Beantwoord

Nieuwe Bluetooth afstandbediening wil niet koppelen met Arris VIP5202

  • 11 October 2019
  • 66 reacties
  • 11633 keer bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

Reputatie 3
Badge +1

 Vandaag en gisteren in totaal 6uur bezig geweest (gemiddeld 3uur op en dag).. Beiden ABs geprobeerd, wat ik ook doe, Bluetooth verbinding komt niet actief.

 

Optie 1 is ook de enigste die werkt op één AB.

Bij de ander werk alleen optie 4.

 

Ik ben out of options. Ben naar mijn mening lang genoeg bezig geweest om het weekend te krijgen. 

Reputatie 7

Raar, tussen jou en mijn afstands zit echt geen verschil,... Kwartiertje pielen en alles is werkend. 

Reputatie 3
Badge +1

Raar, tussen jou en mijn afstands zit echt geen verschil,... Kwartiertje pielen en alles is werkend. 

Dat geloof ik graag. 

Alleen werk het hier echt niet. Zodra ik de AB onder de kussen doe, druk op de aan/uit knop van de decoder op de AB, gebeurd er helemaal niets.

Reputatie 7

Ik denk toch echt dat bij jou de Bluetooth uitgeschakeld staat via Commando 2 krijg ik het zowel uitgeschakeld als werkend,…

Denk dat kpn zelf ook even met een afstands mag gaan puzzelen m.b.t. het proberen van de codes, om te kijken of ze tot dezelfde conclusies als ik komen.

Dat ding is zeker geen hogere wiskunde,... 

Optie 2 loste het bij op. Bij mijn werkt het nadat ik OK en P -   3 sec had ingedrukt toen werd het lampje niet groen maar blauw en toen ik daarna op OK drukte werkte het. Overigens had ik hiervoor wel optie 1 gedaan zonder resultaat maar wellicht moet je 1 en 2 doen.

Net alles nieuw binnen maar zonder handmatig koppelen lijkt Bluetooth niet te werken. Arris Vip5202

@mAiden  Wat een gedoe, zo. Heb je nog iets aan de tips van @WoutervdHeijden ?

Reputatie 7

Optie 2 loste het bij op. Maar zonder handmatig koppelen lijkt Bluetooth niet te werken. Arris Vip5202

 

Blij dat ik nu niet meer de enige ben die dit is opgevallen :sweat_smile:

Reputatie 3
Badge +1

@mAiden  Wat een gedoe, zo. Heb je nog iets aan de tips van@WoutervdHeijden ?

Ga het zo proberen. Kom er vanmiddag op terug @Erwin_ 

Reputatie 3
Badge +1

Ik geef het op..
Op beiden ABs geprobeerd, blauwe lampje zie ik wel maar Bluetooth is niet actief.
Want zodra 1 van de 2 ABs onder een kussen lig, dan reageer de decorder niet op de AB.

Reputatie 7

@Erwin_ kun je trouwens in jullie schema intern en benoemd schema alhier het woordje 'groen' vervangen voor 'blauw'?  Dit staat niet juist omschreven.

 

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

 

Zojuist meerdere malen gewoon kunnen koppelen en ontkoppelen via bovenstaand commando snap niet wat jij verkeerd doet,... Het ledje is niet groen, maar blauw. Het rechter ledje is dat. Niet linksonder (groen) of linksboven (rood). 

Reputatie 3
Badge +1

@Erwin_ kun je trouwens in jullie schema intern en benoemd schema alhier het woordje 'groen' vervangen voor 'blauw'?  Dit staat niet juist omschreven.

 

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

 

Zojuist meerdere malen gewoon kunnen koppelen en ontkoppelen via bovenstaand commando snap niet wat jij verkeerd doet,... Het ledje is niet groen, maar blauw. Het rechter ledje is dat. Niet linksonder (groen) of linksboven (rood). 

Even voor mij beeldvorming @JeroenB22 .

Wat voor kleur heeft jou AB aan de achterzijde?

Aangezien je over 3 leds praat? De mijne heeft maar 1 led bovenin. 

Reputatie 3
Badge

Ik moest ook even stoeien om onze nieuwe bluetooth ab op de arris 5202 te koppelen. Het is mij opgevallen, dat hij tijdens het koppelen schijnbaar ir zicht op de arris moet hebben. Toen ik dat niet had, werkte het koppelen bij mij ook niet. 

Reputatie 3
Badge +1

AB met witte achterzijde zat al bij mij Arris, heeft 3 leds voorop. Volgens KPN is dit de foutieve AB die geen Bluetooth heeft. Zwarte achterzijde zal volgens KPN de juiste zijn, maar deze heeft maar 1 led bovenop zitten.. 

 

 

Reputatie 3
Badge

@mAiden

Wij hebben een witte voorkant, zwarte achterkant. 

Rechts naast het tv aan knopje zitten drie kleine puntjes (lampjes) de op een na onderste knoppen zijn apps, Netflix, rec

 

Achterkant is zwart, met duidelijk zichtbare lijnen van boven naar beneden, zoals op jou witte achterkant afstandsbediening. Dit zie ik op jou zwarte achterkant niet terug. 

Reputatie 3
Badge +1

@cmderks

 

Dankjewel. Heb dus tot 4x toe waarschijnlijk de verkeerde afstandsbediening mogen ontvangen van KPN.

@Erwin_ kan jij enige verificatie doen of ik de juiste heb? 

Reputatie 3
Badge

@mAiden

Daar lijkt het mij wel op ja. Dan blijf je natuurlijk bezig..... 

Reputatie 3
Badge +1

Om een idee te geven van de voorkant, die zien er zouit bij mij. 

 

 

Reputatie 7

@mAiden je bent me al voor wat betreft foto's :sweat_smile: ​​​​​​

 

De Bluetooth afstands ziet er zo uit,... 

 

Waarvan de onderzijde stik zwart is!

Ik hoop dat@Erwin_ CEVA zo'n enorme schop onder hun reet geeft, want die onnozelen hebben jou de oude Bluetooth afstands gestuurd die bij de oude ZTE ontvanger hoort,... 

Dan hoop ik ook dat jij z.s.m de juiste afstands in huis krijgt, echt werkelijk waar. Mijn ervaringen met CEVA zijn al ver beneden pijl, maar wederom zoiets simpels wat gigantisch mis is gegaan, bah! En nu snap ik ook de Netflix knop/bluetooth verwarring in dat andere topic :sweat_smile:

Reputatie 7

De rechter afstandsbediening op de foto lijkt mij een afstandsbediening van de ZTE ZXV8001.

Reputatie 3
Badge +1

@mAiden je bent me al voor wat betreft foto's :sweat_smile: ​​​​​​

 

De Bluetooth afstands ziet er zo uit,... 

 

Waarvan de onderzijde stik zwart is!

Ik hoop dat@Erwin_ CEVA zo'n enorme schop onder hun reet geeft, want die onnozelen hebben jou de oude Bluetooth afstands gestuurd die bij de oude ZTE ontvanger hoort,... 

Dan hoop ik ook dat jij z.s.m de juiste afstands in huis krijgt, echt werkelijk waar. Mijn ervaringen met CEVA zijn al ver beneden pijl, maar wederom zoiets simpels wat gigantisch mis is gegaan, bah! En nu snap ik ook de Netflix knop/bluetooth verwarring in dat andere topic :sweat_smile:

Dankjewel voor de bevestiging @JeroenB22 .

Ik hoop werkelijk waar dat @Erwin_ mij de juiste kan toe laten sturen. Mij ervaring met CEVA waren goed, maar naar dit is het wel beetje afgezakt.. Weet niet wie ze daar hebben zitten, maar die gene mag wel een stevige functioneringsgesprek hebben. 

 

Reputatie 7

Oh, maar als je wilt lachen Kijk hier :joy:

Reputatie 3
Badge +1

Oh, maar als je wilt lachen Kijk hier :joy:

 

Dat slaat ook werkelijk alles... Dan was jou situatie wel stuk slimmer dan de mijne, maar dit soort fouten kunnen toch niet gemaak worden? Daarbij kun je het hoe jij in begin heb gekregen ook niet presenteren.. 

Ook ik had problemen met het koppelen.
Vanavond contact gehad met KPN en kreeg het advies om even nieuwe batterijen te proberen en ja daarna ging het koppelen wel. Verder wil ik ook nog een tweede koppelen op BT echter dat is nog niet gelukt. Heeft iemand daar nog een hint voor.

Ben tot de conclusie gekomen dat twee BT koppelingen niet mogelijk is. Wie kan dit bevestigen?

Oef @mAiden  Twee pagina's verder en dan blijkt dat jouw afstandsbediening helemaal geen bluetooth model is :-(

Ik wil voorkomen dat er weer een verkeerde gestuurd wordt en daarom heb ik eerst contact gezocht met de proces mensen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat mijn collega's niet het juiste type tuner hebben aangevinkt toen jij om een andere AB vroeg. Dus misschien zit er dáár qua logistiek iets niet lekker. Ik ga er sowieso voor zorgen dat jij het juiste model krijgt. Wordt vervolgd.

 

Reageer