Beantwoord

mogelijkheden tot blokkeren betaalde films etc. via itv app

  • 18 February 2019
  • 12 reacties
  • 665 keer bekeken

Goedendag,
ik wil graag weten of het mogelijk is om alle betaalde diensten, zaken te blokkeen als er gebruik wordt gemaakt van de itv-app. dit om te voorkomen dat er ongewild bestellingen van betaalde produkten worden gedaan.
graag uw reactie
icon

Beste antwoord door PeterG 19 February 2019, 17:38

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Zilverdraad, Dat is niet nodig, want je kunt geen films kopen via de iTV app of via iTV online. Deze kun je bestellen via de tv-ontvanger met de 4-cijferige pincode.
Goedendag Marina, dank voor de reactie.
vaak moet ik de 4 cijferige code ook intoetsen als ik via de iTV app wil kijken.
dus die 4 cijferige code is dus wel nodig om via de iTV app tv te kijken.
dat betekend dus dat er via het kastje thuis dan wel betaalde content kan worden besteld.
maar hoe kan ik het bestellen van betaalde content blokkeren.
er mag gewoon geen extra kostenpost op de nota bijkomen.
graag uw reactie.
Reputatie 7
Badge +19
Je gebruikt de 4 cijferige pincode om in te loggen op de iTV app, je kunt geen films kopen via de iTV app. Dit kan echt alleen via de tv-ontvanger. Via je iTV-ontvanger kan er inderdaad betaalde content( films/series) worden bestelt. De aankoop wordt geblokkeerd door de pincode om zo te voorkomen dat er geen extra kostenpost op je nota komt. Als iedereen deze pincode inmiddels weet en daarmee betaalde content kan bestellen, dan is het verstandig om de pincode te wijzigen. Hoe je dit kunt doen leggen we uit op deze pagina.
Hallo Marina,

ik denk dat het probleem dat ik bedoel niet helemaal duidelijk is.
Feitelijk is het om iemand tegen zichzelf te beschermen.
hij/zij mag geen betaalde content bestellen om geen ongeoorloofde extra kosten te krijgen.
een soort slot om geen toegang te hebben tot extra betaalde content.
dat is wat ik feitelijk bedoel.
ik denk dat er zeker meerdere personen met dit probleem te maken hebben.
zeker ook mensen die onder een beschermingsbewind staan.
ook die personen willen wel gebruik kunnen maken van het gehele abonnement.
graag een oplossing
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Zilverdaad, De pincode is bedoeld als slot voor de betaalde content, maar wanneer de betreffende persoon die pincode nodig heeft om in te loggen op de KPN app heeft de pincode nog steeds weinig zin. In dit geval wil ik je nog steeds adviseren om de pincode te wijzigen. Je kunt namelijk ook inloggen met KPN ID, maar ook daarmee zijn er mogelijkheden om weer achter de pincode te komen voor betaalde content. Een andere oplossing heb ik niet voor je, maar ga dit bespreekbaar maken. Hopelijk kan ik je dan alsnog een oplossing geven.
een soort slot om geen toegang te hebben tot extra betaalde content.
dat is wat ik feitelijk bedoel.

Dat is dus de betaalcode. 😉 niet de pincode.

De betaalcode is het slot wat je bedoeld. Betaalcode zet je aan (als dat ooit uitgezet is) via menu > pincode instellingen. Aanzetten en wijzigen van de code kan daar.

Betaalcode en pincode kun je verschillend maken 😃
Hallo Marina,
dank voor het bericht.
ik hoop inderdaad dat er een mogelijkheid gaat komen om van de iTV app gebruik te kunnen maken voor mensen die de betaalpincode niet krijgen van de bewindvoerder.
er mogen bij deze mensen absoluut geen extra kosten op de rekening bijkomen maar zij willennatuurlijk wel graag van de iTV app gebruik maken.
het zou heel prettig zijn als de KPN twee pincodes kan hanteren. Eentje om in te loggen bij de iTV app en eentje die voor betaalde content is.
dan maakt KPN veel mensen een beetje blijer denk ik.
ik hoor graag of jullie een goede oplossing kunnen vinden.
Hallo, ik lees een bericht van peter, dat er dus kennelijk wel degelijk twee! Pincodes kunnen worden gehanteerd.
kunt u mij uitleggen hoe een bewindvoerder dit kan instellen in de abonnementen van de betreffende personen?
om het op die wijze dus mogelijk te maken dat zij wel van iTV app gebruik kunnen maken?
de klanten krijgen normaliter geen beschikking over deze gegevens en ook alle mails en post gaan naar bewindvoerders.
dit is inmiddels een helaas steeds groter wordende categorie die tegen bijzonder veel hinderlijke obstakels oplopen.
graag vanuit KPN meer aandacht voor de groeperingen.

een soort slot om geen toegang te hebben tot extra betaalde content.
dat is wat ik feitelijk bedoel.
Dat is dus de betaalcode. 😉 niet de pincode.

De betaalcode is het slot wat je bedoeld. Betaalcode zet je aan (als dat ooit uitgezet is) via menu > pincode instellingen. Aanzetten en wijzigen van de code kan daar.

Betaalcode en pincode kun je verschillend maken 😃


Ja dat bedoel ik dus denk ik
maar hoe moet dit ingesteld worden?
bewindvoerders geven geen abonnementsgegevens aan hun cliënten......
daardoor lopen deze mensen tegen giga veel nare problemen aan.
Deze gegevens zijn alleen beschikbaar voor diegene op wiens naam het abonnement staat.

Ik begrijp dat jij een kennis of familielid bent van degene met bewindvoering.

daardoor lopen deze mensen tegen giga veel nare problemen aan.

Hoeft er nu helemaal geen code ingevoerd te worden bij huren van betaalde content? Dan is dat ooit (door de bewindvoerder?) zo ingesteld. Standaard staan de codes aan. Pin en betaal en zijn ze gelijk. Ze kunnen verschillend gemaakt worden.
Je kan, lijkt mij, gewoon aan de gebruiker uitleggen dat hij/zij dat niet moet gebruiken.

En ik begrijp dat je wel gewoon beschikt over de pincode v.h. abonnement? Dan is het geen enkel probleem om de betaalcode te activeren (indien dat niet zo is) en anders te maken dan de pincode. Pincode dan mss ook gelijk wijzigen zodat de gebruiker het niet kan omzeilen. Noteer de pincode voor jezelf goed!

In de app is bij inloggen de pincode nodig. Als de gebruiker die ook weet dan kan ie dus de betaalcode achterhalen en alsnog huren (kan alleen via losse ontvanger). Het is dus zaak dat de gebruiker de pin ook niet weet.

Het is tegenwoordig mogelijk om via KPN ID in te loggen in de app. Dan is daarvoor de pincode ook niet nodig. Moet er wel een KPN ID zijn (wat niet uitsluitend door de bewindvoerder onder controle is).

Ikzelf heb gewoon de beschikking over de codes. Ik huur alleen gewoon niet omdat het geld kost. Is dat de gebruiker niet gewoon uit te leggen?

Dit is een heel uitzonderlijke situatie. Doordat het weinig voorkomt denk ik dat KPN hier geen extra software voor gaat (laat) ontwikkelen. Want dat kost ook een hoop geld.
Reputatie 7
Via de iTV app zijn sowieso geen betaalde films te bestellen, dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Op de TV ontvanger kan via het menu een betaalcode ingesteld worden waarom gevraagd zal worden als een film gehuurd wordt. Deze betaalcode kan anders ingesteld worden dan de pincode, maar als de pincode bekend is, dan is de betaalcode ook zo weer terug te veranderen.
Via mijnKPN is de pincode te wijzigen echter bij het instellen van een nieuwe pincode in mijnKPN...


...wijzigt KPN doodleuk de betaalcode gemakshalve ook maar even naar de ingevulde code.

En om het allemaal nog een stukje vervelender te maken, als de laatste drie cijfers van de bankrekening waarmee het abonnement betaald wordt bekend zijn, dan kan via de KPN servicetools de pincode ook opnieuw ingesteld worden en ook daar wordt de betaalcode mee gewijzigd.




Leuker kunnen we het niet maken en veiliger blijkbaar ook niet. 😖
Reputatie 7
Badge +19
@Zilverdraad, De juiste oplossing is er (nog) niet, maar hoop dat je wel iets kunt met het splitsen van de pincode en de betaalcode. Het is in ieder geval het proberen waard 🙂

Reageer