Vraag

Niet geholpen worden bij probleem met defecte itv ontvangers

  • 9 April 2021
  • 23 reacties
  • 160 keer bekeken

Vanaf 19 februari heb ik elke vrijdag (mijn flexfag) contact gehad met de klantenservice. 

Hierbij is samen met de technische dienst vastgesteld dat 2 tv ontvangers niet meer na behoren werken. En het nodig is om te vervangen.

Nu word ik elke week met mooie excuses afgerompeld of te wel niet geholpen met nieuwe apparatuur. Elke week is er iets fout gegaan of er is een storing.

 

Afgelopen vrijdag zelfs een klacht ingediend, 1 werkdag duurt het om contact met mij op te nemen. Blijkbaar duurt een werkdag bij kpn langer (nu 1 week met 4 werdagen).

 

Mijn vraag is wanneer worden wij een keer geholpen???


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7

Welk type TV ontvangers heb je?

Modem is de aris vip2952

Welk type TV ontvangers heb je?

Modem is aris vip2952

Misschien wil iemand van KPN reageren?

Helaas krijg ik ook geen reactie op mijn verstuurde mails. Hoe kan ik hulp krijgen? @KPN klantenservice 

Badge +19

Hier op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen. De wachttijd is momenteel een een dag of 3. Wat betreft het probleem..De ontvangers zijn toch wel met een kabel aangesloten op het modem?

Hier op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen. De wachttijd is momenteel een een dag of 3. Wat betreft het probleem..De ontvangers zijn toch wel met een kabel aangesloten op het modem?

Dank je wel voor het reageren, jazeker zijn de kabels aangesloten. De technische dienst heeft op afstand de hardware en software gecontroleerd. De conclusie vervangen van de ontvangers.

Elke vrijdag krijg ik hetzelfde antwoord wachttijd ongeveer 3 dagen met dan wel /niet een storing. Als ik dan ga rekenen van af 19 februari tot nu zijn er toch wat werdagen voorbij.

Daarnaast een klacht ingediend en een bevestigingsmail en SMS gehad 1 werdag voor contact met een telnr erbij waarmee er gebeld gaat worden. Rara weer geen gehoor en datbis ook weer meerdere werkdagen geleden.

Ik snap het forum dat iedereen elkaar helpt maar dit is voor mij een noodroep naar KPN en mijn verhaal voor andere om terug te kunnen lezen welke service er verleend wordt. @KPN klantenservice  

Badge +19

Ik geloof niet dat het in de ontvangers zit om eerlijk te zijn. Ik vermoed echt een achterliggend probleem. 1 kapotte ontvanger kan maar 2 is onwaarschijnlijk.  Heb je een noodpakket aangeboden gekregen? Werkt internet wel goed?

Helaas geen noodpakket, 1 ontvanger of wat dan ook. Krijg elke vrijdag te horen dat terug te lezen is dat er defecten zijn. 

Er is op afstand een controle geweest door de technische dienst waarbij ze op afstand de boel gereset hebben met een conclusie. Collega's van de klantenservice vragen elke vrijdag nieuw randapparatuur aan met de melding 3 dagen verwerkingstijd. Dan moet je een bevestiging krijgen maar elke week geen gehoor. 

Wat mij tegenvalt is dat zelf na een klacht geen contact wordt opgenomen. En als je aangeeft om eventueel over te stappen naar Ziggo dan is daar ook geen reactie op. Dan voel ik me gewoon een nummertje.

@KPN klantenservice 

Reputatie 7

Wat mij tegenvalt is dat zelf na een klacht geen contact wordt opgenomen. En als je aangeeft om eventueel over te stappen naar Ziggo dan is daar ook geen reactie op. Dan voel ik me gewoon een nummertje.

Één van de allergrootste tekortkomingen van KPN ... communiceren.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Ron2307, wat een vervelende situatie zo :-(. Ik zie dat je inderdaad behoorlijk wat keren contact met ons hebt gehad, maar het is me niet helemaal duidelijk wat er nu precies speelt. Er is meerdere keren een afdeling aangestuurd voor het aanvragen van nieuwe ontvangers, maar ik zie niet of zij dit hebben afgekeurd of niet. Omdat je ze nog niet hebt ontvangen, ga ik er eigenlijk vanuit dat dat het geval is. Ik doe inmiddels navraag bij twee collega's of zij al een terugkoppeling hebben ontvangen, maar wilde toch alvast reageren op je topic.

 

Kan je toch nog eens uitleggen wat je precies ervaart? En heb je de tv-ontvangers al eens minimaal 30 seconden stroomloos gemaakt? Krijg je ook een bepaalde foutmelding o.i.d.? Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel zin hebt om het nog eens vanaf het begin door te nemen, maar ik wil heel graag m'n best voor je doen! 

Hallo @Ron2307, wat een vervelende situatie zo :-(. Ik zie dat je inderdaad behoorlijk wat keren contact met ons hebt gehad, maar het is me niet helemaal duidelijk wat er nu precies speelt. Er is meerdere keren een afdeling aangestuurd voor het aanvragen van nieuwe ontvangers, maar ik zie niet of zij dit hebben afgekeurd of niet. Omdat je ze nog niet hebt ontvangen, ga ik er eigenlijk vanuit dat dat het geval is. Ik doe inmiddels navraag bij twee collega's of zij al een terugkoppeling hebben ontvangen, maar wilde toch alvast reageren op je topic.

 

Kan je toch nog eens uitleggen wat je precies ervaart? En heb je de tv-ontvangers al eens minimaal 30 seconden stroomloos gemaakt? Krijg je ook een bepaalde foutmelding o.i.d.? Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel zin hebt om het nog eens vanaf het begin door te nemen, maar ik wil heel graag m'n best voor je doen! 

Wat ik ervaar, vanaf 19 februari heb ik meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Op 19 februari ben ik doorverbonden met de technische dienst. Hiermee alles doorlopen zoals 30 sec van stroom tot opnieuw installeren software 3x. Hierbij is ook een meting gedaan of een checkt zoals op de site wordt genoemd. Hierbij was de conclusie beide vervangen. Dit is ook terug te lezen is mij meerdere malen vertelt door collega's van de klantenservice. 

Elke keer wordt ik begrepen vanuit de klantenservice, de eerste keer geloofde ik dit maar na 6x bellen is dat geloof er niet meer. 

Meerdere malen is er nieuw randapparatuur aangevraagd maar ik krijg hier geen bevestiging van. De collega Veene (afkorting) begreep dit ook niet en gaf mezelf haar weeknummer Veene met 3 cijfers (noem ik niet online). Telkens kastje muur.

Vorige week vrijdag wederom gebeld en opnieuw is er een aanvraag gedaan voor nieuwe randapparatuur. Tevens een klacht ingediend.

Helaas geen bevestiging van de bestelling en het mooie mailtje van de directeur met de afspraak binnen 1 werkdag contact op te nemen niks van gehoord.

Kortom geef mij dit het gevoel dat KPN mij niet serieus neemt. Vele beloftes maar allemaal loos tot nu toe. Geen nieuwe randapparatuur wat benodigd volgens de technische dienst. En geen gehoor aan mijn klacht.

Vele uren besteed via de telefoon en helaas geen oplossing. Vertrouwen is nu 0, en ja zoals je leest veel emoties. Dit komt door de laatste weken.

Reputatie 7

@Ron2307 , Krijg je ook een foutmelding?Zo ja, welke?

@Ron2307 , Krijg je ook een foutmelding?Zo ja, welke?

Een vastloper met zwart beeld. Aansluitend bij herstart blijft het beeld op 95% met zwart beeld. Dit gebeurd 1 keer per 2 weken. Geen specifieke foutmelding met code. Internet heb ik geen problemen mee dan maar de netflix aan😉

Reputatie 7

Als je dat zwarte beeld hebt krijg je dan nog wel het menu of de gids te zien als je.die opvraagt?

Als je dat zwarte beeld hebt krijg je dan nog wel het menu of de gids te zien als je.die opvraagt?

Nope de ontvanger blijft letterlijk hangen op zwart.

Als je dat zwarte beeld hebt krijg je dan nog wel het menu of de gids te zien als je.die opvraagt?

Nope de ontvanger blijft letterlijk hangen op zwart.

Mijn vrouw geeft net aan dat bij haar wel eens de code 303 op komt. Maar ze kan dan wel gewoon op internet en op netflix via de tv. 

Als je dat zwarte beeld hebt krijg je dan nog wel het menu of de gids te zien als je.die opvraagt?

Heb de laatste weken meerdere malen de software geüpdate en doet hij het weer ff na behoren. Helaas van korte duur.

Badge +19

Zijn de ontvangers echt rechtstreeks met een kabel aangesloten? Dus geen switch er tussen? Geen conectors aan de kabels gezet of iets dergelijks.  Sluit een ontvanger eens aan met een nieuw kort kabeltje direct op het modem als je wil. Je kan dan op de tv natuurlijk niet zien wat er gebeurt maar wel op de display. 2 kapotte ontvangers lijkt me zo stug.

Reputatie 7

...

Zijn de ontvangers echt rechtstreeks met een kabel aangesloten? Dus geen switch er tussen? Geen conectors aan de kabels gezet of iets dergelijks.  Sluit een ontvanger eens aan met een nieuw kort kabeltje direct op het modem als je wil. Je kan dan op de tv natuurlijk niet zien wat er gebeurt maar wel op de display. 2 kapotte ontvangers lijkt me zo stug.

Zijn direct aangesloten, 3 jaar geen problemen gehad. 2 kapot is geconstateerd door de technische afdeling en is bevestigd. Snap het ook niet maar ben ondertussen vaak in twijfel getrokken, maar wil het graag opgelost hebben. Maar snap je verbazing.

Heb al van alles geprobeerd met begeleiding van de klantenservice. Nu werken ze even tot de volgende storing. 

En hopelijk houdt KPN een keer woord met het opsturen van de ontvangers zoals toegezegd.

 

Reputatie 7

2 kapot is geconstateerd door de technische afdeling en is bevestigd.

Dat riekt echt naar "we hebben geen tijd dus gaan we ze allebei maar vervangen, dan zijn wij er voor nu ook weer vanaf". En dat zijn nu net van die situaties waarbij dan achteraf vaak blijkt dat de oorzaak toch ergens anders zit. :confounded:

Reputatie 7
Badge +30

Twee dingen: ik heb navraag gedaan bij de klachtenafdeling. Zij behandelen namelijk klachten binnen één à twee dagen momenteel. Het lijkt erop dat de klacht die de 2e ingediend is, niet juist is ingediend en dus niet bij de collega's terecht gekomen is. Ik ga 'm nu alsnog voor je indienen, dan word je zo snel mogelijk gebeld door de collega's. Maar ik wil eigenlijk toch ook nog wat testjes doen. Vind je het goed dat ik een test doe om te kijken hoe je alles aangesloten hebt?