Vraag

Opgenomen programma's lopen vast. ITV-ontvangers starten spontaan op

  • 23 November 2020
  • 13 reacties
  • 244 keer bekeken

Al maanden last van problemen met het terugkijken van opgenomen programma's. ITV-ontvangers lopen vaak vast of een spontane reset. Alles uitgeprobeerd, reset van modem en tv-ontvangers niets helpt. Doorspoelen van reclames werkt niet altijd, als dat niet werkt loopt de ITV-ontvanger vast en kan alles weer worden gereset.

Helpdesk bellen helpt niet, zeggen iedere keer dat ze nog niet van het probleem hebben gehoord (lijkt mij sterk met zoveel klachten).

Na ontvangst van een nieuwe router (experia 12) dertig dagen ongestoord kunnen terugkijken. En sindsdien begint de ellende weer opnieuw.

Het coronavirus is nog eerder de wereld uit dan het oplossen van deze problemen. Het forum staat vol met klachten, maar ze kunnen het niet oplossen.

Elke keer als we opgenomen programma's willen kijken zeggen we al gekscherend tegen elkaar “Als het KPN behaagt kunnen we ongestoord tv-kijken.” Helaas het behaagt KPN niet vaak genoeg. Elke dag een paar keer vastlopende itv-ontvanger.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Aris en Arckady ontvangers

25-11 10:30 uur Kijk naar een opgenomen programma van kassa als plotseling de itv-ontvanger overschakelt naar live tv-kijken

Herstart het opgenomen programma. Begint het programma weer van vooraf aan. Kan ik eerst doorspoelen tot het moment dat het bekijken van de opname werd afgebroken.

25-11 10:35 idem als hierboven.

25-11 10:45 idem als hierboven.

 

Ondertussen probeer ik ook nog de Aris op te starten. Blijft steeds hangen op 20%. Alle stappen uitgevoerd om de Aris te resetten en om in het menu te komen om de software te verwijderen. Keuze van software verwijderen geselecteerd echter heeft geen effect. Aris gaat terug op 20% en probeert software te laden (onderste balk van de twee balken). Gaat echter niet verder en blijft op 20 % hangen.

Inmiddels de Aris bij het modem rechtstreeks aangesloten, zonder tv en nu lijkt de software wel te laden. Ben benieuwd als ik de Aris boven op zolder aansluit of hij het dan wel gaat doen. Momenteel 75% geladen. nooit komt een dag dat ik op twee plekken ongestoord naar opgenomen programma kan kijken. Maar als het aan KPN ligt zal dat ver in de toekomst liggen.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @JMV1958, welkom! In dit topic zijn er meer mensen met dit probleem. https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

Zou je dit ook even willen doen?Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

De HBM2260 liep onderbrak de programma's

Beste Fame29, alle profielgegevens zijn voor KPN-moderators zichtbaar. Ik heb alleen de soorten ontvangers toegevoegd. Mijn profiel is grotendeels afgeschermd. Dat kon ik instellen.

 

Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat twee itv-ontvangers aangesloten op de router voor problemen zorgt. Heb tijdelijk de ontvanger op zolder (Aris 2502) opnieuw afgekoppeld van de router. Hoewel ik dit ook eerder had gedaan en toch spontane resets kreeg, is het vrijwel direct raak als er twee ontvangers tegelijk op de experiabox 12 zijn aangesloten. Vreemd dat je geen twee ontvangers kunt aansluiten. Er staat immers bij de infomenu van de ontvangers dat er maximaal tien ontvangers kunnen worden aangesloten.

Gelukkig kijk ik bijna nooit tv op zolder. Maar dat terzijde.

Reputatie 4
Badge +5

Hi @JMV1958,  heb je al eens geprobeerd om beide TV ontvangers in een andere gele poort te stoppen? De Experiabox is inderdaad niet gelimiteerd tot 1 tuner.  Heb je de tuners misschien ook op een switch aangesloten? Als dat zo is, zou de switch ook het probleem kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @JMV1958, welkom! Naast de tip van @Sebastiaan_ , heeft u dit ook al geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Beste Fame29,

Een duidelijke uitleg. U hebt er veel tijd ingestoken, echter deze stappen heb ik al ...tig keer gedaan.

Hi @JMV1958,  heb je al eens geprobeerd om beide TV ontvangers in een andere gele poort te stoppen? De Experiabox is inderdaad niet gelimiteerd tot 1 tuner.  Heb je de tuners misschien ook op een switch aangesloten? Als dat zo is, zou de switch ook het probleem kunnen zijn.


De tuners (ontvangers) zijn niet op een switch aangesloten. Wel had ik de ontvanger op zolder via een powerline adapter aangesloten. Maar ook na loskoppeling van die powerline adapter bleef ik uitval houden op de ontvanger in de woonkamer die rechtstreeks aan de experiabox hangt.

Gisteren heb ik een nieuwe powerline adapter gekocht: de TP-Link TL-WA8631P besteld en vanmorgen aangesloten. Mogelijk zijn daarmee de meeste problemen opgelost. Wel bemerkte ik dat bij het terugkijken op de ontvanger in de woonkamer er niet doorgespoeld (fast rewind) kon worden. Dit heb ik vaker meegemaakt. De oplossing daarvoor is de opname stoppen en opnieuw kijken. Dit werkt in 80% van de gevallen. Ik zal kijken of het probleem daarmee is opgelost.

Als ik zo op het forum rondkijk zie echter dat veel klanten met één ontvanger dezelfde soort problemen hebben. De nieuwe powerline met 1200mbs snelheid los het connectieprobleem met de zolder wel op maar mogelijk niet de overige storingen.  Ga daarvan zeker een logboek van bijhouden.

 

De stappen van resetten van router en ontvangers heb ik ..tig keer uitgevoerd. Ook terug naar fabrieksinstelling. Het uitvallen van de ontvanger in de woonkamer bleef maar steeds gebeuren. Soms werd een opname spontaan beëindigd en kreeg ik live beeld te zien, dan weer bevroor de ontvanger en reageerde de ontvanger nergens meer op en kon je alleen de schakelaar aan de achterkant gebruiken om vervolgens weer tien minuten naar het inladen van software te kunnen gaan kijken. Een enkele keer gebeurde dit ook bij programma Gemist kijken. Bij Live TV kijken kreeg ik bij het pauzeren weleens een vastloper. Mogelijk hield dat verband met de verouderde powerline. Zelf denk ik ligt het probleem bij de aangeboden streams. Op een of andere manier kunnen de ontvangers de streams niet goed verwerken, waarschijnlijk is de buffer in de ontvanger te klein of de datasnelheid te traag.

Reputatie 4
Badge +5

@JMV1958 Fijn om te horen dat nieuwe powerline adapters de meeste problemen verholpen hebben! Ik heb nog even een privé bericht gestuurd m.b.t. wegvallen / opname problemen.

Na de laatste software update van 27 november lijken de herstart problemen te zijn verholpen. We kunnen tot nu ongestoord naar opgenomen programma's kijken.W

Wel nog een keer tijdens live-tv een herstart gehad, was waarschijnlijk een kleine software update.

Het zou beter zijn als je kunt kiezen wanneer de software updates worden geïnstalleerd, bijv in de nachtelijke uren.

 

Reputatie 4
Badge +5

Hoi @JMV1958, over het algemeen worden zulke software updates in de nachtelijke uren uitgevoerd. Ik lees op internet dat dit soms nog wel eens fout gaat. Ik ben in ieder geval blij dat de problemen nu verholpen zijn. We gaan ervan uit dat de volgende software update gewoon in de nacht uitgevoerd zal worden!