Vraag

live tv pauzeren werkt niet meer

  • 25 August 2020
  • 16 reacties
  • 1919 keer bekeken

Sinds ik de nieuwe 4k ontvanger heb geïnstalleerd een week geleden werkt live tv op pauze niet meer. Als ik op de knop druk krijg ik wel het menu met welk moment in het programma ik zit, maar het gaat niet op pauze. 

Terugkijken, en dan op pauze zetten werkt wel.

Ontvanger is al gereset en herstart, is er nog iets anders dat gedaan kan worden om dit op te lossen?


16 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @Seol

Welkom op het KPN Forum! Wat gek dat je tv-ontvanger niet pauzeert, op het moment dat je op de pauze-knop drukt. Je geeft aan dat je de tv-ontvanger al gereset hebt. Kan je (nogmaals) een reset via manier 2 op deze pagina uitvoeren? Wat ik verder nog kan adviseren, is om je modem (de Experiabox) eens te herstarten en/of resetten. Ik ben benieuwd of het dan wel goed gaat. 

Hallo @Heine ,

Ik heb nogmaals de experia box en ontvanger gereset (beide 2x en op de manier zoals aangegeven). 

Live tv pauzeren werkt nog steeds niet. 

Zijn er nog andere oplossingen?

Reputatie 5
Badge +10

Wat gek dat dit bij jou niet lijkt te werken. Ik heb niet direct nog meer oplossingen voor de hand liggen. Welke knop op de afstandsbediening gebruik je om te pauzeren? Je dient hiervoor de knop met de twee verticale streepjes en het pijltje/driehoekje wijzend naar rechts te gebruiken. 

Ervaar je dit op één specifieke zender of op alle zenders? Niet bij alle zenders is live pauzeren mogelijk. 

Ervaar je dit op één of op meerdere tv-ontvangers? Als je meerdere tv-ontvangers hebt en het speelt slechts op één van tv-ontvangers, raad ik je aan om de afstandsbedieningen eens onderling om te wisselen.

Beste @Heine ,

Het is inderdaad raar. We gebruiken de knop met het pijltje en de twee streepjes. Het werkt op geen enkele zender, we hebben maar 1 (4k) ontvanger met 1 afstandsbediening. Beide zijn nieuw naar ons opgestuurd en aangesloten, ca 2 weken geleden. Het opmerkelijke is (vind ik) dat het wel werkt met dezelfde knoppen op het moment dat een programma teruggekeken wordt. Dan werkt pauze, vooruit en terugspoelen wèl.

 

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor je toelichting. Heb je de tv-ontvanger met een rechtstreekse netwerkkabel op de Experiabox aangesloten? Als er andere apparatuur zoals routers, switches, etc. in je netwerk aangesloten zijn, wil ik je vragen om die eens los te koppelen en het dan nogmaals te proberen. 

Een directe oplossing kan ik je niet beloven, maar mocht dit het niet verhelpen, kun je dan je naam- en adresgegevens en geboortedatum van de contractant invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ook ontvang ik graag toestemming om je netwerk en verbinding door te meten. Wellicht dat daar nog iets uit naar voren komt dat helpt om de oorzaak op te sporen en het op te lossen. 

Hallo @Heine ,

Ook met rechtstreekse aansluiting via een netwerkkabel op de experiabox werkt het niet.

Ik heb mijn profielgegevens bijgewerkt, je mag van mij de verbinding doormeten.

 

 

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor het aanvullen van de gegevens. Ik heb je abonnement opgezocht en zie dat er gisteren nog een technische wijziging heeft plaatsgevonden met betrekking tot de eerder aangevraagde en verwerkte abonnementswijziging. Wil je eens kijken of deze wijziging ervoor heeft gezorgd dat het pauzeren van live tv inmiddels werkt, eventueel nadat je de tv ontvanger weer een reset via manier 2 hebt gegeven? Ik ben benieuwd. 

@Heine ,

Ik heb de ontvanger weer op manier 2 gereset maar het werkt nog steeds niet. 

Het lijkt erop dat in al het resetten op verschillende manieren niet de oplossing ligt.

Reputatie 5
Badge +10

Wat vreemd, ik had verwacht dat door de technische wijziging het verholpen zou zijn. Vanaf afstand heb ik je nieuwe software naar je tv-ontvanger gestuurd. Wil je deze installeren? Wat ik verder aanraad, is om de bekabeling tussen de tv-ontvanger en je modem (de Experiabox) te controleren. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten, is dat met een rechtstreekse kabel, of zit daar een draadloze verbindingsset (witte adapters) of switch tussen? 

@Heine ,

Ik heb zojuist het volgende gedaan:

Experia box herstarten

Ontvanger herstarten (manier 2 van de link)

Test mbt live tv pauzeren, werkt niet

De ontvanger zit normaalgesproken via een draadloze verbindingsset, deze nu vervangen door een rechtstreekse kabel van experiabox naar ontvanger

Nogmaals ontvanger gereset (manier 2 van de link)

Weer getest, werkt nog steeds niet.

En nog even samengevat: dit speelt sinds we de 4k ontvanger hebben, hiervoor met de oude ontvanger werkte het prima. Programma terugkijken, dan pauzeren werkt wel (met dezelfde knop met pijl en blokje). Live tv pauzeren werkt niet, geen enkele zender. Geen verschil tussen rechtstreeks met een kabel op de experiabox of via de draadloze verbindingsset. Heel veel herstarten (en de nieuwe technische settings en software) van zowel experiabox als ontvanger (manier 2 in de link) hebben niet geholpen tot nu toe.

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor het uitproberen. Het verhaal is duidelijk, bedankt voor het toelichten. Ik heb alles nogmaals nagelopen, aan onze kant lijkt alles goed te staan. Heb je de vorige reguliere tv-ontvanger nog in je bezit, of heb je deze al geretourneerd? Heb je deze nog, kan je testen of, als je die weer even aansluit, je daarmee nog wel kan pauzeren? Ik heb je account zo ingesteld dat je oude tv-ontvanger weer kan aansluiten. 

Wat je verder nog kan proberen, is de tv-ontvanger uitschakelen, vervolgens je Experiabox uitschakelen, daarna het glasvezelkastje (tenminste 30 seconden) uitschakelen. Daarna in omgekeerde volgorde weer aanzetten, dus eerst het glasvezelkastje, daarna de Experiabox en dan de (met een rechtstreekse UTP Cat5e netwerkkabel aangesloten) tv-ontvanger weer aanzetten. 

@Heine ,

De oude ontvanger is al retour gestuurd dus kan ik niet testen.

Alles opnieuw starten inclusief het glasvezelkastje maakt geen verschil.

Ik vind dat inmiddels al genoeg gereset is afgelopen 19 dagen, dit werkt duidelijk niet. Ik wil wel graag live tv op pauze kunnen zetten, dus óf er is nog een significant andere optie, óf een vervangende ontvanger, óf wisselen naar een niet-4k ontvanger. Wat is er mogelijk?

Reputatie 5
Badge +10

Je hebt zeker vaak een reset uitgevoerd. Aan deze kant hebben we ook van alles geprobeerd. Als laatste poging heb ik nog een aanpassing aan je account gedaan. Kan je het na een herstart van de tv-ontvanger nog eens proberen? 

Als dat het ook niet verandert, raken de opties die ik heb helaas ook op en is er op dit moment jammer genoeg geen directe oplossing. Ik kan hiervoor helaas geen omruil van de tv-ontvanger in werking zetten. 

@Heine ,

Een nieuwe reset heeft niets opgeleverd, alleen dat de tv zenders 'HD glas' nu verdwenen zijn. 

Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice, deze hebben de zenders weer teruggezet en sturen na wat andere testjes een andere afstandsbediening. Mocht dit niet werken zal ik weer via de telefonische klantenservice verder gaan. 

Dank voor de moeite.

Precies hetzelfde probleem hier. Krijg de melding voor deze zender is het alleen toegestaan om live te kijken.

Ook 4k ontvanger. Als dit de manier is van kpn en de zenders om af te dwingen om reclame te moeten kijken, dan is dit voor mij het moment dat tv de laatste nagel in haar eigen doodskist heeft geslagen!

 

Reputatie 5
Badge +3

Precies hetzelfde probleem hier. Krijg de melding voor deze zender is het alleen toegestaan om live te kijken.

Ook 4k ontvanger. Als dit de manier is van kpn en de zenders om af te dwingen om reclame te moeten kijken, dan is dit voor mij het moment dat tv de laatste nagel in haar eigen doodskist heeft geslagen!

 

Op Tweakers is daar ook melding van gemaakt in het Glasvezel-topic. Het lijkt er op dat sommige zenders inderdaad gaan afdwingen dat je niet meer mag pauzeren of terugspoelen. Dat zal inderdaad de doodsteek voor iTV zijn, dan gooi ik linea recta het TV-abonnement de deur uit. Genoeg is genoeg met die onzin met beperken van essentiële functies. Dat je niet mag spoelen in uitzending/begin gemist is al belachelijk, maar dit spant toch wel de kroon.

 

What’s next, dat we ook niet meer terug/door mogen spoelen in opnames? 
Of misschien kan ik beter m’n mond houden voordat ik ze op ideeën breng.

Reageer