Beantwoord

Opnames van serie opnames kwijt, terwijl er nog geen jaar voorbij is

  • 25 February 2022
  • 42 reacties
  • 1239 keer bekeken

Reputatie 2

Ik ben sinds een paar dagen ineens opnames van een serie(-opname) kwijt. De opnames zijn nog geen jaar oud en het geheugen zit maar voor de helft vol. Uiteraard heb ik ze ook niet zelf verwijderd.

Nav advies op de site heb ik de tv ontvanger voor 30 sec van de stroom gehaald maar dat hielp niet. Op de i-tv app van kpn zijn de opnames ook verdwenen.
Voor zover ik heb gezien gaat het om 2 afleveringen van The Lost Symbol op Net5 en een aantal afleveringen van Young Sheldon op Comedy Central. Beide zijn geen herhalingen.

Ook staan er van een andere serie (FBI op Veronica) een paar afleveringen ‘los’ bij mijn opnames ipv als serie opname. Een week geleden stonden die nog netjes bij elkaar zoals het hoort. Ik ben bang dat daar nu ook afleveringen van gaan verdwijnen. 

 

Vorig jaar heb ik dit probleem, met vele anderen, ook al gehad. Toen stopte het vanzelf.

 

Ik hoop dat dit ook snel opgelost gaat worden want ik neem ze niet voor niks op.. 


Kan ik zelf nog iets doen, of hebben jullie nog tips die ik nog niet heb uitgeprobeerd? 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 7 March 2022, 21:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Lijkt op dit topic: 

 

Het lijkt er op dat er een storing is….ergens vrees ik dat de opnames weg zijn…

Hopelijk reageert er snel een moderator. 

Reputatie 2

Dat topic had ik ook gezien idd! Bij mij gaat het om aflevering 3 en 4. En weg is weg, dat denk ik ook. Best zuur. 
Ik hoop vooral dat er niet nog meer verdwijnen. 

Het aparte is dat bij NLziet ook 1 t/m 4 al verdwenen zijn. En bij A5 staat '’nog 2 dagen beschikbaar'’. Het lijkt dus op iets qua rechten of zo.

Terwijl ik op diverse plaatsen had gelezen dat het bij NLziet ook een jaar beschikbaar blijft.

Ik zou de serie dus maar snel gaan kijken. Vanaf de beschikbare aflevering. Het ziet er naar uit dat ze maar één maand beschikbaar mogen zijn… ook via het opnamesysteem.

Reputatie 2

Het aparte is dat bij NLziet ook 1 t/m 4 al verdwenen zijn. En bij A5 staat '’nog 2 dagen beschikbaar'’. Het lijkt dus op iets qua rechten of zo.

Terwijl ik op diverse plaatsen had gelezen dat het bij NLziet ook een jaar beschikbaar blijft.

Ik zou de serie dus maar snel gaan kijken. Vanaf de beschikbare aflevering. Het ziet er naar uit dat ze maar één maand beschikbaar mogen zijn… ook via het opnamesysteem.

 Opnames blijven een jaar beschikbaar, niet een maand. Dus ik weet niet waar jij op doelt met NLziet?

Reputatie 2

Kan een moderator hier nog iets nuttigs aan bijdragen of is dit wederom dikke pech, net als vorig jaar? :/

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Fiepje, opnames blijven gewoonlijk inderdaad een jaar beschikbaar! Toch lees ik dat je tegen problemen aan loopt, goed dat je ze aankaart.

Volgens mij heb je de opnames intussen gevonden, als ik je reactie in het andere topic zo lees, klopt dat? Er staan een paar afleveringen los van de rest. Dit kan te maken hebben met hoe wij de gidsinformatie van de zenders aangeleverd krijgen. 

 

Reputatie 2

Nee, ze zijn nog steeds weg. Van The Lost Symbol ben ik er 2 kwijt, en nog 2 andere afleveringen van die serie stonden als losse aflevering ipv als serie opname. Maar 2 afleveringen zijn er helemaal kwijt. Net als een aantal afleveringen van Young Sheldon op Comedy Central.

 

*Admin: Gekopieerd vanuit andere topic

Ik snap dat opnames die weg zijn, ook niet terug te halen zijn. Maar waar komt dit probleem dan door? Dit is namelijk niet de eerste keer. Vorig jaar heb ik dit probleem ook gehad bij verschillende series. En nu weer. Dat is wel mooi klote, ik neem ze niet voor niks op. :/
Dus ik vraag me vooral af, wat gaan jullie doen aan dit probleem?

Reputatie 7
Badge +19

@Fiepje Dankjewel voor de extra informatie. We hebben de laatste tijd wat problemen gehad met de programmagids. Beter gezegd, er zaten fouten in de gids die we aangeleverd hebben gekregen. Onze specialisten zijn ermee bezig geweest, maar konden de fouten helaas niet alsnog herstellen. Dit kan voor problemen met opnames zoals deze zorgen, excuus voor het ongemak! Ik zou je graag vertellen dat ik ze voor je kan laten herstellen, maar dat kan helaas niet :( Ik verwacht wél dat 't verder weer gaat zoals het hoort.

Reputatie 2

Oke bedankt voor de terugkoppeling. :) Hopelijk gaat het dan vanaf nu weer goed. 

Reputatie 7
Badge +19

@Fiepje Ik ga er wel vanuit, dat is natuurlijk ook de bedoeling :) Als je toch iets opmerkt of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten!

Reputatie 2

Doe ik! :)

Reputatie 2

Helaas kom ik er net achter dat er wederom afleveringen zijn verdwenen. :( Weer van Young Sheldon, daar was ik de vorige keer ook een paar afleveringen van kwijt. Dit is een serie-opname van hetzelfde seizoen, uitgezonden op Comedy Central.

Ik was blij dat CC vaak series herhaalt, zodat ik de verloren afleveringen toch nog opnieuw op kon nemen. Maar nu ben ik er dus weer kwijt. Het gaat om een stuk of 6/7 afleveringen. 
Het begint wel erg vervelend te worden, zeker als het er zoveel zijn. 

Reputatie 7
Badge +19

Helaas kom ik er net achter dat er wederom afleveringen zijn verdwenen. 😞 Weer van Young Sheldon, daar was ik de vorige keer ook een paar afleveringen van kwijt. Dit is een serie-opname van hetzelfde seizoen, uitgezonden op Comedy Central.

Ik was blij dat CC vaak series herhaalt, zodat ik de verloren afleveringen toch nog opnieuw op kon nemen. Maar nu ben ik er dus weer kwijt. Het gaat om een stuk of 6/7 afleveringen. 
Het begint wel erg vervelend te worden, zeker als het er zoveel zijn. 

Rot dat het toch weer gebeurt. Vorige maand zaten er fouten in de gids die we aangeleverd kregen, sinds dien hebben we daar geen nieuwe signalen over gehad.

Voor de zekerheid, wat gebeurt er nu precies? Staan ze wel tussen je opnames of mis je ze daar? Staan de afleveringen die je mist wel in de tv-gids? Heb je de serie-opname al eens opnieuw ingesteld?

Reputatie 2

Ze stonden bij de serie-opname en daar zijn ze ineens weg. Ze staan ook niet als losse opname dus helemaal weg. De afleveringen stonden wel in de tvgids. Ik check elke keer of ze goed ingesteld staan en dat was zo. Ik heb de serie-opname niet opnieuw ingesteld. In mijn ogen zou dat namelijk niet nodig moeten zijn, dan wordt het probleem een beetje bij mij gelegd en dat vind ik wel erg makkelijk. Zeker gezien dit al de 3e keer is in 1 jaar tijd. Maar als dat nu perse nodig is, zal ik de serie-opname van deze serie opnieuw instellen maar daarmee komen die afleveringen niet terug dus alsnog is dat zuur.

Reputatie 2

En sowieso snap ik het hele ‘er zaten fouten in de gids die wij aangeleverd hebben gekregen’ niet. Ik snap dat daardoor afleveringen niet opgenomen worden. Maar ze zijn wel opgenomen maar verdwijnen vervolgens. Dat is toch niet logisch? :/

Hallo @Fiepje er zijn 2 mogelijkheden waardoor jouw opnames kunnen verdwijnen:

  1. ze staan langer dan een jaar in het archief of
  2. de maximum capaciteit van het archief is bereikt en dan worden de oudste opnamen verwijderd.

Of een eventuele storing in het opname/archief-systeem.

Daarom is het ook jammer dat je niet meer zelf wat op DVD kunt branden, zoals vroeger.

 

Reputatie 2

Hoi Jan, beide mogelijkheden zijn niet de oorzaak. De opnames zijn nog lange geen jaar oud en ik heb ook nog niet de maximum opslagcapaciteit bereikt. Zoals dat de vorige keren ook niet het geval was.

 

Ja, dat is inderdaad jammer, dan kon ik ze ergens anders opslaan voordat ze verdwijnen. :/

Reputatie 1

Wij waren ook ineens allemaal opnames kwijt van “what we do in the shadows”. Opgenomen als serie van de BBC

We hadden er ongeveer 10 en toen we wilden kijken waren er ineens een stel verdwenen.

Verwijderen altijd de opname die we net hebben gezien en we hadden er nog zeker 6 te gaan.

Leuk is anders.

 

Veel vreemde, rare problemen de laatste tijd bij KPN,

Reputatie 2

Ja inderdaad, vervelend die problemen. Het zou dan ook fijn zijn als er nog een beheerder kan reageren..

Ik heb inmiddels de serie-opname opnieuw ingesteld maarja dat brengt de missende afleveringen niet terug. Dus nu maar weer wachten tot dit seizoen opnieuw uitgezonden wordt en dan weer (voor de 3e keer!) opnemen in de hoop dat ALLE afleveringen nu behouden blijven..

Reputatie 7
Badge +19

 Hi @Fiepje en @Puh, we hebben afgelopen week last gehad van een storing met opnames en programma's terugkijken. IK vermoed dat dit ook invloed heeft op de gemaakte opnames. Het kan inderdaad helpen om de serie-opname opnieuw in te stellen, dat is vaak goed om te doen als opnames missen of niet goed gemaakt worden.

 

En sowieso snap ik het hele ‘er zaten fouten in de gids die wij aangeleverd hebben gekregen’ niet. Ik snap dat daardoor afleveringen niet opgenomen worden. Maar ze zijn wel opgenomen maar verdwijnen vervolgens. Dat is toch niet logisch? :/

Vorige maand toen we het hier in het topic over problemen met de opnames hadden, zaten er fouten in de gids. Opnames worden gemaakt n.a.v. de gegevens (afleveringen en tijden, etc) die in de programmagids staan. Destijds klopte de gids die we aangeleverd kregen niet helemaal, waardoor niet alle opnames goed gemaakt zijn.

Reputatie 2

@Alexandra ja maar de opnames zijn al langer geleden verdwenen, niet pas afgelopen week. Ik heb dit topic ruim 2 weken geleden geupt omdat ik er toen achterkwam dat er weer afleveringen zijn verdwenen. En niet een paar maar echt een stuk of 7 afleveringen, als het er niet meer zijn. :/
De serie-opname is opnieuw ingesteld bij deze serie dus ik wacht maar af hoe het nu gaat..

 

Ja ik snap wat je zegt over fouten in de gids, maar in mijn geval was het niet zo dat de opnames niet goed waren. Ze zijn gewoon verdwenen. Dat is toch iets anders? 

Maar nogmaals, wat gaan jullie hieraan doen? Want dit is nu al de 3e keer in 1 jaar tijd (waarvan 2x in korte tijd) dat er opnames verdwijnen. Dat kan je niet elke keer afdoen als ‘problemen met de gids’.
Ik neem dingen niet voor niks op, ik ga er dan ook vanuit dat ik ze terug kan kijken via opnames.

Goedendag.

Ik heb hetzelfde probleem. Ook met Young Sheldon. Een hoop delen van een serie opgenomen en de 1 op de andere dag ineens een aantal delen verdwenen. 

Slaat nergens op. 

We betalen tenslotte extra zodat dit gewoon werkt. 

Is daar nu eindelijk een oplossing voor en anders betalen we toch eigenlijk gewoon voor een product dat niet voldoet dus geld terug totdat het wel werkt. Of die delen terug.

Groeten. Berry

Ook ik ben plots 2 afleveringen van een serie opnames kwijt. Op woensdag 12 oktober heb ik deze nog gezien in de lijst met opnames. Toen ik deze op woensdag 19 oktober jl. wilde gaan kijken bleken ze plots verdwenen in alle omgevingen (verschillende KPN ontvangers en ook op iTV KPN).

Het betreft opnames van de zender BBC1 Masterchef Celebrity  op dinsdag 20/9 21:00 uur en op vrijdag 22/9 21:30 uur. Ook de wel gekeken opname van vrijdag 16/9 22:00 blijkt er plots niet meer te zijn.

Ik veronderstel dat ze niet meer hersteld kunnen worden, maar ik hoop dat dit toekomstig ongemak kan voorkomen.

Uiteraard heb ik alle parameters gecontroleerd (opname-abonnement, voldoende ruimte , enz.). Deze zijn echter spontaan gewist …

Reputatie 2

Ik up dit topic maar weer omdat ik weer tegen dit probleem aan loop. En ik zie dat niemand van KPN meer heeft gereageerd op mijn laatste reactie in dit topic. Dus het zou fijn zijn als er nu eindelijk wat aangedaan wordt. Ik betaal niet voor niks! En zo heeft het weinig nut om dingen op te nemen.

Een tijdje terug verdwenen er wederom een paar afleveringen van Young Sheldon (Comedy Central), dat was al niet de eerste keer.

En nu zag ik ineens dat er maar liefst 5 afleveringen zijn verdwenen van Seal Team (Veronica dacht ik). Hetzelfde probleem als de vorige keren. De afleveringen worden wel opgenomen, staan bij mijn opnames, maar zijn dan ineens verdwenen. Terwijl ze er niet langer dan 1 jaar in staan en mijn geheugen ook nog niet vol is.

Dan denk je even lekker een serie te kunnen bingen. Nou, niet dus.

Dus nogmaals de vraag, wat gaan jullie hieraan doen? Want dit is al de zoveelste keer in een paar jaar tijd.

 

Reputatie 2

Up, kan iemand van KPN hierop reageren of kan ik beter op een andere manier contact opnemen met KPN?