Vraag

Opname terug kijken start niet bij eerste poging

  • 23 January 2021
  • 13 reacties
  • 76 keer bekeken

Opname terug kijken start niet bij eerste poging, na opname stopen en opnieuw starten start de opname wel. Dit gebeurd op beide tv’s. ook niet na de laatste SW update.

Setopbox Arris VIP 2952 V2 en een HMB 2260 V2, direct aangesloten op de Experia.

SW versie HTML4.113.201

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @HeBa, welkom! Even voor de zekerheid: je bedoelt dat je via het menu naar een opname gaat en die dan wilt kijken? Wat gebeurt er dan? Krijg je een foutmelding, een zwart scherm o.i.d.? Heb je de ontvangers al eens een ‘frisse start’ gegeven via de instellingen van het menu?

Beste Marcia, Inderdaad, via het menu, en het beeld gaat op zwart, dan stop ik de opname door stap terug, vervolgens komt het menu van de opnames weer terug, en dan werkt het als ik de opname weer start. Ik heb de frisse start gegeven, ook de Experia box, modem en setopboxen gerestart, met voeding minimaal een minuut uit. de poorten op de Experia box gewisseld,  echter geen resultaat.

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd! Goed dat je dit allemaal al geprobeerd hebt! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Ik ga dan eens kijken wat ik voor je kan betekenen. Wellicht kan ik een ticket voor je aanmaken om dit te laten onderzoeken. Kan je in dat geval ook een telefoonnummer in je profiel zetten? Zijn het trouwens alle opnames? Of maar een bepaald aantal?

Forum profile aangevuld, Zeer sporadisch gaat het in een keer goed, het probleem doet zich voor bij alle opnames en ook bij de terugkijk functie. Ik had gehoopt dat het met de laatste SW update beter zou zijn, het menu is wel sneller, maar de problemen zijn gebleven. Het probleem begon na een eerdere update, die ook de vertraging introduceerde. Als ik mij niet vergis november 2020.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik ga er voor je achteraan en zal het laten weten wanneer ik meer informatie voor je heb.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb helaas nog geen terugkoppeling van mijn collega's ontvangen. Wel wilde ik, voordat ik daar nog eens achteraan ga, even bij je controleren hoe het er nu voor staat. Kan je met opnames die je de afgelopen week gemaakt hebt, nog steeds niet in één keer de opname bekijken?

Het probleem bestaat nog steeds, is er al nieuws,

m.vr.gr

het beeld gaat op zwart, dan stop ik de opname door stap terug

Wacht je dan niet even? Bij mij duurt het soms wel tot 10 seconden voordat het zwart vervangen wordt door het afspelen van de opname. Gewoon (helaas…, want zo hoort het natuurlijk niet) een klein beetje geduld en niet meteen op 'terug’ klikken.

Bij mij werkt dat niet ook niet na 2 minuten, terug stappen en opnieuw starten is dan sneller.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @HeBa, goed dat je je weer meldt. Ik ben er opnieuw achteraan gegaan voor je. 

Hallo Marcia,

De zomer is voorbij, dus kijken we weer wat meer TV, mijn probleem is nog steeds daar, heel soms werkt het, zou het een timing issue kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Hè, wat rot dit zeg.. Er is in het voorjaar eigenlijk niets uitgekomen. We krijgen weinig klachten erover en weten niet zo goed waar dit aan kan liggen. Niettemin moet het gewoon werken natuurlijk. Je loopt nu weer tegen precies hetzelfde aan? Opname starten via het menu, maar een zwart scherm krijgen en dan de opname nog eens opnieuw moeten starten? En nog steeds op beide ontvangers? Heb je de ontvangers rechtstreeks bekabeld op de Experia Box aangesloten?

Hi Marcia,

 

Dank je wel, ik ad inderdaad twee kabels verwisseld, nu wel rechtstreeks op de Experia Box, en het werkt.

 

m.vr.gr.