Nieuwe tv-ontvanger is geen vip 5202

  • 24 December 2020
  • 9 reacties
  • 939 keer bekeken

Goedemiddag,

Afgelopen week contact gehad met de klantenservice van KPN over een kapotte t.v. ontvanger. Type ARRIS VIP 5202

Hiervoor is binnen korte tijd een nieuwe opgestuurd, alleen een ander type. t.w. de HMB 2260

Op zich gen probleem, maar de werking van deze ontvanger is aanmerkelijk trager dan van degene die stuk is t.w. de ARRIS VIP 5202

Ik heb dit gecheckt door een ontvanger van een andere t.v. (we hebben 3 t.v.  toestellen) te wisslen met de nieuwe en de reactie snelheid van de afstandsbediening tussen de ARRIS 5202 en de HMB 2260 blijft aanwezig.

Ook heb ik tijdens mijn contact met mevr.Fedda ***** van de klantenservice de laatste nieuwe software update geinstalleerd, maar dit had geen enkele invloed op de snelheid.

Graag ontvang ik dus alsnog een nieuwe ARRIS VIP 5202

Zonet hiervoor voor de derde keer contact met de KPN klantenservice over gehad, maar hier kom ik echt niet mee verder, alleen maar frustratie, verder helpen lukt bij deze afdeling helaas niet, alleen maar frustratie….

M.v.g.

  1. ********

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
nieuw topic aangemaakt voor vraag

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @t.v. ontvangen , haal je privé gegevens weg, onderstaande tekst staat er niet voor niets!

Via de drie puntjes rechtsonder je bericht en dan bewerk. Zet het (Privé) in jouw Forum profiel , alleen zichtbaar voor KPN medewerkers.

Reputatie 4
Badge +6

Hi @t.v. ontvangen,
Welkom op het forum. 
Via de gegevens op je profiel heb ik je opgezocht in het systeem. Daar zie ik dat je normale interactieve TV van ons afneemt. De ontvanger 5202 is eigenlijk een 4K ontvanger. Aangezien je geen 4k van ons afneemt krijg je bij het vervangen van je apparatuur dus een gewone TV ontvanger. Vandaar dat je niet de 5202 ontvangen hebt. Aangezien de apparatuur wel werkt ( ik heb gezien dat je aangeeft dat het traag is ) wordt je HMB 2260 ontvanger niet vervangen.  Los van dat deze bij jou wat trager is, is de werkzaamheid van de ontvanger hetzelfde.

 

Jammer dat jullie mijn probleem niet willen zien. 

Ik heb een defecte VIP 5202 terug gestuurd naar de KPN en vervolgens krijg ik hiervoor een tragere ontvang er terug. Ben echt sprakeloos. Getuigd van weinig begrip. Overweeg verdere stappen. Zie jullie reactie!

 

Reputatie 4
Badge +6

Hi @t.v. ontvangen ,
Helaas hebben we geen invloed op wat er verzonden wordt als je geen 4K pakket afneemt. Daarom heb je geen 4K ontvanger als vervangende ontvanger maar een normale HD ontvanger. Als je nog andere vragen hebt help ik je graag verder:muscle_tone3: . Hier kan ik verder helaas niks aan veranderen.

Goedemiddag, 

N.a.v. bovenstaande het volgende;

Ik heb toch bij de overgang naar KPN  niet de vraag gehad of ik een 4K pakket  zou willen afnemen. In het aanschafpakket zaten drie VIP 5202 ontvangers en werken prima. Nu gaat er na 6 maand 1 van de drie stuk en hiervoor in de plaats krijg in een geheel ander (trager) model! Graag nogmaals intern opnemen, geduld raakt zo langzamerhand op. Zo niet dan overweeg ik om verdere stappen te ondernemen. Lijkt mij niet wenselijk, maar KPN laat mij in deze geen andere keus.

Binnen nu en 48 uur antwoord s.v.p.

Reputatie 7

Weet dat er op dit moment een issue speelt met het nieuwe menu dat op de HMB2260 en VIP2952 veel trager is dan op de ZXV8001 en VIP5202. Een oplossing voor dit issue wordt binnenkort uitgerold.

Ik geef KPN  bij deze tot dan het voordeel van de twijfel. Wacht nog even af, maar het moet geen maanden meer gaan duren. Wordt graag over de voortgang op de hoogte gehouden.

Reputatie 7

Als het goed is zal het snelheidsprobleem deze maand verholpen worden.

Zie dit topic.

Reputatie 7
Badge +20

Als je een 4K abonnement neemt, krijg je wel de 5202

Kost € 2,50 per maand extra.