Beantwoord

ontvanger reageert traag

  • 30 November 2020
  • 20 reacties
  • 3412 keer bekeken

Hallo,

 

Sinds een paar weken werken al mijn ontvangers erg traag op de afstandsbediening.

Alles al meerdere malen gereset maar blijft een probleem.

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 5 January 2021, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Fam Maas, welkom! Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.
 
Of voor de de afstandsbediening:

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen voor jouw KPN-ontvanger via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Log daarvoor in op MijnKPN.
  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt?

Hopelijk bent u hiermee geholpen! Kan wel even duren eer ze reageren hier, i.v.m. drukte. Als dat te lang duurt voor u dan kunt u bellen naar 0800-0402, of de chat. Kiezen voor ik heb een vraag of wil graag contact, en dan naar beneden scrollen, dan zie je de “Naar chat” knop.

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Fam Maas, jammer dat de ontvangers zo traag reageren! Helaas is dit een bekend probleem wat al een tijdje speelt. Gisteren heb ik te horen gekregen dat er wellicht volgende week een oplossing wordt uitgerold. Als ik hier meer over hoor dan kom je bij je terug. 

nog geen verbetering en ik heb er maar op 1 van de ontvangers die ik heb last van.

 

Reputatie 4
Badge +5

Oké, wellicht heeft die specifieke tv-ontvanger nog geen update gehad. Zou  je eens een Frisse Start willen uitvoeren op die ontvanger? Dan haal je de laatste update binnen. Mocht het niet helpen, dan is het toch nog even afwachten totdat de update ook voor deze ontvanger wordt uitgerold. 

wat een vervelend gedoe met die trage tv ontvangers, wat je ook probeert het blijft een trage bedoeling.

soms denk je hij heeft hem niet gepakt met de afstandsbediening omdat het zolang duurt kom je weer in een ander scherm terecht,

worden die programma's niet eerst overal op getest voor dat iedereen er gebruik van mag maken?

vind het waardeloos, je mag toch wel meer service verwachten van KPN.

wanneer word dit op gelost? en niet We zijn er mee bezig!!  zit hier al maanden mee.

Ook hier ervaar ik al een tijdje een behoorlijke vertraging, nieuwste software aanwezig! Wanneer je op bv gids druk vraag je je echt af of je dat hebt gedaan, vertraging bij aanzetten van de tv ontvanger met de afstandsbediening is enkele seconden, kinderen drukken al snel nog een keer omdat ze denken dat hij niet aan gaat, gevolg is dat hij dan gelijk weer uitgaat, ik start het kastje regelmatig opnieuw en ook heb ik de nieuwste software.

Ik kom uit apeldoorn en hier is het ook sinds een paar weken enorm traag. Precies zoals jullie zeggen. Zo traag dat je twijfelt of je hebt gedrukt of niet goed hebt gericht op de ontvanger. Zou fijn zijn als dat opgelost kan worden... 

Ben al erg lang een tevreden klant van KPN maar dit is wel erg vervelend.. 

 

Ik kom uit Groningen en heb ook last van dit probleem met mijn beide ontvangers. Laatste update is gedaan maar maakt totaal geen verschil! Heel vervelend dit!Je mag inderdaad wel wat meer service verwachten voor het maandbedrag wat je iedere maand betaald. 

Hier ook ontzéttend traag. Komt er nog een oplossing?

Ik sluit mij bij alle klagers aan.

Zeer traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

Hoe zit het met oplossingen KPN!

Een beetje communicatie zou welkom zijn.

hallo,

het blijft een trage bedoeling. MAG IK DE OUDE SOFTWARE TERUG !!!!!!!! word er helemaal gestoord van, doet hij het? of niet? zooooooooooooooooooooooooo traag. wat een waardeloze update is dit van Kpn!

duurt soms 12-15 sec. om op een andere blz. te komen brrrrrrrr

 

ik wil de oude software terug en gewoon weer ouderwets snel.

Kpn doe eens wat!!!!!!   ik betaal toch ook netjes elke maand mijn rekening!

communicatie? is niet hun sterkste kant geloof ik.

 

Hier hetzelfde probleem, om helemaal gek van te worden en niets helpt. Nieuwe update afgewacht, meer dan eens een volledige reset, maar het blijft ontzettende traag en loopt soms ook helemaal vast. 
hoe kan dit opgelost worden? Het maandbedrag vind ik echt te hoog voor deze aanhoudende problematiek. 

Ik deel de mening van allen hierboven.

Sinds de update begin december is bij ons (en bij andere KPN gebruikers die ik spreek) het reageren van de box zo traag dat je niet weet of ie het wel doet na het drukken op de knop.

We zijn nu een maand verder en het probleem bestaat nog steeds. Een zeer snelle oplossing is ondertussen wel gewenst. Of communiceer wannéér dit probleem opgelost zal worden.

Hullen in stilzwijgen en de indruk wekken dat er niks gebeurt verergert alleen maar de irritatie, beste KPN!

Ik sluit me bij bovenstaande klagers aan. Het is allemaal ontzettend traag en het maakt niet uit welke afstandsbediening ik gebruik en inderdaad is het bij alle kpn gebruikers die ik spreek. 

Graag actie.

Hier ook zoals iedereen hierboven heeft gezegd. 

De afstandsbediening werkt pas na 5 seconde. 

Wordt dit probleem opgelost?

Hier precies zelfde probleem. Ontvanger zeer traag. Duurt meerdere seconden voordat beeld wijzigt. Je gaat automatisch nogmaals op afstandsbediening duwen waardoor het nog erger wordt. Erg vervelend allemaal.
Wanneer komt oplossing en wat is de oplossing ?

Hallo,

Hier hetzelfde irritante probleem. Ik heb via instellingen al drie keer alles gereset en de nieuwste software opgehaald, dan gaat het 2 of 3 dagen goed, daarna weer huilen met de pet op. Zeer irritant!

Ook bij ons (Steenwijk) hetzelfde probleem.

Twee ontvangers in huis en beide zijn ze bijzonder traaaaag.

De gids opvragen duurt oneindig lang (rode lampje op de ontvanger brandt tijdens het laden van de gids erg lang).

Als je vervolgens een keuze in de gids maakt duurt het bijna 20 seconden voor je weer gewoon tv beeld ziet.

Eerst dacht ik dat het met de overgang van Telfort naar Kpn te maken had (bij Telfort nooit problemen gehad), maar ik vermoed dat het met het nieuwe menu te maken heeft.

 

Ik hoef geen flitsend ogend menu, ik wil een flitsend werkend menu!!

Desnoods het oude menu terug totdat het eventuele nieuwe menu goed getest is en werkt!!

Hallo, 

Hier zelfde klacht, zeer irritant, zeer traag werkende gids....wanneer oplossing?! 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen allen, dit is een bekend probleem waar momenteel aan gewerkt wordt. De laatste informatie hierover kun je vinden in het onderstaande verzameltopic.
Mocht je hier verder nog vragen of opmerkingen over hebben kun je die daar ook kwijt.

Verzameltopic: