Vraag

LG OLED65C16LA problemen met de iTV app. Zender Xite laadt niet

  • 21 January 2022
  • 50 reacties
  • 431 keer bekeken

Sinds deze week een nieuwe TV LG OLED65C16LA, hier de KPN app op geïnstalleerd en die werkt goed.

App versie: 2.9.47

Echter krijg ik de zender Xite met geen mogelijkheid gestart, scherm blijft op laden staan.

App ook al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd

Vorige oudere LG TV werkte wel goed


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Nisof,

Dat is erg vervelend dat het nog niet goed werkt, nadat je de app opnieuw hebt geïnstalleerd kun je dan wel Xite kijken? Ik heb geen LG maar ik kijk op mijn Samsung tv en daar werkt Xite gewoon prima.

Nee ook na een herinstallatie werkt het niet.

Badge +19

Zo'n mooi tv en dan kijken dmv de app. De kwaliteit is zoveel minder. Denk er toch eens over na om met de tv ontvanger te kijken.

Reputatie 7
Badge +22

Nee ook na een herinstallatie werkt het niet.

Dat is echt irritant, heb je de LG zelf eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? En dan eens kijken wat ie dan doet. Is de tv bekabeld aangesloten of werkt ie op een WiFi verbinding?

Reputatie 7
Badge +22

Zo'n mooi tv en dan kijken dmv de app. De kwaliteit is zoveel minder. Denk er toch eens over na om met de tv ontvanger te kijken.

Met de tv ontvanger is het inderdaad wel veel mooier. 😉

Reputatie 7
Badge +20

Sinds deze week een nieuwe TV LG OLED65C16LA, hier de KPN app op geïnstalleerd en die werkt goed.

App versie: 2.9.47

Echter krijg ik de zender Xite met geen mogelijkheid gestart, scherm blijft op laden staan.

App ook al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd

Vorige oudere LG TV werkte wel goed

 

Ik heb z'n kleine broer LG OLED48C16LA

Maar ik kijk wel via de KPN tv decoder.

En wij hebben ook de glasvezelkanalen 661-670 (originele stream 12,5MB)

 

Maar ik sluit me aan bij @Dennis Schreve op zo'n super mooie tv kijk je toch via de KPN tv decoder, echt veel mooier beeld.

Ik heb de app alleen voor het geval de KPN tv decoder defect mocht gaan of als er storing mocht zijn.

 

En 4K via Disnay+ en Netflix is echt super mooi op deze tv.  

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb z'n kleine broer LG OLED48C16LA

@joop2011 zou je toch even willen kijken of Xite (kanaal 22) het bij jou doet met de app? Gewoon om uit te sluiten of dit bij alle LG’s dit probleem is of alleen bij @Nisof. Dat zal dan wel heel zuur zijn als het alleen bij Nisof is. 

Is een TV voor op de slaapkamer en we kijken een hoop via KODI, TV kijken is voor er bij.
Ik wil niet een extra kastje voor het TV kijken.

TV zit bedraad aangesloten, niet via Wifi. Alle andere geteste kanalen werken wel gewoon.

Heb de TV nog niet gereset, vermoed dat dit ook niet veel zal doen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb z'n kleine broer LG OLED48C16LA

@joop2011 zou je toch even willen kijken of Xite (kanaal 22) het bij jou doet met de app? Gewoon om uit te sluiten of dit bij alle LG’s dit probleem is of alleen bij @Nisof. Dat zal dan wel heel zuur zijn als het alleen bij Nisof is. 

 

Ik heb net gekeken en XITE groene draaiende cirkel, maar beeld blijft zwart.

Andere zenders doen het wel.

 

Maar de KPN tv decoder heeft echt een mooier beeld. 

Reputatie 7
Badge +20

Is een TV voor op de slaapkamer en we kijken een hoop via KODI, TV kijken is voor er bij.
Ik wil niet een extra kastje voor het TV kijken.

TV zit bedraad aangesloten, niet via Wifi. Alle andere geteste kanalen werken wel gewoon.

Heb de TV nog niet gereset, vermoed dat dit ook niet veel zal doen.

 

Een 65” Oled voor de slaapkamer?

 

Maar zie mijn vorige bericht, ik heb XITE ook niet via de app op de tv.

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb net gekeken en XITE groene draaiende cirkel, maar beeld blijft zwart.

Andere zenders doen het wel.

 

Maar de KPN tv decoder heeft echt een mooier beeld. 

Dan ligt het dus niet alleen aan de tv van @Nisof, jij hebt er blijkbaar ook last van @joop2011

Is een TV voor op de slaapkamer en we kijken een hoop via KODI, TV kijken is voor er bij.
Ik wil niet een extra kastje voor het TV kijken.

TV zit bedraad aangesloten, niet via Wifi. Alle andere geteste kanalen werken wel gewoon.

Heb de TV nog niet gereset, vermoed dat dit ook niet veel zal doen.

 

Een 65” Oled voor de slaapkamer?

 

Maar zie mijn vorige bericht, ik heb XITE ook niet via de app op de tv.

 

Is ook een tikje overdreven maar soms moet je eens gek doen. ☺️

Ik heb net gekeken en XITE groene draaiende cirkel, maar beeld blijft zwart.

Andere zenders doen het wel.

 

Maar de KPN tv decoder heeft echt een mooier beeld. 

Dan ligt het dus niet alleen aan de tv van @Nisof, jij hebt er blijkbaar ook last van @joop2011

Gaat dus iets niet goed in de LG app van KPN

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb net gekeken en XITE groene draaiende cirkel, maar beeld blijft zwart.

Andere zenders doen het wel.

 

Maar de KPN tv decoder heeft echt een mooier beeld. 

Dan ligt het dus niet alleen aan de tv van @Nisof, jij hebt er blijkbaar ook last van @joop2011

 

@Dennis Schreve nee ik heb er geen last van, ik kijk altijd met de KPN tv decoder Arris 2952.

En naar deze zender kijken wij nooit.

Maar ik denk dat je bedoelt dat wij hetzelfde probleem hebben, dat klopt inderdaad. 

 

Bij ons is zowel de KPN tv decoder Arris Vip2952 als de tv via een Netgear switch GS105E (dus met IGMP Snooping) aangesloten en vanaf de switch naar de Excperiabox met een UTP kabel.

 

Maar het is maar 1 zender met dat probleem, dus opnieuw installeren is niet zinvol denk ik.

Ik denk dat het probleem in de update van de KPN tv app zit. 

 

Hopelijk komt een moderater (medewerker KPN) hier snel op terug.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Nisof, welkom op het forum! 

Fijn om te zien hoe de community met jou mee denkt. @joop2011, begrijp ik goed dat wanneer jij thuis de Smart TV app test dat Xite bij jou ook niet werkt? Dan kan dit natuurlijk op een groter probleem duiden :disappointed_relieved:. Zijn er meer mensen in dit topic die dit voor mij thuis zouden kunnen testen?  

Als blijkt dat dit bij iedereen speelt kan ik dit doorzetten naar de mensen van de kwaliteitscontrole. 

Reputatie 7
Badge +22

@Hanna_ bij mij werkt ie in ieder geval wel. En ik heb 3 tv’s van Samsung. 😉

Joop2011 gaf inderdaad aan dat het bij hem ook niet werkte via de LG app al gebruikte hij die normaal niet maar gebruikt de settopbox.

Reputatie 7
Badge +20

Joop2011 gaf inderdaad aan dat het bij hem ook niet werkte via de LG app al gebruikte hij die normaal niet maar gebruikt de setopbox.

 

Klopt helemaal.

Reputatie 7
Badge +13

@joop2011 @Dennis Schreve, bedankt voor het testen beiden! @Nisof ik ga voor jou navraag doen bij de achterliggende afdeling. 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 @Dennis Schreve, bedankt voor het testen beiden! @Nisof ik ga voor jou navraag doen bij de achterliggende afdeling. 

 

Vanmorgen nogmaals gekeken en hetzelfde op beide LG tv's. 

Heb een nieuwe versie van de app ontvangen 2.9.54 maar het probleem is er nog.

Reputatie 7
Badge +20

Heb een nieuwe versie van de app ontvangen 2.9.54 maar het probleem is er nog.

 

Deze versie heb ik ook en ook bij mij geen Xite.

Overige zenders wel goed.

(Hoewel de KPN tv decoder heeft echt een veel mooier beeld daar heb je de zender wel).

@Hanna_ Is er al meer over bekend?

Ik merk ook bij een hoop andere zenders kleine audio haperingen om de zoveel tijd.

Reputatie 7
Badge +20

@Hanna_Is er al meer over bekend?

Ik merk ook bij een hoop andere zenders kleine audio haperingen om de zoveel tijd.

 

Helaas kan ik je niet verder helpen.

Wij kijken altijd met de KPN tv decoder.

Ik heb de app alleen geïnstalleerd voor het geval de KPN tv decoder een keer niet mocht werken.

Beeld en geluid via de KPN tv decoder is perfect. 

Reputatie 7
Badge +30

@Nisof Hanna is er een paar dagen niet, maar ik vraag het bij haar na en kom erop terug! :-)