Vraag

Lukt niet om tv te kijken in Oostenrijk op mijn tablet

  • 8 June 2023
  • 9 reacties
  • 140 keer bekeken

In Oostenrijk kan ik geen tv kijken op mijn tablet. Krijg steeds de melding, dat ik buiten de EU geen programma's kan bekijken.???????????????????


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Gebruik je de wifi van het hotel of vakantie park?

Als die een Amerikaanse eigenaar hebben gebruiken ze vaak een niet Europese provider / verbinding. 

Had mijn eigen mifi router mee en ook de wifi van de camping was prima. Dus aan de provider lag het niet.

Reputatie 7
Badge +24

Welk ip krijgt u als u naar http://ip-adres.nl gaat?

 

Reputatie 6
Badge +6

Eigen thuis  ip adres van kpn modem gebruiken ongeacht je locatie, het internet, je toestel laten denken dat je thuis op de bank zit terwijl je ergens op een ander locatie bevindt
Je apparaat al het verkeer laten leiden via eigen kpn modem

Eigen thuis  ip adres van kpn modem gebruiken ongeacht je locatie, het internet, je toestel laten denken dat je thuis op de bank zit terwijl je ergens op een ander locatie bevindt
Je apparaat al het verkeer laten leiden via eigen kpn modem

Hoe?

Mijn IPV4 adres is: 193.186.4.58

Reputatie 7
Badge +24

Mijn IPV4 adres is: 193.186.4.58

Dat ip adres is van Google:

Uit de US. Dat ligt niet in de EU 😉

Reputatie 7
Badge +24

Ik dacht dat locatie bepaling tegenwoordig op basis van GPS ging. Of gebruikt u een tablet die geen GPS heeft? Of heeft u de app geen toestemming gegeven om GPS te gebruiken?

Reputatie 6
Badge +6

Eigen thuis  ip adres van kpn modem gebruiken ongeacht je locatie, het internet, je toestel laten denken dat je thuis op de bank zit terwijl je ergens op een ander locatie bevindt
Je apparaat al het verkeer laten leiden via eigen kpn modem

Hoe?

Binnen het bereik van kpn modem een knooppunt opzetten 

Een apparaat binnen bereik van modem moet aan staan of uit in standby of een pc die op afstand wakker gemaakt kan worden want die apparaat moet tenslotte je internet verkeer leiden via je modem.

Waarom een standby apparaat voor het geval alles uitstaan thuis ,staan je apparaten altijd aan dan maak het niet uit waar je je knooppunt opzet ,apparaat moet wel verbonden zijn met je modem bekabeld of via WiFi.

Ga naar Tailscale website log in met een account en Tailscale installeren op een apparaat.

Voor uitleg neem ik als voorbeeld hier Android toestellen een Nvidia box ( knooppunt) en een smartphone ( buiten kpn bereik)op beiden apparaten Tailscale installeren 

Nvidia box > Tailscale > inloggen > ok verbindings verzoek accepteren > rechtsboven instellingen openen > Run exit node

Wanneer ik inlog op Tailscale website bij machines zie ik Nvidia box staan om het te activeren als knooppunt op drie puntjes drukken gaat een scherm open > Edit router settings > Aan.

Smartphone > Tailscale > inloggen > ok verbindings verzoek accepteren > rechtsboven instellingen openen > Use exit node > Nvidia box aan.

Zolang ik verbonden blijft met mijn knooppunt ongeacht locatie of netwerk zal mijn ip adres hetzelfde zijn als mijn kpn modem.