Vraag

Ook de combinatie Samsung en KPN 4K ontvanger - fletse kleuren, voornamelijk rood

  • 16 February 2020
  • 4 reacties
  • 356 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Ook ik ervaar met de overstap naar de 4K TV- ontvanger van KPN een significant kleurenverschil. De kleuren zijn fletser, verwaterd, 

Met name de kleur rood is echt anders.

Naar mijn idee heb ik te maken gekregen met een daadwerkelijk ander kleurpalet bij het doorgeven van 4K.

Extra dure 4K HDMI kabel aangesloten, filters van de TV aan en uitgezet, diverse resets uitgevoerd en uiteraard geëxperimenteerd met de instellingen.

Ook de tweede TV in huis erbij betrokken en TV gekeken via de IPad. Ook hier tref ik dezelfde kleurverschillen aan. Fletse kleuren, vreemde kleur rood.

KPN, het wemelt op het forum van soortgelijke klachten. 
 

Tijd om hier daadwerkelijk iets aan te doen?

 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @ruudforsthovel . Wat jammer dat je dit kwaliteitsverschil ervaart. Ik zie sporadisch wel eens iets voorbij komen maar ik kan niet zeggen dat het een generieke storing is. Heel veel mensen ervaren de tuners als haarscherp. Ik denk dat het soms de combinatie van tuner en bepaald type tv is. Of dit bij jou ook zo is, weet ik nog niet.

Op wat voor instelling heb je de tuner staan? 1080p, auto? 

Reputatie 5
Badge +3

Dag Erwin, bedankt voor je reactie. Aan de scherpte ligt het niet. Het kleurenpalet is naar mijn idee anders vis de 4k Arris ontvanger. De tuner staat op automatisch. 

Zoals gezegd zie ik met name de kleur rood verwaterd, fletser. 

Het is natuurlijk geen generieke storing. Ik lees wel op internet dat meer mensen fletsere kleuren ervaren. En daar ook van alles aan doen.

Het moet voor KPN toch op basis van eigen waarneming mogelijk zijn om een en ander met elkaar te vergelijken?

Kleurpalet via de oude TV- ontvangers en zonder upgrade van glasvezel vergelijken met de nieuwe 4K ontvangers met upgrade van de glasvezel.

Ben benieuwd,

Hartelijke groet,

 

Ruud

 

 

Verandert er ook iets als je experimenteert met die resolutie? Kun je eens een paar andere settings proberen?

Beste, ik heb het zelfde probleem. Het zit in het upscale naar 4K. Als je een zender met 4K aanzet (nature 4K) zijn de kleuren wel goed. Als je het uitgang format op 1080p zet ook. En zodra je deze op 4K zet en een zender met 1080p aanzet gaat het weer mis. Dit was ook een bekend probleem bij ziggo next ontvangers. Ziggo heeft dit dmv een update opgelost. Het is absoluut geen sporadisch probleem. Het is echt iets waar kpn mee aan de slag moet.