Vraag

Niet tevreden met TV+ ontvanger

  • 16 April 2024
  • 29 reacties
  • 488 keer bekeken

Gaarne uitleg waarom dit android boxje zo zeldzaam waardeloos is.

Ik kom bij Ziggo vandaan en had een nextbox. 

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik overgestapt ben naar KPN naar deze ongelooflijke goedkope rotzooi. 

Deze android boxjes koop je voor een paar euro op AliExpress en het is ongelooflijk dat KPN zich met dit soort rotzooi inlaat en dat dan gaat verkopen als geweldige tv.

Groen beeld, niet reageren, terugkijken niet lypsync te krijgen, lettertjes niet te lezen, diverse malen per week opnieuw opstarten omdat dit baggerapparaat vastloopt, 10 min. voordat het beeld een beetje scherp is etc. etc.

En box staat gewoon op netwerk, dus niet via Wifi

En dan kan er een monteur komen die ,sorry dat ik het zeg, maar ook werkelijk geen idee heeft .

Bij de eerste aanleg werd gezegd dat er een poort van mijn Switch kapot was wat volkomen flauwekul was.

Mijn Philips Hue werkt feilloos op die poort , ik bedoel maar.

Klanten proberen te imponeren met zgn kennis van zaken vind ik behoorlijk kansloos.

En stuur gewoon een andere op als ik daarom vraag,  ik heb helemaal geen zin om weer thuis te moeten blijven om te wachten op een of andere monteur om er allerlei nep verhalen aan te laten praten en een kastje neer te zetten dat kan ik zelf ook wel. 

Dit zal ongetwijfeld een niet zo genuanceerde post zijn  maar ik ben het inmiddels ook wel aardig zat dat geklungel en ik moet dit gewoon even kwijt.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een switch moet igmp-snooping ondersteunen. Doet die switch dat? Wat is het merk en type van die switch? 

Zet anders de ontvanger eens op unicast. Dan word er geen igmp-snooping gebruikt. U kunt het vinden bij de instellingen. 

Wees blij dat uw Philips HUE het doet. Er zijn zat mensen die hun HUE niet aan de praat krijgen...

Reputatie 7
Badge +20

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is zeker geen rotzooi.

Als alles goed is aangesloten en ingesteld, dan heb je een mooi en perfecte KPN tv ontvanger.

 

  1. Welke switch heb je?
  2. Je praat over draadloos, is dat WIFI of DVS? (een DVS kan inderdaad voor veel problemen zorgen)
  3. Welke Experiabox of Box12 heb je?
  4. En bij de switch moet IGMP Snooping werken, anders kan je niet op multicast en heb je ook niet het mooiste beeld en het maximale van de DIW7022
  5. Heb je een goede HDMI kabel?

 

Advies aansluitschema van KPN.

Groene lijn is UTP kabel, altijd de beste keuze en deze verbruikt ook geen energie (volksmond stroom).

 

 

Klanten proberen te imponeren met zgn kennis van zaken vind ik behoorlijk kansloos.

 

Lekker beledigend en wat wil je hiermee bereiken?

Lezen is ook een kunst die hier duidelijk niet aanwezig is.

Ik praat niet over draadloos (juist niet)

En alles is door een monteur aangesloten.

En bij googelen blijkt deze box wel degelijk een drama wat door KPN natuurlijk onder de mat wordt geveegd.

Stop met reageren over hdmi, netwerkkabels en dom geleuter over switch protocollen.

Dit androidkastje is betatroep.

Overigens zijn al die androidkastjes een drama.

Maar ja, het is goedkoop hè

Kortom zoals bij alles "volg de geldstromen"

 

Reputatie 7
Badge +20

Lezen is ook een kunst die hier duidelijk niet aanwezig is.

Beledigen en schrijven is ook een kunst.😉

 

Ik heb een paar vragen gesteld, ik zie graag de antwoorden daarop tegemoet.

 

Wij helpen je graag, althans als jij dat wilt.

 

De DIW7022 heeft ondertussen zoveel updates gehad, dat het ondertussen een stabiele box is.

Google, kijk dan ook naar de data en de updates.😉

 

Bij ons en velen anderen werkt hij goed.

Uiteraard zijn er nog wel wensen.

Van je contract bij KPN kun je misschien nog niet af @TVerm , maar na minimaal 1 maand gebruik kun je wel je abo op de TV opzeggen en rrn andere vorm van TV kijken zoeken.

De meningen over de DIW7022 zijn verdeeld, ik gebruik hem zelf ook, maar ga geen mening weergeven, ik heb geen zin in een discussie daarover, waar we toch niet uitkomen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Kleine toevoeging @TVerm 

Als je contract minder dan 2 weken geleden is ingegaan, kan je het 100% opzeggen.

Lezen is ook een kunst die hier duidelijk niet aanwezig is.

Beledigen en schrijven is ook een kunst.😉

 

Ik heb een paar vragen gesteld, ik zie graag de antwoorden daarop tegemoet.

 

Wij helpen je graag, althans als jij dat wilt.

 

De DIW7022 heeft ondertussen zoveel updates gehad, dat het ondertussen een stabiele box is.

Google, kijk dan ook naar de data en de updates.😉

 

Bij ons en velen anderen werkt hij goed.

Uiteraard zijn er nog wel wensen.

Gezien mijn klachten die overeenkomen met alle klachten van vele andere gebruikers, is uw opmerking over updates volkomen nonsens en is wel heel erg een "fanboy" opmerking.

En de opmerking dat hij bij anderen goed werkt heeft zolangzamerhand wel een hele erge baard.

Ik heb mijn been gebroken en heb pijn, maar u niet dus ik kan ook geen pijn hebben.

 

Reputatie 7
Badge +20

Lezen is ook een kunst die hier duidelijk niet aanwezig is.

Beledigen en schrijven is ook een kunst.😉

 

Ik heb een paar vragen gesteld, ik zie graag de antwoorden daarop tegemoet.

 

Wij helpen je graag, althans als jij dat wilt.

 

De DIW7022 heeft ondertussen zoveel updates gehad, dat het ondertussen een stabiele box is.

Google, kijk dan ook naar de data en de updates.😉

 

Bij ons en velen anderen werkt hij goed.

Uiteraard zijn er nog wel wensen.

Gezien mijn klachten die overeenkomen met alle klachten van vele andere gebruikers, is uw opmerking over updates volkomen nonsens en is wel heel erg een "fanboy" opmerking.

En de opmerking dat hij bij anderen goed werkt heeft zolangzamerhand wel een hele erge baard.

Ik heb mijn been gebroken en heb pijn, maar u niet dus ik kan ook geen pijn hebben.

 

 

Ik ben net zoals u klant bij KPN.

En wat ik schreef, klopt.

Ook al denkt u daar anders over.

Hij is momenteel echt heel erg veel beter en zelfs stabiel.

Er zijn nog wel wat wensen uiteraard.

 

En ik ben absoluut geen fanboy. 😣

Zo wil ik ook absoluut niet genoemd worden. 😣

 

Badge +19

Ook de mensen die er verstand van hebben zijn niet ontevreden over de tv+box. Dat kan je hier lezen. Overigens is het aantal klachten een stuk minder dan een jaar geleden maar iedere klacht is er natuurlijk één teveel. 

Reputatie 3
Badge +1

@TVerm Heel veel beterschap met je been. Dat je maar snel van de pijn af mag zijn. 

Wij hebben totaal geen problemen met tv+. Werkt bij ons super goed.

Reputatie 7
Badge +20

Ook de mensen die er verstand van hebben zijn niet ontevreden over de tv+box. Dat kan je hier lezen. Overigens is het aantal klachten een stuk minder dan een jaar geleden maar iedere klacht is er natuurlijk één teveel. 

 

??

Hiermee zeg je dat ik er geen verstand van hebt?

Dank je.😣😣

 

Ik heb hem sinds eind april 2023 en na de updates ben ik dik tevreden over de box.

Hij werkt gewoon goed.

Wel wat wenden nog. 😉

 

Jouw link begint met:

TV+ van KPN: rijper en beter

Totaal TV site.

------------------  

Conclusie

KPN is met TV+ de goede weg ingeslagen. Veel hobbels in die weg zijn vlak gestreken, maar nog niet allemaal. De afgelopen maanden is TV+ verbeterd en de potentie van het platform heeft KPN verder uitgebouwd. De gebruikers zijn hierbij de grootste winnaars, maar de wensenlijst is nog niet helemaal afgevinkt.

-------------------  

 

Er zijn nog wel wat wensen, maar dat vermelde ik ook.

 

P.S.

Ik ken meerder mensen die hem hebben en er tevreden over zijn.

En ik bedoel hiermee niet via de site of zo.😉😊

 

Lezen is ook een kunst die hier duidelijk niet aanwezig is.

Beledigen en schrijven is ook een kunst.😉

 

Ik heb een paar vragen gesteld, ik zie graag de antwoorden daarop tegemoet.

 

Wij helpen je graag, althans als jij dat wilt.

 

De DIW7022 heeft ondertussen zoveel updates gehad, dat het ondertussen een stabiele box is.

Google, kijk dan ook naar de data en de updates.😉

 

Bij ons en velen anderen werkt hij goed.

Uiteraard zijn er nog wel wensen.

Gezien mijn klachten die overeenkomen met alle klachten van vele andere gebruikers, is uw opmerking over updates volkomen nonsens en is wel heel erg een "fanboy" opmerking.

En de opmerking dat hij bij anderen goed werkt heeft zolangzamerhand wel een hele erge baard.

Ik heb mijn been gebroken en heb pijn, maar u niet dus ik kan ook geen pijn hebben.

 

 

Ik ben net zoals u klant bij KPN.

En wat ik schreef, klopt.

Ook al denkt u daar anders over.

Hij is momenteel echt heel erg veel beter en zelfs stabiel.

Er zijn nog wel wat wensen uiteraard.

 

En ik ben absoluut geen fanboy. 😣

Zo wil ik ook absoluut niet genoemd worden. 😣

 

En wat ik schrijf klopt ook, u heeft niet het alleenrecht op de waarheid omdat het bij u wel werkt.

Het lijkt wel erg op de argumentatie van een "gelovige"

@TVerm Heel veel beterschap met je been. Dat je maar snel van de pijn af mag zijn. 

Wij hebben totaal geen problemen met tv+. Werkt bij ons super goed.

Kent u de betekenis van "beeldspraak"

Fijn dat hij bij u goed werkt, erg boeiend

Ook de mensen die er verstand van hebben zijn niet ontevreden over de tv+box. Dat kan je hier lezen. Overigens is het aantal klachten een stuk minder dan een jaar geleden maar iedere klacht is er natuurlijk één teveel. 

 

??

Hiermee zeg je dat ik er geen verstand van hebt?

Dank je.😣😣

 

Ik heb hem sinds eind april 2023 en na de updates ben ik dik tevreden over de box.

Hij werkt gewoon goed.

Wel wat wenden nog. 😉

 

Jouw link begint met:

TV+ van KPN: rijper en beter

Totaal TV site.

------------------  

Conclusie

KPN is met TV+ de goede weg ingeslagen. Veel hobbels in die weg zijn vlak gestreken, maar nog niet allemaal. De afgelopen maanden is TV+ verbeterd en de potentie van het platform heeft KPN verder uitgebouwd. De gebruikers zijn hierbij de grootste winnaars, maar de wensenlijst is nog niet helemaal afgevinkt.

-------------------  

 

Er zijn nog wel wat wensen, maar dat vermelde ik ook.

 

P.S.

Ik ken meerder mensen die hem hebben en er tevreden over zijn.

En ik bedoel hiermee niet via de site of zo.😉😊

 

Ik ken meerdere mensen die hem hebben en er niet tevreden over zijn.

Reputatie 7
Badge +20

En wat ik schrijf klopt ook, u heeft niet het alleenrecht op de waarheid omdat het bij u wel werkt.

Het lijkt wel erg op de argumentatie van een "gelovige"

 ??

Dat zeg ik toch helemaal niet.

Maar ik wil absoluut niet beledigt worden voor fanboy.😣

En ook de laatste zin die u hier typt slaat helemaal nergens op.

 

Mijn verzoek stop met beledigen s.v.p. 

 

Dat u problemen heeft, geloof ik heus wel.

 

Wat ik en anderen op het forum belangrijk vinden is om u te helpen.

 

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.

(s.v.p. deze 3 regels altijd als 1 geheel laten, anders veranderd de context).😉

 

P.S.

Hij draait echt niet alleen bij mij goed.

EN

Ik zie dat u hem nogmaals volledig hebt gekopieerd en weer met een belediging.😣

Tip, haal zoveel mogelijk tekst weg, anders wordt een topic onleesbaar. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan maar 1 conclusie uit deze topic halen.

 

We willen allemaal ons gelijk proberen te halen.

Daar heb je helemaal niets aan.

En vooral niet, zoals een paar, dat doen met beledigingen en verkeerde conclusies.

 

Het enige wat ik belangrijk vind, is dat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bij iedereen goed werkt.

En op het forum zit hiervoor heel erg veel kennis.

Daarmee kunnen we elkaar perfect helpen.

 

Mijn verzoek, laten we elkaar respecteren.

En laten we verder elkaar helpen.

Badge +19

@joop2011 wat ben je toch snel gepikeerd😉. Ik reageerde helemaal niet op jouw bericht!! 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 wat ben je toch snel gepikeerd😉. Ik reageerde helemaal niet op jouw bericht!! 

 

@Joep1965

Mijn excuus, ik bedoelde het juist positief.

Was niet gepikeerd op jouw reactie, want je had het heel netjes geschreven.

Alleen. “ook mensen die er verstand van hebben” Dat moet je zo wie zo nooit zo schrijven. Dat geeft snel een verkeert beeld. 😉😊

Vandaar mijn reactie hierop.

 

 

En deze tekst heb ik dus bewust niet aan iemand gericht.😉

---------------------------------------------------  

Ik kan maar 1 conclusie uit deze topic halen.

 

We willen allemaal ons gelijk proberen te halen.

Daar heb je helemaal niets aan.

En vooral niet, zoals een paar, dat doen met beledigingen en verkeerde conclusies.

 

Het enige wat ik belangrijk vind, is dat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bij iedereen goed werkt.

En op het forum zit hiervoor heel erg veel kennis.

Daarmee kunnen we elkaar perfect helpen.

 

Mijn verzoek, laten we elkaar respecteren.

En laten we verder elkaar helpen.

---------------------------------------------  

De toon in dit topic is op z'n zachtst gezegd niet heel constructief. Zowel van de TS als de reageerders.  

Kunnen we van beide kanten naar iets inhoudelijks of oplossing gerichts werken?  Zo niet, kan ie altijd op slot. 

Ik kan maar 1 conclusie uit deze topic halen.

 

We willen allemaal ons gelijk proberen te halen.

Daar heb je helemaal niets aan.

En vooral niet, zoals een paar, dat doen met beledigingen en verkeerde conclusies.

 

Het enige wat ik belangrijk vind, is dat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bij iedereen goed werkt.

En op het forum zit hiervoor heel erg veel kennis.

Daarmee kunnen we elkaar perfect helpen.

 

Mijn verzoek, laten we elkaar respecteren.

En laten we verder elkaar helpen.

Hoe komt u erbij dat de box  bij iedereen goed werkt.

Vreemde aanname die echt helemaal nergens op gebaseerd is

Reputatie 7
Badge +7

@TVerm Ik denk dat Joop de bewuste zin anders bedoelde dan hoe jij 'm interpreteert. 

Reputatie 2
Badge

Die switch die er tussen zit. Welk merk en type is dat?

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan maar 1 conclusie uit deze topic halen.

 

We willen allemaal ons gelijk proberen te halen.

Daar heb je helemaal niets aan.

En vooral niet, zoals een paar, dat doen met beledigingen en verkeerde conclusies.

 

Het enige wat ik belangrijk vind, is dat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bij iedereen goed werkt.

En op het forum zit hiervoor heel erg veel kennis.

Daarmee kunnen we elkaar perfect helpen.

 

Mijn verzoek, laten we elkaar respecteren.

En laten we verder elkaar helpen.

Hoe komt u erbij dat de box  bij iedereen goed werkt.

Vreemde aanname die echt helemaal nergens op gebaseerd is

 

@TVerm

Dat schrijf ik helemaal niet.

Er staat nog iets voor en dat betekend dat er staat: De hoop, wens is dat xxxxxxxx

 

Maar @TVerm omdat jij wederom iets verkeert concludeert, stop ik verder met reageren.

 

Ik reageer niet verder in dit topic .

(is overigens ook volledig zinloos om verder te reageren)😣😣

Vandaag beeld op zwart wel geluid.

Opnieuw opstarten laadt helemaal niet meer.

Nog een keer vervolgens “beperkte modus”

Nog 2 keer en hij doet het weer.

En dat 2 a 3x per week

Deze box is absolute bagger en dit patroon is exact hetzelfde toen ik de Ziggo Android box beta testte.

Het slappe gezever hier komt me me neus uit met alle zgn “experts en ja...Fanboys”

Dit forum is een lachertje net zoals die %@%^$^Angedrocht box.

Ik ben deze box en alle hulp hier spuugzat.

Reputatie 7
Badge +17

Er was een korte storing met de tv diensten vandaag @TVerm. Die is inmiddels alweer zo goed als opgelost, dus gelukkig heeft dit niks met de ontvanger zelf te maken. 

Mocht je toch nog merken dat het niet werkt zoals het hoort, pak het dan gerust verder op met de community hier. 
Wel wil ik je dan vragen om op je taalgebruik te letten. De leden hier proberen je te helpen met de problemen die je hebt. Hen fanboys noemen en niet op de vragen die gesteld zijn ingaan helpen je dan niet om dichter bij een oplossing te komen lijkt me. 
 

De toon in dit topic is op z'n zachtst gezegd niet heel constructief. Zowel van de TS als de reageerders.  

Kunnen we van beide kanten naar iets inhoudelijks of oplossing gerichts werken?  Zo niet, kan ie altijd op slot. 

Anders blijft dit een optie.