Vraag

Probleem met terugkijken tv en Experia Box V8

  • 10 August 2020
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb het zelfde probleem.

Probleem is dus het steeds stoppen van beeld en geluid, gaat na 30 tot 60 sec. meetstal weer verder.

Live TV kijken geen problemen.

Heb het nu zo'n 2/3 maanden, soms hele avond niet, vaak elke 2 minuten.

Alles al geprobeerd zoals:

Experisbox V8 gereset (zowel met pennetje, als via inlog op router.

Software op beide arcadyan  tv ontvangers opnieuw software geïnstalleerd, onder tussen ook de nieuwe software.

1 tv ontvanger rechtstreeks aan V8 de ander via switch Netgear GS108E nadat ik eerder een andere switch had, maar gelezen had dat de switch het probleem kon zijn.

Maar beide ontvangers hebben het probleem. (Nog steeds)

Ook heb ik experia wifi, beide na de switch,. één tussen switch en tv, ander alleen na switch.

Verder niets aan de netwerk kabels.

Graag een oplossing, is best frustrerend.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Wil je het volgende eens proberen? Haal alles van de experiabox.  Harde reset geven en dan alleen de rechtstreeks bekabelde ontvanger aansluiten. Verder even niks. Ga dan testen. Ben benieuwd wat er gebeurt. Welke snelheid haal je bekabeld?

Reputatie 2
Badge

Beide gelijk aan Experia box gaat niet zo maar lukken

Één is rechtstreeks, ander zit alleen de Netgear switch tussen.

Ik heb wel de Expedia wifi er tussen uit gehaald,. Maar dat heeft niet geholpen.

Snelheid  internet is 80+ bekabeld, wifi afhankelijk van apparaat en plek  20 tot 80 met Experia wifi, zonder  Experia wifi (Experia box V8) zijn verschillen groter, snelheid lager.

Beide ontvangers hebben hetzelfde probleem, maar het lijkt er wel op dat als er tv gekeken wordt (opname) en ook internet gebruikt wordt, dat het dan speelt,. Nog niet helemaal zeker hierover, heb dit pas geleden ontdekt dat het probleem kon zijn, ik deed laptop (op wifi) open en de opname stopte... Toeval???

Is nog een hele puzzel, zeker omdat het niet altijd speelt, soms dagen niet, ook als er wel wifi gebruikt wordt.

Ik weet het niet meer in ieder geval.

 

KPN help mij, want opname kijken (terug kijken) is meestal niet leuk meer.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @MH71, sorry voor de late reactie! Wat hinderlijk zeg :-(. Ik wil graag de V8 omruilen voor een nieuwer model. Dit kan vanaf dinsdagmiddag bij de Primera in jouw buurt. Alle informatie vind je in het privébericht dat je zo van me krijgt. Laat je nog even weten hoe het gaat met het nieuwe modem?

Reputatie 2
Badge

Best Marcia, bedankt, ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 2
Badge

Nieuwe box heeft geholpen, problemen met opname kijken zijn weg.

Wel zijn de ontvangers na de nieuwste update wel erg traag geworden.

Tussen elke opdracht met de afstandsbediening kan je minimaal tot 3 tellen (seconden) voordat er iets gebeurd.

Groetjes

Marco

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn! Top dat je het nog even laat weten. We zijn bekend met de traagheid van de nieuwe software, excuses daarvoor! Hier wordt wel aan gewerkt gelukkig :-).