Beantwoord

Lagging op VIP5202

  • 3 June 2020
  • 11 reacties
  • 198 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Ben nu week overgestapt op de VIP5202 en ervaar nog steeds een soort lagging. Inmiddels heb ik alle settings op mijn tv en STB wel gehad wat helaas niets verbeterd. Als test heb ik vanavond  mijn oude Arris boxjes aangesloten en nu is het weg. Conclusie het ligt toch echt aan de VIP5202, ik ervaar het alsof de specificaties van deze box de stream niet kan bijhouden en een hupje maakt. Als ik buiten de VIP52002 om naar Netflix 4K (dus op de tv zelf) kijk dan loopt dit zonder problemen.
Ga morgen maar helpdesk bellen of hier wat aan te doen is met firmware en anders draaien ze het contract maar terug. 

Edit: er schijnen ook een aantal gebruikers de oude firmware draaien echter heb ik die nooit gezien dus kan niet bepalen of het daarmee beter zou zijn.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Multiedje 30 June 2020, 16:55

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Multiedje 

Voordat je dat doet, zou je de ontvanger ook willen resetten zoals hier wordt aangegeven onder stap 2? Toeval wil dat ik ook die ontvanger thuis gebruik en dat ik dit niet herken. 

Laat het ons weten of dit helpt.

Reputatie 4
Badge +4

@Multiedje

Voordat je dat doet, zou je de ontvanger ook willen resetten zoals hier wordt aangegeven onder stap 2? Toeval wil dat ik ook die ontvanger thuis gebruik en dat ik dit niet herken. 

Laat het ons weten of dit helpt.


Goedenavond Alex,

Dit heb ik gisterenavond gedaan, ik ga niet over 1 nacht ijs;-). Ook heb ik, gezien ik 2 Vip5202 ontvangers heb, deze omgewisseld om zo uit te sluiten of het niet een defecte STB is. Gisteren startte de VIP5202 na de reset op in UHD50 waar ik (tijdelijk) blij van werd. Om het beeld wat completer te maken, ik ervaar de lagging voornamelijk op de HD glaskanalen Net5 en SBS6. En mogelijk nog een raar dingetje, ik zie uiteraard de 4K zenders maar deze staan gewoon op UHD te draaien, ook als ik de ontvanger op automatisch zet.

Zoals ik hierboven al aangaf hebben sommige last van rode gezichten, dit herken ik niet . echter heb ik ook nooit de vorige firmware zien draaien en kan dus ook geen vergelijk maken. 

Hoop dat je nog tips hebt, en dank alvast.

EDIT: de (oude) Arris boxjes draaien perfect, weliswaar in lagere resolutie maar geen lagging.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Multiedje. Ik heb een eigen topic voor jou aangemaakt en dit probleem intern doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op, als dat nodig is. Laat je mij weten hoe het afloopt?

Reputatie 4
Badge +4

@Vikash ,

afgelopen vrijdag heb ik telefonisch contact gehad met een collega van je. Het voorstel was om auto motion plus uit te zetten op de Samsung 4K UHD tv. Dit weekend heb ik tussen de Netflix sessie door kunnen kijken of dit verschil uitmaakt. Het voorstel lijkt een kleine verbetering te geven maar helaas ervaar ik nog steeds een soort van lagging. Blijft nog steeds vreemd dat de (oude) Arris boxjes hier geen last van hebben. Ik heb een telefoon en casenummer gekregen dus zal nog contact opnemen met je collega of er nog andere voorstellen zijn.

Reputatie 7
Badge +21

@Multiedje Bedankt voor het berichtje. Wellicht hebben andere klanten iets aan jouw berichtje in de toekomst. Het lijkt mij inderdaad verstandig om opnieuw contact op te nemen met mijn collega's zodat zij het verder voor jou kunnen uitzoeken. We horen graag hoe dit verder afloopt. 

Reputatie 4
Badge +4

@Multiedje Bedankt voor het berichtje. Wellicht hebben andere klanten iets aan jouw berichtje in de toekomst. Het lijkt mij inderdaad verstandig om opnieuw contact op te nemen met mijn collega's zodat zij het verder voor jou kunnen uitzoeken. We horen graag hoe dit verder afloopt. 

Hoi Vikash,

Ik heb me aangemeld bij Paul voor de beta test firmware voor de VIP5202, als het goed is krijg ik deze week binnen. Zodra ik kan testen koppel ik dit aan je terug met de bevindingen.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Multiedje Is jouw tv-ontvanger inmiddels al voorzien van nieuwe firmware en is daarmee het probleem verholpen?

Reputatie 4
Badge +4

@Multiedje Is jouw tv-ontvanger inmiddels al voorzien van nieuwe firmware en is daarmee het probleem verholpen?

Nope, draai nog de oude firmware. Zojuist Paul op het forum gesproken, er was iets niet goed gegaan met het opnemen in het beta groepje.

wacht maar weer geduldig af😏

Reputatie 7
Badge +21

@Multiedje Ik heb al een tijdje niks meer van je gehoord in dit topic. Is het probleem inmiddels al verholpen?

Reputatie 4
Badge +4

@Multiedje Ik heb al een tijdje niks meer van je gehoord in dit topic. Is het probleem inmiddels al verholpen?

Hoi Vikash,

inmiddels heb ik de nieuwe firmware draaien en dit is een verademing. Ik had je inderdaad nog een bericht willen sturen. Jij bedankt voor het meedenken en het topic kan gesloten worden.

cheers

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je! Graag gedaan!

Reageer