Beantwoord

Opname stopt

  • 11 December 2020
  • 7 reacties
  • 458 keer bekeken

Sinds vandaag, 11 dec., stopt de opname terwijl je aan het kijken bent. Opnieuw opname aanzetten en dan weer doorspoelen tot waar je bent gebleven. Even later gebeurt hetzelfde weer. En zo wel een stuk of 10 x. Zeer vermoeiend en heel vervelend en irritant! Sinds KPN ‘verbeterd’ is hebben we zo af en toe last van blokjes voor een paar seconden, soms kunnen we geen opnames kijken en ook niet vooruit of terugspoelen en nu dit weer. 
Hebben meer mensen hier last van?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 17 December 2020, 12:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Marwol. Welkom op het KPN Forum. Ik kan mij voorstellen dat dat erg vervelend is. Heb je hier nog steeds last van? Heb je de tv-ontvanger al eens gereset? Ik hoor graag of dat het probleem oplost. Als dit het probleem niet verhelpt, laat dan jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel.

Hallo Vikash, resetten hebben we de afgelopen maanden regelmatig gedaan om tv of opnames etc te kunnen zien. Sinds vandaag ondervinden we nog geen problemen, hopelijk blijft dat ook zo.

vriendelijke groet, Mar

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed om te lezen dat je vandaag nog geen problemen hebt gehad met jouw tv-ontvanger. Als de problemen weer terugkomen, dan horen we dat graag. :blush:

Hallo Vikash,

we hebben nu wel weer zo af en toe blokjes voor een paar seconden. 

Het laden van bv de gids of opnames duurt nu ook behoorlijk lang. 

Ik heb gelezen dat aan de decoder kan liggen, VIP2952 en die hebben wij!

Maar dat verklaart niet de blokjes!

Reputatie 7
Badge +20

De blokjes niet nee. Het langzame menu wel. Wordt aan gewerkt en hopelijk is dat opgelost met de nieuwe firmware. 

Wat betreft de blokjes, eens kijken of we dat op kunne lossen. Hoe is de ontvanger aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een kabel of draadloze adapters in het stopcontact? Heb je ook al de kabel in een andere poort van het modem geprobeerd?

Wij hebben een draadloze adapter in het stopcontact en nee, we hebben niet geprobeerd om de kabel in een andere poort van de modem te doen. Wel heb ik even gekeken en volgens mij kan ik geen van de 4 stekkertjes in een andere poort steken.Voorheen hadden we nooit ergens last van. Minder traag(dan nu) misschien dat wel, maar voor de rest nergens last van. En nu iedere keer weer iets anders! 

Reputatie 7
Badge +21

Wel heb ik even gekeken en volgens mij kan ik geen van de 4 stekkertjes in een andere poort steken.

Zou je eens willen proberen om het netwerkkabeltje om te wisselen met een andere, achterop de ExperiaBox? Welke type Draadloze Verbindingsset heb je precies? Het zou kunnen dat deze verbindingsset deze blokjes veroorzaken. Op deze pagina vindt je een mogelijke oplossing. Daarnaast zou ik je willen vragen om jouw tv-ontvanger eens bekabeld aan te sluiten op de ExperiaBox om te bekijken of het in de verbinding zit.