Beantwoord

Melding “Je TV ontvanger wordt opgestart” blijft staan bij nieuwe ontvangers

  • 12 April 2024
  • 11 reacties
  • 88 keer bekeken

Hallo,

Ik heb de nieuwe tv ontvangers ontvangen en aangesloten.
De melding “Je TV ontvanger wordt opgestart” blijft staan en verder gebeurt er niets.

Wat gaat hier fout ?

Ps Experia box ook even opnieuw opgestart maar heeft niet geholpen

Koen
 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 15 April 2024, 12:28

Bekijk origineel

11 reacties

Dit betreft de allernieuwste TV+, Sagemcom DIW7022?

Met kabel of via wifi?

met kabel

 

Ik heb twee ontvangers  ARRIS gekregen
(VIP5202)

Die tekst kan tot 10 minuten blijven staan. Staat het langer dan uitschakelen en na 2 minuten nogmaals proberen. 

Wil het dan nog niet adviseer ik om even te bellen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Hoi Peter,

Ik heb al met de klanten service gebeld en zij hebben mij ook niet kunnen helpen.
Er is een monteur ingeschakeld die contact met mij opneemt voor een Afspraak.

Ik vraag me wel af wat die komt doen.
Het lijkt met geen probleem met de aansluiting.  Ik heb nu de oude TV ontvanger weer aangesloten en alles werkt weer zoals het hoort.

Het lijkt mij een SW issue. !
Maar goed we gaan het zien !

Koen 

Welk type is die oude ontvanger?

Afkorting SW kan ik even niet plaatsen. 

Signaal voor ontvangers is in ieder geval goed. 

Monteur gaat er voor zorgen dat het wel werkt. Hij werkt ook op software niveau. Niet alleen maar moertjes, boutjes en kabeltjes. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Peter,
------
Ik heb nu de oude TV ontvanger weer aangesloten en alles werkt weer zoals het hoort.
-----

Hoi @Bapper , een vraagje. Waarom heb je nieuwe ontvangers dan? Kan probleem temaken hebben met de registratie van de nieuwe ontvanger(s)? Een tv-ontvanger moet immers door KPN gekoppeld zijn- of worden aan je abonnement. 

SW = Software

Oude typ ontvanger is Motorola VIP1853

Reputatie 7
Badge +8

Hoi Peter,
------
Ik heb nu de oude TV ontvanger weer aangesloten en alles werkt weer zoals het hoort.
-----

Hoi @Bapper , een vraagje. Waarom heb je nieuwe ontvangers dan? Kan probleem temaken hebben met de registratie van de nieuwe ontvanger(s)? Een tv-ontvanger moet immers door KPN gekoppeld zijn- of worden aan je abonnement. 

Het ‘koppelen’ van een TV ontvanger doet de klant zelf. Nadat bij de eerste keer opstarten, het abonnementsnummer en de pincode zijn ingevoerd, is deze ‘gekoppeld’. 

Misschien is bij @Bapper het maximaal aan te sluiten TV ontvangers al bereikt? Het maximaal aan te sluiten ontvangers is terug te vinden in het menu van de ontvanger. 

Het bij de eerste opstart ingevoerde abonnementsnummer is door de abonnee overigens niet meer te wijzigen. De ontvangers zijn door de abonnee dus niet meer te ontkoppelen, dat kan alleen door kpn.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Bapper

Aangezien het niet gelukt is om dit vanaf afstand op te lossen, snap ik wel dat mijn telefonische collega een stap verder gegaan is en een monteur heeft ingeschakeld.

Zou je nadat de monteur voor je aan de slag is geweest willen laten weten wat het probleem was? Het zou me helemaal niets verbazen als @Berrie_Kaas en @Berteman gelijk blijken te hebben en het te maken heeft met het koppelen van de ontvanger aan je abonnement. Maar uiteraard zou er ook iets anders mis kunnen zijn 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is het gegaan met de monteur @Bapper? Heeft hij of zij alles weer werkend gekregen? 

Reageer