Beantwoord

Netwerkfrequentie bij het installeren van mijn TV

  • 13 January 2019
  • 12 reacties
  • 46869 keer bekeken

Bij het instaleren van mijn TV vraagt deze om het netwerkfrquentie en die weet ik niet wie wel
icon

Beste antwoord door PeterG 13 January 2019, 17:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Met televisie van KPN is dat niet nodig. Deze installatie kan je overslaan (annuleren).

Zet je tv vervolgens op de hdmi ingang waar de tv ontvanger in zit en je kunt weer kijken.
Reputatie 7
Badge +25
Welkom @Moaad! Peter geeft al het juiste antwoord zie ik. Is het inmiddels gelukt met de installatie?

Ik moet mijn philips tv opnieuw installeren, kan niet annuleren  na de vraag van netwerkfrequentie,maar moet verder met zoeken, alleen vind hij niets, graag hulp

H’m, dat kan wel eens lastig zijn, software in de ontvanger is daar dan niet op voorzien.

Of toch, maar dan op een manier die je even moet weten, of opzoeken op het grote www, maar dan wel een goede zoekterm.

Of de gebruiksaanwijzing ? Wat is het type nummer ?

Kopie uit een ander bericht van mij :

“Een TV is (nmi) een monitor met ingebouwde ontvanger, als je dan de ingebouwde ontvanger niet kan gebruiken daneuh . . ? Is het weer een monitor 🙂
Maar wel met ongebruikte toeters en bellen die geproduceerd zijn en mogelijk onnodig energie gebruiken. “

En die dan ook nog in de weg zitten in dit geval :/

Kies bij de vraag voor netwerkfrequentie voor [overslaan].

Bij mijn 7 jaar oude Philips staat daar ook letterlijk: Voer de netwerkfrequentie van uw provider in. Druk op overslaan als er geen digitaal dvb-c kabelnetwerk beschikbaar is.

en dat laatste is dus bij kpn het geval.

Vervolgens vind ie, na enkele minuten zoeken, uiteraard (ook) geen analoge zenders.
Klik na de zoekprocedure ‘beëindigen'. Er zijn dan geen zenders geïnstalleerd maar je kunt dan wel met source de HDMI ingang voor de kpn ontvanger kiezen en televisie kijken :wink: .

Het antwoord van PeterG klopt als je via de tv-decoder televisie wilt kijken.  Maar nou wil ik de tv draadloos verbinden met de router. En dan loop ik tegen dezelfde meldingen aan en kom niet verder.

Wie weet daar een mogelijke oorzaak van respectievelijk een oplossing voor?

@HansNieuw , Welkom op het kpn-forum! :relaxed::icecream:

Wifi heeft geen netwerkfrequentie of netwerk-id.

Wifi heeft SSID en WPA.

Dus mogelijk zit je verkeerd in het menu. (?)

Dank je.

Ik ga dat SSID / WPA spoor nog even volgen.


Maar het kan ook zijn dat ik op het totaal verkeerde spoor zit. Dat de conclusie is dat ik alleen draadloos tv kan kijken met een draadloze verbindingsset van KPN of met een Chromecast.

Wordt vervolgd.

Als je draadloos tv wilt kijken kun je - naast Chromecast - ook de kpn iTV app op je tv installeren. Dat kan alleen met een LG of Samsung vanaf modeljaar 2017. Zonder de app of Chromecast kun je niet draadloos kijken, ook al heb je Wi-Fi goed ingesteld, een DVS of een kabel aangesloten.

Overigens heeft die app zo z'n beperkingen (minder goede beeldkwaliteit, geen TT, geen radio en nog een paar). Verder is Wi-Fi (evenals een DVS) nou niet het meest betrouwbare medium voor streaming diensten als tv kijken. Een kabel is betrouwbaarder. 

Oke, Henk. Dan moet ik wat opties op een rij zetten en een keuze maken.
Dank voor de uitleg.

Om via wifi tv te kijken gebruik ik in de slaapkamer een Chromecast aan de tv. Storingsloos. De smartphone met de KPN ITV app is dan de “afstandsbediening”, zeg maar.

Je tv met wifi verbinden resulteert erin dat je de apps daarin draadloos kunt gebruiken. Als het geen Samsung of LG is v.a. bouwjaar 2017 gaat draadloos tv kijken (de gewone zenders) niet lukken zonder Chromecast. Alleen Samsung / LG van af bouwjaar 2017 heeft de KPN ITV app.

Met een DVS is halfslachtig draadloos. Je hoeft alleen geen UTP kabel te trekken. Maar je hebt nog steeds een ontvanger à € 5 per maand nodig.

Vele wegen leiden naar Google :grin: