Beantwoord

Onrustig beeld bij uitgesteld kijken

  • 15 February 2024
  • 31 reacties
  • 271 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Overall ben ik tevreden met TV+. Ik maak gebruik van 2 ontvangers (DIW.7022). Eén ontvanger is rechtstreeks op het modem aangesloten (box 12). De ander is aangesloten op een switch (Netgear GS105eV2, ondersteunt dus IGMP-snooping). In beginsel heb ik de standaardinstellingen zo gelaten en heb ik ook de switch ingesteld gebaseerd op de adviezen van @wjb. Live TV en het bekijken van opnames is dik in orde, alleen uitgesteld kijken geeft zo nu en dan een onrustig beeld. Het maakt niet zoveel uit op welk moment van de dag je uitgesteld kijkt, Op beide ontvangers doet dit probleem zich voor. Herkent iemand deze problemen of heeft iemand tips? 

icon

Beste antwoord door TonM1965 21 February 2024, 14:14

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7

Ik ben bang dat uitgesteld kijken op een TV+ Box geen voorrang meer krijgt op gewoon Internet verkeer en dan wordt de kans op haperingen ineens een stuk groter, zelfs als de maximale bandbreedte bij lange na niet verbruikt wordt.

De "oude" TV ontvangers gebruiken vlan 4 voor zowel multicast (live kijken) als unicast (uitgesteld kijken) terwijl de TV+ Box bij unicast de streams via vlan 6 (Internet) ophaalt. Verkeer over vlan 4 heeft voorrang op verkeer van vlan 6 (802.1p priority tagging) en dat zou weleens de reden kunnen waarom deze haperingen meer optreden op een TV+ Box dan op een "oude" TV ontvanger.

Ik hoop dat een medewerker van het TV development team zijn/haar gedachte ook eens zou willen richten op dit issue.

Reputatie 7
Badge +6

Het zou mooi zijn als hier eens reactie op kwam want dit is voor mij de grootste ergernis van het tv kastje en ik zou eigenlijk om deze reden het liefste de oude terug willen.

Reputatie 4
Badge +3

@pietheingrun ik lees dat er sinds gisterenavond een storing is t.a.v. TV. Ik wacht de komende dagen even af, want tot gisterenavond leek het goed te gaan.

Reputatie 7
Badge +6

Dan heb ik heel vaak een storing. Het verhaal van @wjb klinkt mij meer voor de hand liggend.

Reputatie 7
Badge +6

@TonM1965 hoe gaat het nu bij jou met terugkijken?

Bij mij lijkt het de laatste weken wat beter. Heb de nieuwste software.

Reputatie 4
Badge +3

@pietheingrun ik heb de laatste paar dagen ook het idee dat het beter gaat. Ik heb de nieuwste software nog niet, volgens mij wordt deze uiterlijk vandaag uitgerold. Ik moet wel zeggen dat ik in de tussentijd beide ontvangers bedraad op het modem heb aangesloten. Bovendien heb ik de hdmi-kabel vervangen daar waar ik de meeste problemen ervoer. Joost mag het weten wat nou de oplossing is geweest, maar softwarematig zou zeker kunnen, gezien jouw ervaring. Dank voor je bericht. Fijne dag!

Reageer