Beantwoord

Opname springt op zwart bij doorspoelen

  • 12 April 2024
  • 11 reacties
  • 49 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
  • Slimmerik
  • 99 reacties

Het is al een paar keer gebeurd, ik kijk naar een opname dan komt er reclame dan spoel ik door springt de TV ineens op zwart en wordt de ontvanger opnieuw opgestart, dan weer naar opgeslagen en dezelfde opname weer afspelen begint de opname weer helemaal van voren af aan kan je weer doorspoelen tot waar je gebleven bent. Denk dqt er iets niet klopt ??

icon

Beste antwoord door JDD 23 April 2024, 15:35

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ik denk ook dat er iets niet klopt. Vraag is alleen wat. Dus ik ga een aantal verschillende vragen stellen. 

  • Welke tv ontvanger heb je?
  • Hoe is de tv ontvanger aangesloten op je modem? Is dit via een rechtstreekse kabel, een kabel met iets ertussen (dvs, switch, etc.) of wifi?
  • Gebeurt dit altijd met dezelfde (soort) opnames? Bijvoorbeeld, dat het altijd afleveringen van dezelfde serie zijn, of van dezelfde zender. Of maakt dat niet uit en is het willekeurig?
Reputatie 3
Badge +3

Hoi Eric,

DIW7022 , CAT 8 kabel rechtstreeks, willekeurig.

Reputatie 7
Badge +30

Dat klinkt helemaal prima. 

Hoe spoel je door? Met de spoelknoppen, of typ je een tijd in (bijvoorbeeld 730 voor 7 minuten en 30 seconden) en druk je op de > om ineens te verspringen?

Heb je nog meer TV+ Boxen? Zo ja, ervaar je dit ook daarop?

Reputatie 3
Badge +3

Met de spoelknoppen op de afstb, 2 tv boxen gebeurd op allle 2 en gebruik geen tijden maar wel de snelheden 16,32 of 64 .

Reputatie 7
Badge +30

Zou je dan eens willen testen, @JDD, of het ook misgaat als je wel een tijd intypt en op die manier vooruitgaat? Dan ga ik hier eens even wat verdere navraag over doen.

Reputatie 3
Badge +3

Dat gaat goed,heb het de laatste tijd niet meer gehad ,misschien het te maken met een mini storing en is het met de laatste storing van dit weekend ook verholpen 

Reputatie 7
Badge +30

Zou goed kunnen, @JDD. We herkennen het op het moment ook niet als iets dat speelt. Mocht het wel terugkomen, laat het weten.

Reputatie 3
Badge +3

Doe ik,bedankt zover.

Reputatie 1
Badge

2 dagen geleden precies (éénmalig) hetzelfde. Was een opname van de BBC (60 popsongs ter gelegenheid van 60 jaar BBC 2) van 4 uur. Halverwege een liedje doorspoelen met de vooruitspoel knop. Beeld ging op zwart en de KPN box+ startte opnieuw op. Kon daarna zonder problemen 2 uur vooruit spoelen.

Reputatie 7
Badge +30

Dat het eenmalig een keer misgaat kan gebeuren, Max. Dat is ook niet per se iets dat je hoeft te melden. Als het echter iets wordt dat regelmatig gebeurt, of je herkent er een bepaald patroon in, dan horen we het wel graag. 

Reputatie 3
Badge +3

Was bij 3x gebeurt en toen heb ik pas gemeld ,heb het de laatste tijd niet meer gehad duscafwachten maar.

Reageer