Vraag

Netflix Foutcode tvq-pm-100 (5.2.102)

  • 30 October 2019
  • 40 reacties
  • 3543 keer bekeken

Hallo, ik heb ook nu al een paar dagen dezelfde foutcode. Heb alles al gedaan van resetten tot fabrieksinstellingen van de modem aan toe en niks werkt. Op de slaapkamer werkt het wel maar op die van de woonkamer niet. Tevens via smart tv netflix app geen enkel probleem op Netflix.

Denk dat mijn 4k tv ontvanger niet meer goed werkt.

 

 *afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 2

Hier ook hetzelfde probleem, nu ook met foutmelding 5.2.102. Alleen in woonkamer werkt het niet ander box op slaapkamer werkt wel, maar niet als ik deze beneden aansluit?!

Wat helpt is om de settopbox opnieuw de software in te laten lezen. Maar om dat nu iedere keer te moeten doen om Netflix te kijken?

Het lijkt me iets softwarematig en wellicht te maken met 4k/HDR aangezien op tv met 1080p wel gewoon werkt.

 

 *afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Chris4kpn . Welkom op het forum.

Dus dit is een foutcode die tevoorschijn komt als jij via de tuner probeert te netflixen? 

Als ik via google zoek lijkt het een connectiviteits issue: https://help.netflix.com/en/node/59989

Ik herken hem niet direct via onze tuner maar sluit uiteraard niks uit. Werkt ‘normaal’ tv kijken via de tuner wel? En hoe heb jij de tuner aangesloten? Via een kabel of via een draadloze verbindingset?

 

@Nijmegen1234 Hoi ! Ik heb jouw bericht hier even bij geplakt. Aangezien jij zo te lezen dezelfde storing ervaart.

Een herstart heeft dus niet mogen baten? Hoe is het nu met die foutcode? 

 

Hoi Erwin,

Inderdaad werkt normaal tv kijken wel via de ontvanger. Deze is via de kabel aangesloten.

@Chris4kpn : Als jij inlogt op je beheerpagina van netflix. Hoeveel apparaten zijn er dan aangemeld? Mocht het lijstje lang zijn, kun je dan eens een apparaat administratief verwijderen en opnieuw testen?

 

@Erwin_ zojuist gedaan op 2 apparaten zelfs en het veranderd niets helaas.

Reputatie 2

@Erwin_ Hier is probleem volgens mij opgelost. Ik heb de bestaande hdmi kabel vervangen door een nieuwe high speed HDMI kabel en vervolgens Netflix via beheerpagina uit laten loggen op alle apparaten. Nu werkt het weer perfect. Hopelijk blijft dat nu zo.

Fijn dat het opgelost lijkt voor jou, @Nijmegen1234 . 

Er zijn nu meerdere variabelen in het spel. Waardoor ik niet zeker weet wat nu de oplossing was/is :-) Maar het blijft apart dat jullie ongeveer tegelijkertijd deze foutmelding krijgen. 

@Chris4kpn, ik lees in het verhaal van @Nijmegen1234 dat het op 1080 wel werkt. Ik ben benieuwd of jij hetzelfde ervaart. Als jij je apparatenlijst opvraagt, hoeveel apparaten zijn er dan aangemeld? Heb je ook de mogelijkheid om een andere HDMI kabel te proberen? 

 

Reputatie 2

@Erwin_

Hallo Erwin,

Helaas is het probleem terug…

Bij opstarten van Netflix kom ik in het menu. Soms wordt dan een voorvertoning van een serie gestart en dan gaat het beeld op zwart? Als ik gelijk door druk op de serie voordat de voorvertoning wordt gestart dan krijg ik weer die foutmelding. Kijk ik vervolgens even tv en probeer het een minuut of 5 later dan werkt het wel weer?!

@Nijmegen1234 : Kun je de tuner nog eens een reset geven? Hier staat uitgelegd hoe dat moet: 

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

(kies de stappen die bij reset staan uitgelegd)

Ik hoop dat het hiermee is opgelost.Zo niet, laat het weten. 

Reputatie 2

@Erwin_

Helaas werkt een reset niet. Ik heb inmiddels ook andere apps geprobeerd en ook de YouTube app loopt vast (nog enige tijd wel geluid geen beeld als ik 4 materiaal kijk). 

 

Nu is me wel iets opgevallen, in de instellingen zie ik staan bij Best mogelijke kwaliteit op deze ontvanger: HD standaard.

 

Zou dat er iets mee te maken hebben?

Ik voor de rest alles geprobeerd. 

Reputatie 2

Nog wat dingen geprobeerd, probleem ontstaat bij afspelen 4k hdr op de arris, mijn lg oled tv wil dat dan niet afspelen want krijg na enkele seconden een zwart beeld. Overigens als ik het via de app van de tv zelf afspeel werkt het prima. 

Leuk je gesproken te hebben, @Nijmegen1234 . We hebben samen een aantal dingen proberen uit te sluiten en hier is een ticket uitgerold.

Ik verwacht dat jij op korte termijn teruggebeld gaat worden door de techneuten. Hopelijk met een oplossing. We houden contact via het forum! :-)

Bij mij werkt de combi receiver en de Arris 5202 ook niet goed, het is blijkbaar een HDCP probleem..

Mijn Versterker is een Yamaha RX-V 1080 4k, en ondersteund alle versies van HDCP.

Als ik Netflix kijk via arris aangesloten op mijn versterker stopt netflix en geeft een foutmelding dat de film niet kan worden afgespeeld, zo af en toe werkt het als ik hdcp op versie 1.4 zet ,maar dan kan je niet meer in 4 k kijken. rechtstreeks op mijn tv werkt het wel. maar dit is natuurlijk niet ideaal. decoder is al omgeruild maar dat maakt niks uit. er moet gewoon een update komen die oa de netflix app competabel maakt .

Dank voor de melding en het voorwerk, @Auke.E . Ik heb jouw verhaal en het type receiver toegevoegd aan de mailwisseling. 

Ik hoop oprecht dat we hier snel duidelijkheid over krijgen. 

Reputatie 2

Hallo @Erwin_   inmiddels terugkoppeling ontvangen van de oplosgroep, volgens afspraak deel ik dat hier ook.

Zij dachten dat ik geen 4k abbo van Netflix zou hebben haha maar uiteraard heb ik dat wel. Volgens hen lag de oorzaak dan volledig bij Netflix enYouTube...zucht....dit schiet dus niet op.

Gelukkig ben ik wel iets verder, als ik de Arris instel op uhd 50hz werkt het bijna altijd wel. Wat daar lastig aan is, is dat de Arris dit telkens automatisch weer aanpast. En ik wil natuurlijk het liefste gewoon uhd op 60hz kunnen kijken voor de allerbeste beeldkwaliteit.

Ik zag ook een ander topic met deze problemen, heb jij wellicht nog ideeën? 

 

 

Bij mij ook met 4 k kastje Arris. Als ik rechtstreeks op tv Samsung qled QE557FN aansluit werkt Netflix wel. Alleen dan wel vertraging in geluid zwaar irritant. Dus Arris nu rechtstreeks op soundbar Samsung Harmonkardon q90 r aangesloten. Dan werkt Netflix niet met de beruchte code maar geen geluidsvertraging. O ja op 50 hz zetten werkt niet.

Bij mij ook met 4 k kastje Arris. Als ik rechtstreeks op tv Samsung qled QE557FN aansluit werkt Netflix wel. Alleen dan wel vertraging in geluid zwaar irritant. Dus Arris nu rechtstreeks op soundbar Samsung Harmonkardon q90 r aangesloten. Dan werkt Netflix niet met de beruchte code maar geen geluidsvertraging. O ja op 50 hz zetten werkt niet.

Zelfde hier ook harmankardon q90r en sinds ik de soundbar heb kan ik dus ook niks meer afspelen via netflix app op kpn 4k kastje. Kpn hebben jullie al een oplossing?

Reputatie 2

Bij mij ook met 4 k kastje Arris. Als ik rechtstreeks op tv Samsung qled QE557FN aansluit werkt Netflix wel. Alleen dan wel vertraging in geluid zwaar irritant. Dus Arris nu rechtstreeks op soundbar Samsung Harmonkardon q90 r aangesloten. Dan werkt Netflix niet met de beruchte code maar geen geluidsvertraging. O ja op 50 hz zetten werkt niet.

Zelfde hier ook harmankardon q90r en sinds ik de soundbar heb kan ik dus ook niks meer afspelen via netflix app op kpn 4k kastje. Kpn hebben jullie al een oplossing?

Bij mij werkt het nu (al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik Netflix vooral via mijn Nvidia Shield kijk). Wat je kunt proberen is, goede hdmi kabel en de soundbar updaten (Amerikaanse firmware versie 1008, via Amerikaanse site van Samsung). Voor instructie zie: http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=US&CttFileID=7375941&CDCttType=FM&ModelType=C&ModelName=HW-Q90R/ZA&VPath=FM/201908/20190802135621805/2019_Soundbar_Firmware_Upgrade_Instruction_SAT-HKA19WWC_1008.0.pdf

Reputatie 2

Link naar firmware Q90r: https://www.samsung.com/us/support/owners/product/2019-harmon-kardon-soundbar-w-dolby-atmos-hw-q90r

Link naar firmware Q90r: https://www.samsung.com/us/support/owners/product/2019-harmon-kardon-soundbar-w-dolby-atmos-hw-q90r

Oke oke top!

 

Maar doet ie het nu ook goed via kpn box zelf?

of heb je dat niet geprobeerd?

Reputatie 2

Ja ook via kpn box, maar omdat ik het niet zoveel gebruik weet ik niet of het structureel goed werkt, maar zit nu naar Netflix te kijken via de KPN box en het werkt.

Ja ook via kpn box, maar omdat ik het niet zoveel gebruik weet ik niet of het structureel goed werkt, maar zit nu naar Netflix te kijken via de KPN box en het werkt.

Oke top dan ga ik zo ff die update uitvoeren. Heb de soundbar nog maar net dus ben alleen nog beetje aan uitvogelen.. bij de update van de woofer en achter speaker moet dan de usb stick er nog in blijven zitten of is dat alleen bij de main soundbar?

Reputatie 2

Ja ook via kpn box, maar omdat ik het niet zoveel gebruik weet ik niet of het structureel goed werkt, maar zit nu naar Netflix te kijken via de KPN box en het werkt.

Oke top dan ga ik zo ff die update uitvoeren. Heb de soundbar nog maar net dus ben alleen nog beetje aan uitvogelen.. bij de update van de woofer en achter speaker moet dan de usb stick er nog in blijven zitten of is dat alleen bij de main soundbar?

Is even geleden maar volgens mij met usb main soundbar. Daarna kan usb stick eruit en kun je de woofer en losse speakers updaten zonder usb.

Ja ook via kpn box, maar omdat ik het niet zoveel gebruik weet ik niet of het structureel goed werkt, maar zit nu naar Netflix te kijken via de KPN box en het werkt.

Oke top dan ga ik zo ff die update uitvoeren. Heb de soundbar nog maar net dus ben alleen nog beetje aan uitvogelen.. bij de update van de woofer en achter speaker moet dan de usb stick er nog in blijven zitten of is dat alleen bij de main soundbar?

Is even geleden maar volgens mij met usb main soundbar. Daarna kan usb stick eruit en kun je de woofer en losse speakers updaten zonder usb.

Moet de usb fat32 format zijn of ntsf? Want hij geeft niks aan met update bye on ofzo