[Opgelost] foutcode 4001 bij opnames en terugkijken itv online via website

  • 29 November 2020
  • 97 reacties
  • 6640 keer bekeken
[Opgelost] foutcode 4001 bij opnames en terugkijken itv online via website

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

97 reacties

@Ed1951 , @Arjan.van.Rheenen , @JamW 

Over deze storing, alleen via pc/laptop, loopt een door een KPN moderator gestart topic:

Meldt je op dat topic en vul je profiel hier in opdat ze je abonnement kunnen monitoren.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/storing-foutcode-4001-via-website-520215

Via de TV-ontvanger en de app in tablet en smartphone werken de opnamen wel. Ook via de app in een Samsung of LG TV werkt het afspelen van de opnamen.

Reputatie 1
Badge

Ook ik krijg steeds de melding Undefined (4001). Geen last van op mijn telefoon en tablet, maar wel op mijn MAC. Mijn KPN profiel is ingevuld (Ed1951). Graag een oplossing. Ben trouwens blij dat ik Formule 1 via Ziggo live heb bekeken. Wat ik had opgenomen is dus weg.

Reputatie 2

Hier ook foutcode “undefined 4001 “ Als ik terug wil kijken op kpn itv.  Terugkijken via de digitale tv tuner gaat ook niet, foutcode 3010 met de tekst “er is een fout ontstaan bij het laden van de opname “ .

Zelfde probleem, kan helemaal geen opnames meer bekijken. Melding die ik krijg is Undifined (4001).
Ik kijk overigens op mijn laptop omdat ik geen tv heb. Overigens kan ik hierdoor dus geen opnames van BBC First terugkijken. 

Ik kijk TV altijd en alleen maar in de browser online (Chrome). Sinds een paar dagen kan ik de meeste programma's niet terugkijken uit de TV Gids: undefined 4001.

Windows 10 64-bit; Chrome Versie 87.0.4280.66.

In Edge (Versie 87.0.664.47), zoals anderen ook melden, starten programma's wel op, op max 570p. Ik wil gewoon in Chrome weer kunnen kijken….

Ook ik wilde als "overall KPN-abonnee" vanavond op mijn desktop rustig een documentaire kijken en kreeg die "undefined (4001)" melding. Dan maar kijken op mijn splinternieuwe laptop. Dezelfde melding. Gewisseld met browsers. Weer dezelfde negatieve uitslag.  In tegenwoordige tijd zou je met dat laatste blij moeten zijn, maar deze keer niet !

Francesco Tuut

Kan ook geen programma's terug kijken. Ook opnames geven code 4001. Profiel ingevuld.

Badge

30-11-2020.

Zeer storend en frustrerend. Ik verblijf in het buitenland, wil op mijn laptop opgenomen programma's bekijken of het nieuws “terugkijken” en krijg deze hinderlijke storingscode.

Gek genoeg werkt mijn KPN ITV wél op mijn mobiele telefoon (een apple iPhone) in alle functionaliteiten.

Dan zullen we maar eens op zoek gaan naar iets dat zich “klantenservice” noemt … en ook zeer moeilijk te bereiken is ….

 

 

Badge

Bedankt iedereen voor het invullen van de gegevens in jullie profiel. Ik heb het doorgezet. 

Klanten die zich hier ook melden vanaf nu, vul alsjeblieft het KPN profiel in en geef ons hier een seintje als dat is gedaan. 

Zojuist profiel ingevuld. 

Hier hebben wij dus ook last van……...

Storing iTV online via website

Meerdere klanten geven aan de foutcode 4001 te zien bij het kijken van opnames of terugkijken via de gids.

We willen dit graag doorzetten naar onze iTV collega's zodat ze dit kunnen onderzoeken. Zouden jullie hiervoor (als dit nog niet is gedaan) jullie gegevens in willen vullen in jullie profiel zodat we zo veel mogelijk voorbeelden aan kunnen leveren? Zouden jullie het hier ook laten weten zodra dit is gedaan? 

We doen ons best jullie zo snel mogelijk te voorzien van een oplossing! Onze excuses voor het ongemak. 

 

Ook ik heb problemen met het terug kijken van opgenomen programma's. Ik ontvang de foutcode “Undefined (4001)” en “Undefined (403-10146_2)”.

Profiel is ingevuld.

 

Badge

Om gek van te worden. Moet je eens bij KPN proberen “klantenservice” “aan de lijn” te krijgen.
Het verste dat je kunt komen is : een vraag stellen” en dan maar afwachten of er iemand antwoord …

Het probleem:

  1. de “klantenservice” is niet bereikbaar, maar dat terzijde.
  2. het “systeem” waar de dan iets in kwijt wil … valt weg en dan ben je wat je hebt geschreven kwijt … , maar dat terzijde.
  3. Sinds enkele dagen kan ik van bepaalde zenders geen programma's “terugkijken” of opgenomen programma's bekijken. Ik krijg een “unidentified(4001)” melding als ik deze programma's of opnames op mijn laptop wil bekijken. gek genoeg werkt het wel op mijn iPhone.
    Gewoon “live” televisieprogramma's bekijken werkt wel, inclusief “terugkijken” zo lang het maar binnen het actuele programma is (dus niet reeds gestopte programma’s.
    Het betreft programma's en opnames van RTL4 RTL5 SBS6 NET5 Veronica RTL8 Discovery Comedy Central en wellicht nog meer (ik ben opgehouden uit te testen ….).
    Programma's van NPO1 2 en 3 lijken niet betroffen.
    Ik heb een relatief moderne HP laptop met soepel werkend WIN 10.
    Ik heb al meerdere keren mijn laptop opnieuw opgestart.
    Ik heb diverse browsers geprobeerd (Chrome en Firefox)
    Ik heb geen andere laptop ter beschikking.
     

Ik ontvang graag reactie. evt. via mijn bij u bekende mailadres.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen! Degene die zijn/haar forumprofiel aangevuld heeft, heb ik doorgegeven aan de collega's. Dank daarvoor! Mocht je je profiel nog niet aangevuld hebben, mag dit alsnog. Laat dan in het topic even weten dat je dat gedaan hebt. 

Hallo iedereen! Degene die zijn/haar forumprofiel aangevuld heeft, heb ik doorgegeven aan de collega's. Dank daarvoor! Mocht je je profiel nog niet aangevuld hebben, mag dit alsnog. Laat dan in het topic even weten dat je dat gedaan hebt. 

Wat bedoel je met ‘aangevuld’? Wat wil de technische helpdesk van mij weten? Mijn geboortedatum? Wil je weten of de klagers überhaupt (TV-)klanten zijn? Hun emailadres?

Als we erover klagen lijkt het me al duidelijk dat het om een klant gaat. Uit de berichten kan worden opgemaakt welke platforms, versies, etc. worden gebruikt (die niet in het profiel worden gevraagd). Ik zie graag dat mijn bericht/klacht/melding serieus wordt genomen zonder mijn doopceel te moeten delen….

Reputatie 1
Badge

Bij ons lijken de problemen met storing 4001 te zijn opgelost. Heeft de storing mogelijk iets te maken met de Big Sur update van Apple? Ik kan in ieder geval alle programma’s weer zien! 

 

Reputatie 7

Heeft de storing mogelijk iets te maken met de Big Sur update van Apple?

Dat lijkt me niet immers de storing deed zich ook op Windows machines voor.

Reputatie 7
Badge +20

Bij ons lijken de problemen met storing 4001 te zijn opgelost. Heeft de storing mogelijk iets te maken met de Big Sur update van Apple? Ik kan in ieder geval alle programma’s weer zien! 

 

Direct getest, zelf kan ik ook weer opnames bekijken! De storing lijkt dus verholpen te zijn!

Direct getest, zelf kan ik ook weer opnames bekijken!

Hier dito. Opnamen die het niet deden doen het weer. Ik had er niet met alle opnamen last van.

HOERA !!!!!

Te laat nu 1 uur 's nachts om nog helemaal te gaan kijken, maar even getest en warempel, de opgeslagen documentaire kon ik nu wèl zien op mijn PC. Hopelijk blijft dat zo. Dat is gauw opgelost door de KPN.

HARTELIJK DANK HIERVOOR,

Francesco

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Is dit voldoende informatie in mijn profiel?

Heb jij nu nog last van deze storing op de website tv.kpn.com, @Tim de Vries ?

Badge

Gelijk even uitgeprobeerd, hier werkt alles ook weer naar behoren. @KPN: hartelijk dank, zo leer je TV weer te waarderen :-)