal Digitaal, ook daarop geen BBC, ARD en ZDF.