Vraag

KPN TV bugs

  • 18 April 2024
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo allemaal,

sinds een tijdje zit ik bij KPN en maak gebruik van KPN tv+ maar ik ervaar een aantal bugs die maar niet overgaan. Ik heb als modem KPN box12 (internet werkt prima!), deze is bekabeld verbonden met DIW7022 tv kastje. Geen updates van firmware beschikbaar, 0.27.0   Voor geluid gebruik ik een receiver deze is verbonden met optische audio kabel.

  1. Tijdens live tv kijken kan ik niet terug spoelen. Voorbeeld, ik kijk al uur naar een programma, ga ff drinken pakken ofzo, wil dan paar minuten terug spoelen maar dit werkt niet. Meestal gaat alles hierna op zwart, of herstart de tv kast ineens. Soms kan ik na een tijdje wel terug naar live tv kijken, maar dan heb ik dus nog meer gemist, ontzettend irritant. Dit is op alle zenders, al lijkt het op NPO soms wel te werken maar ook niet soepel. Ik heb het dus niet over opgenomen programma’s, dit werkt wel.
  2.  Net wilde ik nog terugspoelen op Comedy Central, dit ging niet, dus terug naar live tv. Paar minuten later gaat hij ineens uit zichzelf terugspoelen en schiet dan weer naar live, en weer terugspoelen, en weer live, enz enz. Moest kastje uitzetten om het te stoppen. Zat vast in een soort loop.
  3. Net nog ander probleem, ik klik op p-, om 1 zender terug te gaan en vervolgens begint ie supersnel alle zenders terug te gaan. Binnen paar tellen was ik 30 zenders terug! En was niet te stoppen, moest tv kastje uitzetten om het te stoppen.
  4. Soms volledig uit het niets (dus los van spoelen of uberhaupt afstandsbediening gebruiken) herstart de tv kast.  
  5. Soms gaat het beeld op zwart, en dan werkt niets meer, moet ik de stekker eruit halen en herstarten.

Ik zal zo ff kijken hoe ik het terug naar fabrieksinstellingen kan zetten, misschien dat dit helpt.

Iemand anders een idee wat er gaande is, ik begrijp dat er wel meer bugs en klachten zijn, maar niet zozeer de klachten die ik heb? 

 

Met vriendelijke groet,

 

Bob


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Terugspoelen bij live kan niet, als je even weggaat kan je hem gewoon pauzeren, dat werkt prima.

Ook kan je met de groene knop naar het begin terug. Vervolgens kan je met de cijfertoetsen het gewenste aantal minuten ingeven en met de < en > toetsen gewenste positie gaan.

Af en toe slaat-ie op hol, overigens maar héél af en toe hoor, dit kan je stoppen door ook even de < of > toets in te drukken,  @Bob78.

Hoi Ratonesque,

 

dank voor jouw antwoord, @Ratonesque !

Ik heb in een ander bericht hier op het forum juist gelezen dat je wel kan terugspoelen. Stel ik zap om 21.00 u naar rtl4, dan kan ik om 21.15 u terug spoelen tot 21.00 u, niet verder terug.

Maar misschien vergis ik mij, en kan je inderdaad helemaal niet terug spoelen. Prima, maar waarom krijg ik dan zwart beeld als ik het probeer, of gaat het kastje uit? Sorry, maar dit is geen goede verklaring.

Terug naar het begin vind ik persoonlijk geen goed alternatief, stel ik kijk een film van 90 minuten en na 60 min gebeurd dit, moet ik die 60 min opnieuw bekijken want je kan niet vooruit spoelen op commerciële zenders.

Betreft het op hol slaan, in mijn voorbeelden werkt niets meer op de afstandsbediening en moet ik dus geforceerd het tv kastje afsluiten d.m.v. de stekker er uit te halen.

Reputatie 7
Badge +9

Nee, klopt, op de commerciële zenders  werkt het inderdaad niet. (Als je het opneemt wel, maar daarvoor moet je het Opnemen-pakket hebben).

Vreemd, ik hoef hem eigenlijk nooit opnieuw op te starten, ik haal hem overigens na gebruik altijd helemaal van de stroom. Misschien ligt het daaraan. Het opstartproces duurt dan iets langer, maar ach...

 

@Ratonesque  Volgens mij lees je niet helemaal wat ik schrijf, maar toch bedankt voor je hulp.

Ik schreef al dat het met opnemen prima werkt.

Ook schreef ik dat als terug spoelen niet kan, dit geen verklaring is waarom mijn kastje dan op zwart gaat, of herstart. Dan zou ik toch gewoon een melding krijgen “ terug spoelen kan niet”  of iets dergelijks, maar dan hoeft ie toch niet volledig op zwart, of te herstarten?

Reputatie 7
Badge +9

O ja, sorry, overheen gelezen. 

Voor wat betreft het op zwart gaan, dat heb ik nooit, nogmaals, misschien komt dat omdat ik hem helemaal afsluit na gebruik, misschien krijgt-ie daardoor een frisse start, of iets dergelijks, @Bob78.

Geeft niets joh, het is ook al laat he @Ratonesque  😀

Maar het verklaard ook niet waarom hij dan ineens, paar minuten verlaat, toch gaat terug spoelen (kan dus blijkbaar wel) en dan in een loop beland die ik alleen kan beëindigen door de stekker eruit te halen.

Reageer