Vraag

Krakend geluid bij wisselen van zender

  • 24 June 2020
  • 10 reacties
  • 316 keer bekeken

Hallo ik heb het zelfde probleem bij een aantal zenders ook een kraakje bij wisselen Vande zenders tv is nog geen jaar oud . Bij het oude kasje van kpn nergens last van sinds de vip5202 wel en geluid ook erg zacht als ik hem op auto of dolby zet dan gaat het geluid wel hard maar dan komt het kraakje erin . Als ik hem om stereo zet is het kraakje weg maar geluid te zacht

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Jan7,

Klopt dit ervaar ik ook, heb het even gemeld bij het ontwikkelteam. Dacht dat het in eerste instantie aan mijn soundbar lag, maar ik ben dus niet de enige. 

Ik heb nog een oude tv staan daar doet hij het wel goed op . Echt vreemd . Maar oude kasje doet het we weer goed opde nieuwe tv

Reputatie 7
Badge +16

Dag @Jan7,

Vermoeden is dat dit issue speelt in het Dolby gedeelte. Ik heb het gemeld en hopelijk gaan ze er even naar kijken. In stereo modus speelt dit probleem vermoedelijk niet.

Dat klopt als ik hem op stereo zet is het weg maar dan is het geluid heel zacht

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt als ik hem op stereo zet is het weg maar dan is het geluid heel zacht

Die is al wel een tijdje in onderzoek @Jan7. Daar hebben heel veel klanten last van op de 5202. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Jan7 Ik heb hier op reactie terug. Sommige zenders zenden programma's uit met dolby digital, veel zenders en programma's niet. Als je dan net een programma kijkt op dolby en dan zapt naar een zender met normaal PCM geluid, dan schakelt de boel net te snel om en verschijnt dus dat hikje. Weinig aan te doen.

Nooit last van gehad bij de oude kasjes . Ook raar dat hij het wel doet op tv van half jaar oud en niet op een tv van ruim 10jaar oud . Nu al spijt dat ik de oude kasjes heb omgerolen voor de 4K kasjes . 

Het zal de onderlinge communicatie tussen het kastje en die specifieke tv zijn, @Jan7 . Helaas is er weinig aan te doen, als ik de verklaring van @ChrisWissink zo lees.

Gewoon rommel dus 

Reputatie 7
Badge +16

Heb het van het weekend toch nog is aangegeven bij het iTV team die er over gaat omdat het geluid toch wel hinderlijk hard is (het knalt me soms om de oren hier). Mogelijk gaan ze er nog even naar kijken. Even afwachten wat er uit komt @Jan7 . CC @Erwin_.