Vraag

Oplossing voor melding ‘Sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw.” op smarttv app

  • 20 March 2021
  • 22 reacties
  • 3302 keer bekeken

  

Hoi,

superblij dat ik mijn slimme tv kan verbinden zonder dat vervelende, lelijke, onhandige kastje (de Arris) hoef te gebruiken. Iedereen doet zijn best om zijn tv zo plat en mooi en draadloos mogelijk op te hangen; en dan moet je uiteindelijk nog zo’n lelijk kreng in het zicht  zetten.:fearful:
Met een voedingsdraadje, hdmi kabel en netwerkkabel. Met een lampje dat jou ‘s nachts boos aankijkt. Maar eindelijk is de ontvangst via wifi mogelijk. Driewerf hoera!

 

Wat er nu resteert is dat de verbinding op de tv vaak wegvalt. Alle hindernissen zijn weggenomen: er is een zichtlijn tussen tv een access point, glasvezel, een nieuw accesspoint een nieuwe tv - Samsung The Frame. Technisch lijken er aan ‘mijn kant’ geen beperkingen.

Maar op dagelijkse basis valt de verbinding weg: ‘Sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw.” TV aan / uit- de One Connect box resetten. Dat helpt meestal; maar dan heb je nét ‘dat ene stukje’ uit je tv programma gemist. En als je ‘digitaal’ terug wilt spoelen, dan loopt ie gegarandeerd vast.

VRAAG: is dat herkenbaar voor andere gebruikers en wordt er ontwikkeld aan de stabiliteit van de verbinding. Ik denk persoonlijk dat het aan de ‘digitale handshake’ tussen ontvanger en netwerk ligt.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft het over een accespoint. Wat is dat voor ding? Merk en type?

Reputatie 7
Badge +24

Iedereen doet zijn best om zijn tv zo plat en mooi en draadloos mogelijk op te hangen

Nou ... ik niet hoor...

Netgear Orbi RBK50

 

maareh … Nick : het gaat nu even niet om jou hè.

Reputatie 7
Badge +10

Ik kan niet goed zien welk merk tv u heeft maar er is een iTV app op smart tvs waarbij u rechtstreeks via die app met uw abonnementsnummer en pincode tv kunt kijken, dus zonder de tv ontvanger

ha Maurice, dat is precies wat ik doe :)

en wat er vastloopt met de foutmelding op mijn Samsung tv.

Ik had eerst de Serif tv van Samsung: daar werkte de app uberhauptniet mee. Toen kocht ik The Frame van Samsung; en daar loopt de app herhaaldelijk vast met de genoemde foutmelding.

Reputatie 7
Badge +10

Ah excuus, dat had ik dan niet goed begrepen.

 

ik gebruik het niet vaak dus heb dit ook nog niet eerder gezien. Heeft u al contact gehad met KPN zelf?

hmm, das eigenlijk wel een goed idee!
Mijn eerste gedachte was om op het forum te kijken (...kpn.com); want dezelfde ‘familie’. Toch?

Ben alleen een beetje bang dat ik dan afgescheept wordt met: ga eerst maar eens praten met Netgear en Samsung …

Ik zal het morgen eens proberen.

Ondertussen sta ik open voor antwoorden:

 

“VRAAG: is dat herkenbaar voor andere gebruikers en wordt er ontwikkeld aan de stabiliteit van de verbinding. Ik denk persoonlijk dat het aan de ‘digitale handshake’ tussen ontvanger en netwerk ligt.”

Reputatie 7
Badge +24

Netgear Orbi RBK50

 

maareh … Nick : het gaat nu even niet om jou hè.

Ik voelde me een beetje aangesproken door die "iedereen" van u 😉

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk persoonlijk dat het aan de ‘digitale handshake’ tussen ontvanger en netwerk ligt.”

Gewoon aan de WiFi verbinding dus? Bedoelt u dat?

Het is helaas al een tijd bekend dat de app niet goed via wifi werkt. Oorzaak (en oplossing) nog niet gevonden jammer genoeg. Zelf gebruik ik daarom (op de slaapkamer-tv) een chromecast. Ook heel klein en achter de tv te verstoppen. Voeding (usb) kan ook via de tv. En de hdmi verbinding natuurlijk ook.

De app heeft wel flink wat nadelen. Hier ben ik na 3 dagen de ontvanger weer gaan gebruiken. Die er sowieso voor de radio niet af kon….

Reputatie 7

Het is helaas al een tijd bekend dat de app niet goed via wifi werkt.

Niet alleen via wifi werkt die app niet goed, ook via een bekabelde aansluiting is het maar al te vaak hommeles.

Ik ben er van overtuigd dat er een plek is waar je een Arris VIP5202 volledig uit het zicht kunt plaatsen. Dan kan je dus gewoon de televisie helemaal plat tegen de muur installeren en toch genieten van probleemvrij televisie kijken met de beste beeldkwaliteit.

Met alle respect, maar ik ga echt niet inboeten op beeldkwaliteit en ik zal dan ook nooit op de frequent gebruikte televisies die app gaan gebruiken. De smartTV app van KPN is nog lang niet een volwaardige vervanger voor een TV ontvanger en ook ik zeg ... leuk voor op de slaapkamer maar niet voor in de woonkamer.

Ha Peter,

natuurlijk kun je de arris wel ergens wegmoffelen; maar er moet toch een zichtlijn zijn voor de afstandsbediening die met infrarood werkt?

De suggestie van de chromecast heb ik al ter harte genomen: ik heb een Chromecast Ultra draaien; die zit netjes weggewerkt achter de One Connect Box van de Samsung die in het keukenkastje is weggewerkt.

Eerlijk gezegd werkt het nét wat intuitiever om via het menu van de smart tv te werken. Daar zitten de appjes voor Netflix, Spotify, Youtube naast elkaar. Maar ja; die zijn op de chromecast óók te vinden natuurlijk.

En als ik hoor dat ik niet alleen ben in mijn klacht; dan lijkt de chromecast wel de beste optie.

Ik ben net naar beneden gelopen om even uit te testen …

+chromecast start veel sneller op dan de app
+werkt stabieler; met name terugspoelen
-afstandbediening van de tv is nutteloos
-zappen met de app op de telefoon is niet ideaal.

 

Maar voorlopig, om van het wegvallende beeld af te zijn, ga ik op de Chromecast kijken.
En @Peterg: het beeld is via de chromecast inderdaad wel serieus slechter dan via de arris …

Bedankt voor jullie reacties en voor het meedenken!

 

maar er moet toch een zichtlijn zijn voor de afstandsbediening die met infrarood werkt?

Niet als je de Arris vip5202 hebt. Die wordt bediend met een BT verbinding tussen de kpn-ab (zwarte onderkant) en de ontvanger.

Maar voorlopig, om van het wegvallende beeld af te zijn, ga ik op de Chromecast kijken.
En @Peterg: het beeld is via de chromecast inderdaad wel serieus slechter dan via de arris …

Goed plan.
Mee eens, ik gebruik Chromecast op de 32 inch, dat is prima te doen. (kijkafstand minimaal 2 meter ook).

Bij diezelfde kijkafstand in de woonkamer met een 43 inch gebruik ik de ontvanger. (Wel Samsung tv. Uit 2019 dus wel goed werkende ITV app. Maar die beeldkwaliteit hè...)

maar er moet toch een zichtlijn zijn voor de afstandsbediening die met infrarood werkt?

Niet als je de Arris vip5202 hebt. Die wordt bediend met een BT verbinding tussen de kpn-ab (zwarte onderkant) en de ontvanger.

Maar voorlopig, om van het wegvallende beeld af te zijn, ga ik op de Chromecast kijken.
En @Peterg: het beeld is via de chromecast inderdaad wel serieus slechter dan via de arris …

Goed plan.
Mee eens, ik gebruik Chromecast op de 32 inch, dat is prima te doen. (kijkafstand minimaal 2 meter ook).

Bij diezelfde kijkafstand in de woonkamer met een 43 inch gebruik ik de ontvanger. (Wel Samsung tv. Uit 2019 dus wel goed werkende ITV app. Maar die beeldkwaliteit hè...)


heeejjjj, dan ga ik nog ff naar de Arris kijken - voor de bt verbinding!!!

 

He Peter, hoe kom je aan de Arris vip5202; die wordt niet geleverd via de website van KPN?

 

Hij wordt geleverd bij Hussel abonnement MET 4k zenderpakket. (kan alleen geleverd indien op je adres minimaal 80 Mb/s mogelijk is). Dat kun je hier checken.

hmm, bandbreedte voldoende, want glasvezel , 1000 mBit/s

maar in de productenlijst zie ik géén ‘Hussel’ abonnement …

 

productenlijst

Zegt me zo niks.Waar kijk je?

Onder MijnKPN moet je gewoon Hussel kunnen nemen.

Zoeven gebeld met klantenservice KPN : dit probleem is bekend: er wordt aan gewerkt…

 

Ik ken dit probleem al meer dan 1 jaar, wordt toch eens tijd dat het opgelost wordt

UPDATE 2022

  • 4k abo genomen. Kreeg keurig VIER nieuwe decoders vip 5202.
  • Eindelijk alle decoders kunnen wegmoffelen.
  • De app is nu een handige aanvullende dienst in plaats van een afhankelijkheid.

Ik ben nu erg tevreden! Het werkt stabiel en de kastjes uit het zicht :)
 

Zoeven gebeld met klantenservice KPN : dit probleem is bekend: er wordt aan gewerkt…

 

Ik ken dit probleem al meer dan 1 jaar, wordt toch eens tijd dat het opgelost wordt

Oh ja, ter attentie van Jestyn; ik doe dus GEEN uitspraken over de stabiliteit van de app;

alleen ben ik er niet meer afhankelijk van ...

3 splinter nieuwe Samsung The Frame 32”, op alle drie dezelfde melding binnen 5 minuten na ingebruik nemen van de televisie en de KPN ITV app (VERSIE 2.9.41).

Sorry. Kan de video niet laden. probeer het later opnieuw.

Ik wil zonder aanvullende kastjes Televisie van KPN kunnen zien, net als Netflix, prime, appletv etc.