Beantwoord

Melding Google account toevoegen TV+ uitzetten

  • 2 May 2024
  • 13 reacties
  • 183 keer bekeken

Hallo,

We krijgen regelmatig de melding in beeld op onze TV+ kastjes. We hebben geen behoefte om een Google-account toe te voegen. Hoe krijg ik de melding uitgezet?

Dank je

Ā 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 4 May 2024, 15:33

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7

Welkom op de community @Patricksittard. Als je geen account hebt of wilt kan ik me voorstellen dat je de melding ook niet wilt. Je kunt de melding niet zelf uitzetten, maar als je het een paar keer negeert zal het minder gevraagd worden.

Je kunt ook een Gmail adres aanmaken puur voor dit, waarmee je dan inlogt, Je hoeft er dan verder niets mee te doen. Je bent de melding dan zeker kwijt.

Reputatie 7

Je kunt ook een Gmail adres aanmaken puur voor dit, waarmee je dan inlogt, Je hoeft er dan verder niets mee te doen. Je bent de melding dan zeker kwijt.

Ook ik heb een Google account specifiek voor mijn Android/Google TV's. Daar heb je verder geen enkele last van.

Dank je wel. Dat zal ik doenĀ 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb en wil geen Google-account op zowel mijn tv-toestel als op mijn tv-decoder van KPN en negeer en/of klik de meldingen gewoon weg.

Ik vind het al erg genoegĀ dat ik voor een goede werking van Android op mijn mobiel een account nodig heb. @PatricksittardĀ 

Ā 

Reputatie 7

Ik heb en wil geen Google-account op zowel mijn tv-toestel als op mijn tv-decoder van KPN

Wat is de reden voor jou om dat niet te willen?

Weet je dat zowel de TV+ Box als de "oude" TV ontvangers zoals de 5202 DNS requests rechtstreeks naar de DNS servers van Google versturen, dus als het je te doen is om Google buiten de deur te houden dan is er nog wel wat meer werk aan de winkel.

Zo redirect ik DNS requests die richting Google gestuurd worden naar de DNS forwarder op mijn eigen EdgeRouter waardoor deze alsnog richting Cloudflare zullen gaan.

Ik heb mijn TV ontvangers op een apart vlan staan met het subnet 192.168.4.0/24. Je ziet in het onderstaande screenshot dat er 525 DNS requests geredirect zijn.

Ā 

Reputatie 7
Badge +11

Ik gebruik de standaard DNS-servers van KPN met de speciale DNS-adressen van KPN-malware en KPN-Veilig van F-secure via KPNĀ @wjbĀ De KPB-Esetbeveiliging heb ik een maand lang gratis geprobeerd maar heb geen meerwaarde kunnen ontdekken voor die ā‚¬4,50 per maand, bovendien schakellt KPN deĀ gratis standaard Malware-beveiliging uit omdat Eset dat overneemt, dus dan ga ik voor iets betalen, dat KPN ook gratis aanbiedt.

Op mijn Windows-laptop heb ik MS ook (waar moghellijk) buiten de deur weten te houden.

Ā 

Ā 

Reputatie 7

Ik gebruik de standaard DNS-servers van KPN met de speciale DNS-adressen van KPN-malware en KPN-Veilig van F-secure via KPN

Ik gebruik de anti-malware DNS servers van Cloudflare maar let op, die TV ontvangers van KPN gaan daar dus met een boogje omheen want die roepen zelf de DNS servers van Google aan, ongeacht jouw instellingen. Als je dus echt wil dat Google buiten de deur gehouden wordt dan zal je dus nog een stapje verder moeten gaan en dat gaat je niet lukken met een standaard Experia/KPN Box of FRITZ!Box.

Nu heb ik er geen enkel probleem mee om een Google account op mijn Android/Google TV's te plaatsen, ik gebruik dat account immers nergens anders en Google zal ook weinig leren van dat account.

Reputatie 7
Badge +9

@PatricksittardĀ Je kan prima zonder Google account doen, zet in Apps Instelling de "Toegang tot melding" voor KPN TV+ uit. Maar denk goed na, volgende Apps/FunctiesĀ kan je niet gebruiken zonder Google Account: Google Playstore, Google Voice Search (Google Assistant), ingeboude Chromcast, Youtube. Een Android zonder Google Playstore is alleen nog de half waard, Huawei moet dat ervaren als Google Playstore was verboden voor Huawei telefoons en tablets. Een nerd kan zonder Google Playstore toch een app installeren indien hij nodig heeft, maar meeste gebruikers kunnen dat niet. Denk b.v. aan het geval dat een App niet meer werkt en je moet hem toch updaten, dat kan niet zonder Google Account (bij NPO App was al gebeurd). Ook Netflix of Viaplay of Videoland kan plotselings een upgraden van hun Apps vereisen om verder te gebruiken ...

Reputatie 7
Badge +11

Google Assistant is bij tv+ wĆØl te gebruiken zonder Google account, tv+ geeft je zelfs de keus om het zonder account te gebruiken @TDNĀ 

Reputatie 7
Badge +9

Google Assistant is bij tv+ wĆØl te gebruiken zonder Google account, tv+ geeft je zelfs de keus om het zonder account te gebruikenĀ @TDNĀ 

Niet Google Voice Search, dat is een onderdeel van Google Assistant, je kan de Assistant met via de omweg van KPN gebruiken om commands te sturen maar kan niet na contents zoeken in andere apps behalve KPN+TV

Reputatie 2

Gewoon hetzelfde account als op je telefoon(s) gebruiken?

Reputatie 7

Gewoon hetzelfde account als op je telefoon(s) gebruiken?

Dat heeft als voordeel dat je betaalde apps die voor zowel Android als Android TV ontwikkeld zijn zonder extra kosten op de TV+ Box kunt plaatsen.

Reputatie 7
Badge +21

Ik als fervente Apple-man wil ook niks met google te maken hebben.
Maar 'heb toch even een e-mailadres gemaakt, ik kan zoveel e-mailadressen maken als ik wil dus dat maakt niet uit, verder doe ik ook niks met dat adres.

Reageer