Beantwoord

Opnames is een puinhoop

  • 2 May 2024
  • 17 reacties
  • 313 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Opeens zijn mijn opnames helemaal veranderd in 1 puinhoop.

Zonder dat er iets gebeurd is , zoals een update of resetten van de ontvanger.

Ik heb opeens weer oude opnames die ik al lang verwijderd heb terug en andere opnames zijn helemaal verdwenen of afleveringen er van zijn weg.

Het 1 is natuurlijk het gevolg van het andere. Want omdat van het ene programma er opeens 30 afleveringen op staan is er geen ruimte genoeg en worden andere oudere opnames er af geflikkerd. 

 

Ik ben dus nu afleveringen van series kwijt en hele programma's. 

 

KPN bedankt. 

icon

Beste antwoord door wjb 3 May 2024, 08:58

Bekijk origineel

17 reacties

Bier hetzelfde probleem.

Het wordt eens tijd voor een flinke prijsreductie.

Reputatie 5
Badge +5

Hier zijn de opnames ook een zooitje sinds vandaag. 

Reputatie 1

Hier ook WEDEROM!!! @SikkeHelder78 

Na de storing onlangs werden geplande opnames verwijderd uit de op te nemen lijst, gekeken en verwijderde opnames weer terug gezet etc etc.  Zelfde als bij jou en @BerrieB en @j3roentje 

Na die storing kwam het sorry mailtje met "dat ging vrijdagavond even mis” met als excuus 4 gratis films. Niet mijn genre maar oke in ieder geval een gebaar. Ik neem min of meer maar aan dat er iets met een server mis was gegaan en dat er backups werden teruggezet waardoor alles nogal rommelig werd dus balen maar kon me er wat bij voorstellen en bagger maar kan gebeuren, blijft immer apparatuur.

Ben een tijd zoet geweest om reeds gekeken opnames opnieuw op  te ruimen, opnames opnieuw in te plannen waar nodig etc. Aantal opnames weg, series niet meer compleet helaas en baalde er van maar was verder weer zo goed als maar mogelijk was en dergelijke grote defecten zijn er helaas af en toe (ja overmacht, dat begrijp ik).

 

Nadien (nu vandaag, een ruime week later) echter presteert KPN het doodleuk opnieuw om de gekeken  en daarom verwijderde opnames terug te zetten etc.…  

Dus… KPN het is geen hobby om hier steeds mee bezig te moeten en aangezien er (zo te zien volgens de storingswijzer) geen storing geweest is en naar ik mag aannemen niet weer een server mee gekapt zal zijn en mag toch aannemen dat niet domweg wederom een oude backup is teruggezet of wel????  

 

Iedereen (zeker bedrijven) weet dat je in een dergelijk geval de oude backup niet opnieuw gebruikt maar nu (na de oude gebruikt te hebben bij zo'n defect). je na korte tijd eerst een nieuwe backup maakt om van daaruit voortaan die steeds te updaten zodat de backup weer verse correcte data bevat en niet steeds opnieuw de oude troep.

 

Mag ik hopen dat KPN verder kan zorgen dat het WEL gaat zoals het hoort bij een betaalde service met daarvoor gehuurde VIP 5202 kastjes als dit?

 

In ieder geval alvast bedankt KPN.

 

Joop.

 

 

 

Reputatie 2

Ik had sinds gisteravond precies hetzelfde soort probleem: ik had gisterochtend nog slechts een paar % opname ruimte. Dat wist ik. Sinds gisteravond had ik opeens nog 30% (!) opname ruimte terwijl er nochtans heel veel oude opnames die ik al gezien had en eerder verwijderd, opeens opnieuw in mijn opnamelijst staan… Ik heb de oude opnames nu dus wéér verwijderd, hetgeen ik ook al na de Peruvians vorige week moest doen, net als Joop hierboven.

Dat ik nu opeens ook heel veel extra opname ruimte had kan volgens mij twee dingen betekenen: ofwel heeft kpn de standaard opslagruimte verhoogd; daarmee zou ik blij zijn maar ik vrees dat dit niet het geval is... Ofwel ben ik heel veel opnames zomaar 'kwijt' (ik ben daar nog niet achter) en dan baal ik daar weer behoorlijk van...

Overigens; waarom reageert kpn niet op deze recente vragen en reacties...? Het is toch een kpn forum en ik mag toch aannemen dat nogal wat kpn medewerkers hier (en op de andere plaats op dit forum waar gisteravond ditzelfde probleem werd gepost), meelezen...? Het zou toch minstens van enig respect getuigen om te reageren op mensen die de moeite nemen om het hier te signaleren, wanneer er iets is misgegaan. En ja, daar hoort ook frustratie van klanten bij hetgeen misschien niet leuk is voor kpn om te lezen. Maar weglopen en doen alsof er niets aan de hand is (door storingen te ontkennen omdat die de reputatie schaden) is niet alleen laf maar is óók het negeren van je klanten! Dus kpn; neem jullie verantwoordelijkheid, erken tenminste dat er weer fouten zijn gemaakt en beantwoordt de vragen op jullie eigen forum! Dát getuigt van grootsheid en van je klanten serieus nemen!

Reputatie 7

Gisteren heeft KPN een procedure gedraaid die de, tijdens de storing, verloren gegane opnames terug zou moeten hebben gezet.

 


Schenk jezelf een kop koffie in en prijs jezelf gelukkig dat dit je enige probleem is in plaats van een ondergelopen huis in Nederland of Kenia. 

Reputatie 2

@Asfadabo: Wat een 'dooddoener'. Tja, zo kan je natuurlijk alles wel bagatelliseren... 🙄

Klopt, hopelijk rinkelt er ergens toch een belletje bij je. 

Reputatie 4
Badge +1

Gisteren heeft KPN een procedure gedraaid die de, tijdens de storing, verloren gegane opnames terug zou moeten hebben gezet.

 

Dat is dan heel fijn @wjb aangezien ik tijdens die storing geen opnames was verloren. Maar dat heeft KPN dan bij deze weer rechtgezet wan nu ben ik wel diverse opnames kwijt en opnames terug die ik al lang verwijderd had. 

Reputatie 2

@Asfadabo: Je kan zo'n dingen niet met elkaar vergelijken en dat weet ik zelf ook wel. Daar hoeft niemand mij op te wijzen of 'een belletje bij mij doen rinkelen', zoals u dit benoemt.

Uiteraard weet ik dat er ergere dingen zijn in het leven dan kpn die er af en toe een zootje van maakt. Daar heb ik geen 'moraalridder' voor nodig!

Het gaat mij erom dat, zoals u het stelt, je nooit meer over iets zou mogen klagen zolang er overstromingen zijn in Kenia, er oorlog is in Oekraïne of er burgerslachtoffers vallen in Gaza enz. En dat is natuurlijk grote onzin! Ik ben door de bank genomen helemaal niet iemand die overal gemakkelijk over klaagt. Maar er mag ook wel eens op gewezen worden wanneer je je, als betalende klant, niet serieus genomen voelt door een grote speler als kpn! Iedere zichzelf respecterende organisatie die beweert 'lerend vermogen' te hebben, zou blij moeten zijn met kritische geluiden van haar klanten die producten of diensten bij hen afnemen! Om ervan te leren en om alsmaar beter te worden.

En nee, als consument hoef ik niet te wachten tot alle grote wereldproblemen opgelost zijn vooraleer ik op een forum zoals dit een kritisch geluid mag laten horen!

Reputatie 7
Badge +19

Er was afgelopen 19 op 20 april een storing met tv kijken. De storing zelf is toen opgelost maar het gevolg was missende opnames bij een deel van de klanten.

Ten eerste excuses voor deze storing en de nasleep ervan. De herstelactie van afgelopen donderdag 2 mei is afgerond. Alle opnames zouden weer beschikbaar moeten zijn. Het kan in een enkel geval helaas wel voorkomen dat er een opname mist, en/of dat reeds verwijderde opnames weer terug zijn.

Zoals sommigen hebben gemerkt is tijdelijk bij een deel van de klanten de opnamecapaciteit verhoogd van 200 naar 300 uur. Dit hebben we gedaan om zoveel mogelijk te voorkomen dat er problemen zouden ontstaan bij het terugzetten van de opnames en het limiet zou worden bereikt. Naar alle waarschijnlijkheid zal volgende week iedereen weer op 200 uur worden gezet. We proberen dit te doen zonder dat je er wat van merkt. Tip: verwijder alvast zoveel mogelijk de opnames die je niet meer gaat kijken.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

@Jeroen van KPN , zoals ik al eerder in dit topic heb vermeld was ik n.a.v. de storing helemaal geen opnames kwijt.

Maar na de actie van KPN dus op 2 mei was ik wel diverse opnames kwijt zoals afleveringen van series .

Daarvoor terug kreeg ik opnames die ik al lang bekeken en verwijderd had. Dat ging ook om dagelijkse programma's waarvan ik dus ineens weer een stuk of 30 afleveringen er op had staan.

Deze heb ik allemaal maar weer handmatig verwijderd omdat ik door de bomen het bos niet meer zag.   

Ik ben van mening dat door het terug plaatsen van oude weggegooide opnames door KPN er te weinig ruimte kwam en daardoor zijn er bestaande opnames die wat ouder waren verwijderd.

KPN heeft misschien de fout gemaakt door eerst de opnames terug te zetten en daarna pas de ruimte te verhogen ? Over het algemeen zitten mijn opnameruimte voor 90 % vol. Dus met die extra 100 uur zou de totale capaciteit 150 % moeten zijn en ik minstens 60% ruimte hebben gehad voor het terug zetten van oude opnames . 

Hoe dan ook ben ik niet blij met de actie van KPN maar nog minder over de manier van communiceren. Waarom van te voren geen bericht uitgegeven dat er op 2 Mei geprobeerd zou worden de verloren opnames terug te zetten en wat eventueel de gevolgen zouden zijn zoals ook het feit dat reeds verwijderde opnames terug gezet zouden kunnen worden. 

Nogmaals ik was niets kwijt geraakt maar door de actie van 2 Mei nu wel. 

 

Nog even de volgende vraag. 

Mijn opnameruimte geeft nu aan dat ik 58 % vrij heb. Is dit nu gebaseerd op die 300 uur ? 

Reputatie 4
Badge +1

Zeg @Jeroen van KPN , ook al bevalt je mijn reactie op jouw voor mij nutteloos verhaal misschien niet , het zou fijn zijn als je wel mijn vraag nog even beantwoord.

 

”Nog even de volgende vraag. 

Mijn opnameruimte geeft nu aan dat ik 58 % vrij heb. Is dit nu gebaseerd op die 300 uur ? “


  •  
Reputatie 7
Badge +19

Het is voor de moderators en klantenservice niet in te zien welke klanten 300 uur tijdelijk hebben gekregen. Jij geeft aan dat normaal jij zo rond de 90% vol zit. Heb je nu 58% over, dan is de kans groot dat jij tijdelijk 300 uur aan opname capaciteit hebt. 

Meer informatie kan ik je hier niet over geven. 

Reputatie 4
Badge +1

O , dus niet alle klanten hebben 300 uur gekregen? 

 

Ik krijg het idee dat KPN de storing die er geweest is en een eventuele oplossing alleen maar erger heeft gemaakt.

Want nogmaals , ik had na de storing geen last van verdwenen opnames. Wanneer mag ik nu verwachten dat mijn verdwenen opnames weer terug gezet worden ? 

 

Reputatie 7
Badge +19

Er worden sinds de grote herstelactie geen nieuwe acties ondernomen om opnames (nog) terug te zetten.b 

Reputatie 4
Badge +1

“grote herstelactie “ LMFAO.

Reageer