Beantwoord

KPN TV+ instelling bij toegankelijkheid kan niet worden ingeschakeld

  • 12 March 2024
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik zie momenteel bij [Instellingen > Apparaat (Open Algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Toegankelijkheid] een optie 'KPN TV+' staan. Als ik die aanklik kan ik kiezen om dit aan te zetten, waarbij ik een waarschuwing krijg dat KPN TV+ alle tekst die ik type kan registreren (wat dat ook moge betekenen). Ik kan de optie onder 'Inschakelen', namelijk 'Configuratie', niet gebruiken. Wat doet deze KPN TV+ optie precies?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 March 2024, 16:04

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi @EmEr .  Toevallig herken ik deze.  Ik heb er ook al eens op proberen te klikken.

Ik zal voor je navragen wat dit precies is. (mijn vermoeden is dat het iets is, wat door de developers gebruikt wordt en voor ons niet direct toegevoegde waarde heeft, maar we gaan er achter komen)

Reputatie 7
Badge +30

Heeft even geduurd, @EmEr, maar ik heb hier meer duidelijkheid over. We hebben Talkback op de TV+ Box. Dat is een toegankelijkheidsoptie voor blinden en slechtzienden waarbij teksten op het scherm worden uitgesproken bij het navigeren.

Deze optie stamt uit de beginperiode van de Talkback implementatie. Achteraf bleek deze optie overbodig. We raden dan ook aan deze op uit te laten staan.

Reageer