Beantwoord

KPN TV+ box en Netflix app foutmelding

  • 24 April 2024
  • 12 reacties
  • 786 keer bekeken

Wij hebben twee KPN TV+ boxen Sagemcom DIW7022.

In één van de twee boxen geeft de Netflix app een foutmelding:

“De Netflix-service is niet bereikbaar. Probeer de Netflix-app opnieuw te starten (-114)”

Deze foutmelding blijft staan en is ook niet met de OK-knop weg te halen.

Alle overige apps zoals F1, YouTube, NPO, Videoland etc functioneren prima!

Op de andere TV+ box werkt alles normaal.

De betreffende box heb ik al een reboot gegeven, stroomloos gehad etc.

De netwerkkwaliteit wordt als “uitstekend” gemeten en alle TV-zenders werken ook goed.

Welke aanpassing kan  ik doen om deze app weer werkend te krijgen?

icon

Beste antwoord door Sabrowski 25 April 2024, 11:29

Bekijk origineel

12 reacties

Hier idem sinds gisteravond (24-04-2024). Via Samsung tv werkt Netflix wel. Via KPN foutmelding (-114). Geprobeerd alle mogelijke stekkers en aansluitingen tijdelijk los te koppelen en na 30 seconden weer aan te sluiten en het verhelpt het probleem met Netflix niet. Wat Lobbo schrijft ook hier het geval. Deze foutmelding blijft staan en is ook niet met de OK-knop weg te halen.
Verder werkt alles naar behoren. 

Jack,

 

Reactie van Netflix -114,

Dit lijkt mij een landelijke storing van KPN.

Vanochtend heb ik contact gehad met Netflix en alles doorlopen met de instellingen en diverse keren de tv-box gereset.

Ik hoop dat KPN snel een update voor dit probleem heeft.

Net gebeld met KPN

die verwezen me door naar Netflix zelf. 🙄

Dit heeft geen zin. Probeer maar via de app (TV)  in te loggen. Dan zul je zien dat dit gaat lukken.

 

Netflix gebeld. Via de tv naar de Netflix app gegaan. Daar cachegegevens en dergelijke gewist. Opnieuw opgestart en alles werkt weer. 
KPN> Instellingen >Apparaat / open algemene instellingen > Apps> Netflix 

gegevens wissen OK

cachegeheugen wissen OK

Daarna opnieuw opstarten. 
 

Opnieuw inloggen in de Netflix app ( al dan niet met QR code )

Succes 

Dus: Klopt ‘e-mail verwijderen’. Via KPN gelukt, maar wel met helpdesk van Netflix er gekomen. 

Mijn excuses, KPN. 🙈

Ik heb waarschijnlijk een niet goed geïnformeerde medewerker van Netflix aan de lijn gehad.

Bedankt, Sabrowski, voor je informatie. 🙏

Alles werkt weer.

Groet, Jack. #KPN #Netflix #informatie

Ik weet niet wie maar hartelijk bedankt voor de duidelijke informatie alles werkt weer.

door de kpn wordt je dus van het kastje naar de muur gestuurd!

Nou ik weet niet of KPN dat doet, en of dat beleid is. Deze ene medewerker van KPN die ik sprak heeft haar best gedaan maar kwam er niet uit en me daarop verwezen naar Netflix. De medewerkster van Netflix wist het ook niet meteen en samen zijn we wat gaan uitproberen. 

Netflix gebeld. Via de tv naar de Netflix app gegaan. Daar cachegegevens en dergelijke gewist. Opnieuw opgestart en alles werkt weer. 
KPN> Instellingen >Apparaat / open algemene instellingen > Apps> Netflix 

gegevens wissen OK

cachegeheugen wissen OK

Daarna opnieuw opstarten. 
 

Opnieuw inloggen in de Netflix app ( al dan niet met QR code )

Succes 

Dat werkt! Beetje andere route, maar gegevens van de Netflix app gewist en voila, het werkt weer. Dank!

Inmiddels heb ik de Tv+ box terug gezet naar de fabrieksinstellingen en die reset heeft de Netflix app weer hersteld. Dat was de enige optie. Maar het werkt weer.

Ter aanvulling: de aanbeveling die Sabrowski doet zou  ook een oplossing zijn. Niet aan gedacht. 

Reageer