Vraag

Niet tevreden met TV+

  • 18 October 2023
  • 5 reacties
  • 145 keer bekeken

Reputatie 1

Best Kpn,

Ik ben al jaren zeer tevreden over jullie produkt. Maar met tv+ slaan jullie wat mij vetreft de plank mis. 

De vorige 4k tv ontvanger (die met bluetooth) heeft altijd foutloos gewerkt, ook via mijn home cinema.

Deze nieuwe android variant kan ik niet aan wennen wat betreft menustructuur. Maar ook de "Home" of terug-knop doen niet meer wat ze voorheen wel deden. Eerder drukte je op "Home" vanuit je gids en ging je gewoon terug naar je tv programma, zonder haperen. Druk ik nu op "Home" kom of blijf ik in android overzichtscherm. Ook met "terug" kom ik niet terug bij het programma wat ik aan het kijken was. Ik moet in de gids dan het bewuste programma weer opzoeken en selecteren, waarna hij na haperen (geluid valt even weg) weer naar het programma gaat. Erg irritant als je weet dat het met de oude ontvanger vlekkeloos ging.

Daarnaast de gele informatieknop op je afstandsbediening, deze gaf altijd informatie over het programma of film en ook was te zien welke acteurs erin zaten. Vond ik altijd interessant, maar is niet meer zichtbaar, alleen korte omschrijving van film of programma. 

Dan het geluid, als het werkt is het veel beter dan bij vorige ontvanger, nu komt 5.1 beter tot zn recht. Echter heb ik nu regelmatig geen geluid. Had het geluid via hdmi, maar dat gaf problemen, dus naar optical gezet. Maar ook dan regelmatig geen geluid. Als ik dan instelling wijzig in tv ontvanger werkt het weer. Kan zijn dat ik paar dagen later weer geen geluid heb, zet ik die instelling terug, werkt het weer een tijdje.

Nee, super tevreden ben ik er nog niet over.

Ook spontane reboots tijdens tv kijken of bij youtube of netflix of disney.

Bij terugkijken lopen geluid en beeld vaak niet synchroon, start ik terugkijken opnieuw, dan wel synchroon.

Laat ik terugkijken doorlopen, zodat volgende programna dus start, ben ik het einde van huidige programma kwijt en begin van nieuwe programma. Er wordt als het ware een stuk tussenuit geknipt. Was bij de vorige ontvanger ook niet zo.....

Ik hoop dat jullie iets kunnen verbeteren, zodat het weer net zo goed wordt als voorheen.

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Johan81 Welkom op het forum.

Jammer om te lezen dat je nog niet tevreden bent met TV+. 

Er zijn inderdaad een aantal bekende bevindingen, waarvan een groot deel ook al is opgelost. 

Ook is een topic met feature requests.

Voor de problemen met het niet synchroon lopen van het geluid zou het kunnen helpen om passtrough aan te zetten. 

We zijn dus druk bezig met het verbeteren van TV+.

Mocht je zelf nog suggesties of verbeter ideeën hebben dan kun je deze dus achterlaten in het "feature requests" topic. 

Reputatie 7
Badge +20

@Johan81 

“jullie” 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Het nieuwe menu went echt sneller dan je denkt.

Als je hem aanzet en je klikt bijvoorbeeld op 4, dan gaat hij meteen naar die zender.

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit daar allemaal tussen).

 

Als je in de gids zit, moet je daarna nogmaals op de gids klikken. Dan keer je terug naar de zender waar je naar keek.

Reputatie 1

@joop2011 

De tv box zit rechtstreeks bekabeld aan de experiabox, zonder extra switch ofzo.

Heb mn hart gewoon even gelucht hier, puur omdat het altijd perfect was met de vorige ontvanger. Ik ben en blijf dan ook "fan" van kpn. Heb er vertrouwen in dat het opgelost wordt.

Heb mijn opmerkingen hier ook geplaatst om kpn te laten weten wat in mijn ogen beter kan, zodat ze er iets mee kunnen doen. Ik denk dan ook vooral aan de "ouderen" onder ons, die met de oude ontvanger werken en dan met tv+ aan de slag moeten. Dat is wel een omschakeling voor ze. Het menu is vooral voor hen minder overzichtelijk dan het "oude" menu.

Geloof me, heb heel wat ouderen geholpen met aansluiten van itv en uitgelegd hoe het werkt, viel niet altijd mee om ze op die leeftijd nog iets nieuws te leren.

Reputatie 7
Badge +20

@Johan81 

Wat versta jij onder ouderen?

Ik ben bijna 70 en heb compleet geen problemen.😉😊

Reputatie 1

@joop2011

Haha! Nou, dan heb ik echt over nog ouder. Zo oud is 70 nog niet denk ik.

En daarbij is niet iedereen handig met een afstandsbediening, vooral niet als het "oude" zo duidelijke menu ineens niet meer zo overzichtelijk is.

En ik besef echt dat deze nieuwe ontvanger vers van de pers is en dat er altijd kinderziektes in kunnen zitten.