Vraag

Krakend geluid of tik bij wisselen van tv zender

  • 7 November 2019
  • 32 reacties
  • 3244 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

 

Goedenavond,

Hopelijk komt kpn dan met de oplossing..…

 

Op zich heb ik nu ook geen last van vertraging met het geluid. Ook dat vond ik een dingetje.…

 

Gr. Monique.

Badge +19

Gebruik je een optische kabel?

Reputatie 1

Zie mijn post. Ik heb deze aangevuld met de aansluitingen 

De tv en soundbar zitten in hdmi acr. Zodoende gaan ze beiden tegelijk aan en zou ik surround en atmo geluid moeten hebben. Maar door de tik heb ik er toch voor gekozen om bij instellingen van het tv kastje het geluid op stereo te zetten. Die tik is namelijk vreselijk hihi.

 

Een optische kabel is daarom hier niet van toepassing voor mij.

Bedankt voor je bericht.  Ik ga het testen.

 

Reputatie 1

Heb het krakend geluid weg. Als je in je kon box bij  instellingen--geluid--geluidsprioriteit stereo selecteert. Maar ja dan gaat het je nut van je surround systeem weg. Heb je alles van KPN in stereo geluid. Ik heb wel via mijn Netflix app can de tv zelf atmos geluid. Dus niet Netflix via KPN box. Zit hem dus in de KPN box. Iets met conversie van het geluid.

 

 

Reputatie 2

Deze instellingen ingesteld maar dat lost het probleem niet op maar wel behoud van Dolby atmos geluid. Er zijn nog steeds zenders die het tikkend geluid doorgeven onder andere  RTL 7. 

Volgens mij ligt het wel bij KPN, die het geluidsignaal wat KPN stuurt te traag is in combinatie met beeld, en er worden ook verschillende zenders in HDR en HD worden doorgevoerd wat ik denk het overschakelen van geluidssignaal plus beeld te traag reageren en de TV niet.

Plus dat KPN maar twee zenders heeft wat in 4K wordt uitgezonden de rest zal HDR zijn of HD.

En wat mijn gedachten zijn dat TV’s verder zijn in de Techniek en de rest er omheen nog ver achter ligt. 

Met vriendelijke groet,

E.R.J