Beantwoord

Ondertitels casten via iTV online werkt niet.

  • 1 November 2020
  • 4 reacties
  • 280 keer bekeken

Hallo,
ik wil graag via iTV online via de computer TV kijken met ondertitels voor Nederlandstalige programma's. De ondertitels kan ik via de instellingen aanzetten en dat werkt ook erg goed.
Nu wil dit graag casten naar mijn TV en dan laat deze de ondertitels helaas niet meer zien.

Is dit bekend probleem? en kan dit worden opgelost?

Aanvullende info.
Ik cast via Chromecast Ultra naar de TV.

Als ik dit via mijn telefoon en KPN app doe dan worden de ondertitels bij het casten ook netjes getoond op de TV. Ter vergelijking heb ik Ziggo online geprobeerd en die cast de ondertitels wel mee naar de TV. Geen probleem daar…

Ik hoop dat dit voor KPN online iTV ook opgelost/gemaakt kan worden.

Groet,
Pieter


 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 6 November 2020, 16:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @LandCruiserrr, welkom hier. Je wilt graag de ondertiteling mee casten. Het casten is bij mijn weten ontworpen om dat van een mobiel apparaat te doen. Je geeft ook aan dat het vanaf daar goed werkt. Ook inclusief de ondertitels. 

Hoe dat met de tv zit, durf ik zo niet te zeggen, die is vooral bedoelt op op de computer zelf te bekijken. 

Hoi @Bart_Z ,
bedankt voor je antwoord echter heb ik de toepassing op deze manier nodig om vanaf een pc/laptop naar tv te casten. Op die manier kan ik op afstand (teamviewer) voor mijn moeder, die de tv/afstandsbediening niet meer zelf kan bedienen, de zenders wisselen of iets van bijvoorbeeld netflix op te zetten. Omdat ze veel Ned.1 kijkt en ze daarbij doof is, heeft ze de nederlandse ondertiteling nodig. 
Vandaar mijn vraag of er iets fout gaat met de ondertiteling met het casten of dat dit er gewoon niet in zit. Zoals ik al aangaf doet Ziggo dit namelijk wel dus waarom KPN niet? :-)

Helaas kan je via de laptop (Google Chrome dus) niet de ondertitels meecasten. Ik heb 't net nog geprobeerd. Via een smartphone of tablet kan het wel.
Ik vrees dat het met de achterliggende techniek te maken heeft, waarbij het bij een laptop 'rechtlijniger’ is qua werking. Ik vrees dat het dus nooit gaat werken.

Weet je zeker dat chromecasten met Ziggogo wel werkt i.c.m. de ondertitels voor slechthorenden? Ik vrees dat je het dan met overstappen of van iemand Ziggo inloggegevens vragen sneller tot resultaat leidt dan wachten totdat bij KPN de website dit ook ondersteunt.

Dank je @PeterG 
we hebben het nu inderdaad voorlopig opgelost met een Ziggo account van iemand anders want via ZiggoGo werkt het goed :-)
Hoop dat KPN zelf dit misschien nog een keer voor elkaar krijgt.

Groet,
Pieter
Â