Beantwoord

Problemen casten naar TV via ingebouwde Chromecast

  • 8 April 2020
  • 66 reacties
  • 7211 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds gisteren een nieuwe tv aangeschaft met ingebouwde chromecast. Nu maakte ik altijd gebruik van de KPN iTV app om livestreams te casten naar de ingebouwde chromecast op mijn vorige tv en dat werkte uitstekend. Nu ervaar ik echter problemen en kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 casten naar m'n TV. Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd aan de hand van topics die ik hier tegen kwam. Ik cast vanaf een iPhone X en heb gecheckt op updates van de app, iphone, televisie en ingebouwde chromecast, deze zijn allemaal up-to-date. Daarnaast werkt het casten van andere apps probleemloos, aan de chromecast kan het haast dus niet liggen. Het casten via de chromebrowser via m'n laptop werkt wel prima. Daarmee zou je dus kunnen stellen dat het ligt aan de iOS app van KPN of de instellingen van m'n iPhone.

Ik ben hier op het forum al soortgelijke problemen tegengekomen alleen telkens zonder oplossingen of bruikbare antwoorden. Ik vraag mij dus af wat hier de oplossing voor moet zijn wat een ander wellicht ook kan helpen.

Bij voorbaat dank!

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 September 2021, 16:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 7

De vraag is of de oplossing binnen de invloedssfeer van KPN ligt of dat het probleem veroorzaakt wordt door de Chromecast functionaliteit in de nieuwste versie van Android/Google TV. 

Reputatie 3
Badge

De vraag is of de oplossing binnen de invloedssfeer van KPN ligt of dat het probleem veroorzaakt wordt door de Chromecast functionaliteit in de nieuwste versie van Android/Google TV. 

KPN doet in ieder geval wat.

Philips zegt letterlijk:wij kijken er niet eens naar,want uw toestel is ouder dan 2 jaar (3) en daar geven wij geen support op.

Het ging 3 jaar goed en nu moet ik elke keer opnieuw de wifi instellen, als ik de tv heb uitgezet of het streamen heb onderbroken. 

Tijdens het streamen, moet de tv in het menu van de instellingen staan.

Maar laatst ging het 2 dagen wel goed.

De tv herinstalleren heeft ook een tijdje geholpen,ging 2 weken goed.

De Wi-Fi verbinding van de tv valt steeds weg,lijkt mij eerder een probleem met de tv dan een probleem met de verbinding zelf.

Die enkele keer dat ik het gebruik, stel ik de verbinding wel opnieuw in,kan het inmiddels met de ogen dicht,maar toch.

Reputatie 3
Badge

Ook ik kan sinds de laatste update ( 29-10-2020) niet meer casten met de itv app. 
Casten van you tube lukt dan weer wel. 
Lijkt er dan toch op dat het aan de itv app van kpn ligt. 
 

Als je YouTube cast naar je smart tv ,dan schakelt hij automatisch naar de YouTube app op je tv en ben je dus niet aan het casten, althans dat gebeurt bij mij.

Klopt helemaal. Als je Youtube cast naar een TV met youtube-app gebruik je de chromecast functionaliteit helemaal niet.

Mijn TV (Samsung) heeft helemaal geen chromecast. Youtube casten (en Netflix) is echter helemaal geen probleem. Daar worden de resp. apps voor gebruikt.

De KPN ITV app in de Samsung ondersteunt casten niet. Dan moet ik direct die in de TV bedienen.

Reputatie 3
Badge

Denk niet dat hier nog een oplossing komt.

Eergisteren mijn tv weer helemaal opnieuw geïnstalleerd. 

Nu 2 dagen streamen zonder problemen,moet alleen 2x op koppelen drukken op de mobiel. 

De eerste keer kom ik in het menu met apps, nooit eerder gehad, nog een keer koppelen en het gaat goed.

Hopelijk gaat het langer goed dan de vorige keer. 

Reputatie 7
Badge +30

@Aldo69 je kunt nu wel koppelen, maar pas de tweede keer gaat dat goed? Begrijp ik dit goed? We zijn nu drie dagen verder, hoe staat het er nu voor?

Reputatie 3
Badge

@Aldo69 je kunt nu wel koppelen, maar pas de tweede keer gaat dat goed? Begrijp ik dit goed? We zijn nu drie dagen verder, hoe staat het er nu voor?

Het gaat nog steeds goed.

Moet inderdaad 2x op het streamings symbool drukken, eerder was dit gewoon 1x.

Kom nu de eerste keer in het menu waar de apps staan.

Dit is geen probleem. 

Dit ga ik niet proberen op te lossen, want dan gaat het straks misschien weer helemaal mis.

Als het zo blijft,ben ik tevreden. 

Overigens denk ik dat het probleem bij Philips ligt.

Ik heb sinds vorige week Videoland en kijken via de app op tv is ook een drama, valt steeds uit.

De tv is inmiddels 4 jaar oud en Philips geeft waarschijnlijk geen updates meer door.

Denk dat dat de kern van menig probleem is.

Ik heb een reactie vanuit de specialisten. Philips heeft in juli een update uitgerold, waarmee het probleem aan de Philips-zijde opgelost zou moeten zijn. Het technische aspect bij ons wordt nog onderzocht en we hopen dat dit ook binnen enkele weken kan worden opgelost, maar dat kan ik op dit moment niet toezeggen. Er is dus wel progressie, maar het heeft nog wat voeten in de aarde. :disappointed: Je zou alvast eens kunnen checken of de TV voorzien is van de laatste update en opnieuw testen of je kunt streamen. Soms slaagt een tweede poging wel als de eerste niet lukt. Beter nieuws heb ik op dit moment nog niet, helaas.

Hier heb ik een Philips 43PUS8545 met ingebouwde Chromecast en de laatste software update van 5 mrt jongstleden. Ook de KPN iTV opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas, tot op heden alleen maar de NPO-zenders kunnen casten en de rest niet (ook de opnames niet) wat voorheen wel allemaal kon. Is er al een oplossing voor dit probleem?

groet, petertwente

Reputatie 3
Badge

Ik heb een reactie vanuit de specialisten. Philips heeft in juli een update uitgerold, waarmee het probleem aan de Philips-zijde opgelost zou moeten zijn. Het technische aspect bij ons wordt nog onderzocht en we hopen dat dit ook binnen enkele weken kan worden opgelost, maar dat kan ik op dit moment niet toezeggen. Er is dus wel progressie, maar het heeft nog wat voeten in de aarde. :disappointed: Je zou alvast eens kunnen checken of de TV voorzien is van de laatste update en opnieuw testen of je kunt streamen. Soms slaagt een tweede poging wel als de eerste niet lukt. Beter nieuws heb ik op dit moment nog niet, helaas.

Hier heb ik een Philips 43PUS8545 met ingebouwde Chromecast en de laatste software update van 5 mrt jongstleden. Ook de KPN iTV opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas, tot op heden alleen maar de NPO-zenders kunnen casten en de rest niet (ook de opnames niet) wat voorheen wel allemaal kon. Is er al een oplossing voor dit probleem?

groet, petertwente

Hoi mede tukker, 

Hoe oud is je tv en welke Android versie heb je?

Je tv krijgt misschien nog wel updates, maar na 3 tot 4 jaar krijg je van Philips geen update meer voor Android. 

Die 3 tot 4 jaar, is vanaf dat het type op de markt is gekomen. 

Ik heb vorige week nog contact gehad met Philips en ze garanderen je 1 update en daarna is het afwachten of er nog meer komen. 

Mijn ervaring is dat het snel ophoudt, je moet een nieuw toestel kopen, snap je?

Heb wel gelezen dat je handmatig kunt updaten via een usb stick.

Het probleem dat je sommige zenders wel kunt casten en andere niet,komt hier ook een enkele keer voor,maar is even later vanzelf opgelost,ligt niet aan de tv.

Hier werkt het inmiddels al weer een aantal weken prima,nadat ik de tv weer eens helemaal opnieuw heb geïnstalleerd. 

De vorige keer ging dat maar 1 dag goed,nu al een maandje.

Nadat je de wifi opnieuw hebt ingesteld, moet je het menu verlaten via de knop "ingangen" en niet eerst op terug drukken. 

Eerder moest ik in het menu blijven en elke keer opnieuw verbinden, als ik het casten had gedtopt,maar dat hoeft nu gelukkig niet meer,afkloppen. 

 

 

Ik heb een reactie vanuit de specialisten. Philips heeft in juli een update uitgerold, waarmee het probleem aan de Philips-zijde opgelost zou moeten zijn. Het technische aspect bij ons wordt nog onderzocht en we hopen dat dit ook binnen enkele weken kan worden opgelost, maar dat kan ik op dit moment niet toezeggen. Er is dus wel progressie, maar het heeft nog wat voeten in de aarde. :disappointed: Je zou alvast eens kunnen checken of de TV voorzien is van de laatste update en opnieuw testen of je kunt streamen. Soms slaagt een tweede poging wel als de eerste niet lukt. Beter nieuws heb ik op dit moment nog niet, helaas.

Hier heb ik een Philips 43PUS8545 met ingebouwde Chromecast en de laatste software update van 5 mrt jongstleden. Ook de KPN iTV opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas, tot op heden alleen maar de NPO-zenders kunnen casten en de rest niet (ook de opnames niet) wat voorheen wel allemaal kon. Is er al een oplossing voor dit probleem?

groet, petertwente

Hoi mede tukker, 

Hoe oud is je tv en welke Android versie heb je?

Je tv krijgt misschien nog wel updates, maar na 3 tot 4 jaar krijg je van Philips geen update meer voor Android. 

Die 3 tot 4 jaar, is vanaf dat het type op de markt is gekomen. 

Ik heb vorige week nog contact gehad met Philips en ze garanderen je 1 update en daarna is het afwachten of er nog meer komen. 

Mijn ervaring is dat het snel ophoudt, je moet een nieuw toestel kopen, snap je?

Heb wel gelezen dat je handmatig kunt updaten via een usb stick.

Het probleem dat je sommige zenders wel kunt casten en andere niet,komt hier ook een enkele keer voor,maar is even later vanzelf opgelost,ligt niet aan de tv.

Hier werkt het inmiddels al weer een aantal weken prima,nadat ik de tv weer eens helemaal opnieuw heb geïnstalleerd. 

De vorige keer ging dat maar 1 dag goed,nu al een maandje.

Nadat je de wifi opnieuw hebt ingesteld, moet je het menu verlaten via de knop "ingangen" en niet eerst op terug drukken. 

Eerder moest ik in het menu blijven en elke keer opnieuw verbinden, als ik het casten had gedtopt,maar dat hoeft nu gelukkig niet meer,afkloppen. 

 

 

Hallo Aldo,

Bedankt voor je reactie. Ik verwacht dat het de nieuwste Android (TV) versie heeft want de tv heb ik +/- 2 maand geleden gekocht. Je adviseert me dus om het opnieuw in te stellen?

Groet,

peter

Reputatie 3
Badge

Ik heb een reactie vanuit de specialisten. Philips heeft in juli een update uitgerold, waarmee het probleem aan de Philips-zijde opgelost zou moeten zijn. Het technische aspect bij ons wordt nog onderzocht en we hopen dat dit ook binnen enkele weken kan worden opgelost, maar dat kan ik op dit moment niet toezeggen. Er is dus wel progressie, maar het heeft nog wat voeten in de aarde. :disappointed: Je zou alvast eens kunnen checken of de TV voorzien is van de laatste update en opnieuw testen of je kunt streamen. Soms slaagt een tweede poging wel als de eerste niet lukt. Beter nieuws heb ik op dit moment nog niet, helaas.

Hier heb ik een Philips 43PUS8545 met ingebouwde Chromecast en de laatste software update van 5 mrt jongstleden. Ook de KPN iTV opnieuw geïnstalleerd. Maar helaas, tot op heden alleen maar de NPO-zenders kunnen casten en de rest niet (ook de opnames niet) wat voorheen wel allemaal kon. Is er al een oplossing voor dit probleem?

groet, petertwente

Hoi mede tukker, 

Hoe oud is je tv en welke Android versie heb je?

Je tv krijgt misschien nog wel updates, maar na 3 tot 4 jaar krijg je van Philips geen update meer voor Android. 

Die 3 tot 4 jaar, is vanaf dat het type op de markt is gekomen. 

Ik heb vorige week nog contact gehad met Philips en ze garanderen je 1 update en daarna is het afwachten of er nog meer komen. 

Mijn ervaring is dat het snel ophoudt, je moet een nieuw toestel kopen, snap je?

Heb wel gelezen dat je handmatig kunt updaten via een usb stick.

Het probleem dat je sommige zenders wel kunt casten en andere niet,komt hier ook een enkele keer voor,maar is even later vanzelf opgelost,ligt niet aan de tv.

Hier werkt het inmiddels al weer een aantal weken prima,nadat ik de tv weer eens helemaal opnieuw heb geïnstalleerd. 

De vorige keer ging dat maar 1 dag goed,nu al een maandje.

Nadat je de wifi opnieuw hebt ingesteld, moet je het menu verlaten via de knop "ingangen" en niet eerst op terug drukken. 

Eerder moest ik in het menu blijven en elke keer opnieuw verbinden, als ik het casten had gedtopt,maar dat hoeft nu gelukkig niet meer,afkloppen. 

 

 

Hallo Aldo,

Bedankt voor je reactie. Ik verwacht dat het de nieuwste Android (TV) versie heeft want de tv heb ik +/- 2 maand geleden gekocht. Je adviseert me dus om het opnieuw in te stellen?

Groet,

peter

Hallo Peter, 

Bij een nieuw gekocht toestel van een paar maand oud,zou dat niet nodig moeten zijn.

Bij mij zit/zat het probleem in een wegvallende wifi verbinding. 

Als jij sommige zenders wel probleemloos kunt streamen, heb je een ander probleem. 

Daar heb ik geen oplossing voor. 

Het kan ook nog in de telefoon of tablet zitten.

Succes, 

Aldo

Reputatie 3
Badge

Hier nu al maanden geen problemen meer met casten.

Moet alleen 2x op het cast symbool drukken, maar dat is niet erg.

Inmiddels bij iedereen opgelost ?

Mooi om te horen dat het bij jou werkt Aldo.

Helaas zijn hier de problemen nog altijd niet opgelost en lukt het niet om te casten buiten NPO 1,2 en 3.

Het blijft laden en als het beeld tevoorschijn moet komen, kom ik weer terug op het scherm waarin staat dat KPN klaar is om te casten.

 

Hoe werkt dat 2x op het cast symbool drukken precies? Ik wil het ook wel proberen :)

Reputatie 3
Badge

Mooi om te horen dat het bij jou werkt Aldo.

Helaas zijn hier de problemen nog altijd niet opgelost en lukt het niet om te casten buiten NPO 1,2 en 3.

Het blijft laden en als het beeld tevoorschijn moet komen, kom ik weer terug op het scherm waarin staat dat KPN klaar is om te casten.

 

Hoe werkt dat 2x op het cast symbool drukken precies? Ik wil het ook wel proberen :)

Hoi,

Jammer dat het bij jou nog niet is opgelost, maar zo te lezen heb je een ander probleem, ik kon helemaal niets casten.

Ik heb meermaals mijn tv helemaal opnieuw geïnstalleerd, alsof ie net uit de winkel kwam.

Dan ging het een paar weken goed,maar later nog maar een dag of 2,en toen helemaal niet meer.

De laatste keer had meer succes,nu al bijna een half jaar geen probleem meer.

Zelf heb ik het idee,dat het met de wifi te maken had,want als die opnieuw instelde,kon ik eenmalig kijken.

Als ik nu op mijn tablet of telefoon op het casten symbool druk,springt de tv naar het menu waar de apps staan,geen idee waarom.

Nog een keer drukken en het casten begint probleemloos. 

Overigens heb ik mijn pc inmiddels met de tv verbonden.

Mocht het casten wederom niet lukken, dan kan ik via de pc het gewenste programma op tv kijken. 

Omdat ik mijn abonnement heb uitgebreid is dat in de praktijk nu niet meer aan de orde,maar kan om wat anders te kijken toch handig zijn.

Dit kan via de website van KPN ITV,maar ongetwijfeld ook via de app,als je die op de PC hebt staan.

Ik heb nog Windows 8,dus geen app,maar PC verbinden met TV is ideaal,bijvoorbeeld vakantiefoto's kijken op groot scherm,of een film van internet.

Succes.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen! We hebben net bericht gekregen dat problemen met casten naar een ingebouwde Chromecast sinds gisteren (de 16e) weer volledig en goed zou moeten werken. Ik wil jullie dan ook vragen om dit vooral uit te testen. Mocht je nog wel tegen problemen aanlopen, laat het weten. Geef dan aan welk programma, wat er gebeurt, vanuit welke app (iOS/Android/website) je cast en naar welk apparaat (merk+type) je probeert te casten.

Reputatie 3
Badge

Hallo iedereen! We hebben net bericht gekregen dat problemen met casten naar een ingebouwde Chromecast sinds gisteren (de 16e) weer volledig en goed zou moeten werken. Ik wil jullie dan ook vragen om dit vooral uit te testen. Mocht je nog wel tegen problemen aanlopen, laat het weten. Geef dan aan welk programma, wat er gebeurt, vanuit welke app (iOS/Android/website) je cast en naar welk apparaat (merk+type) je probeert te casten.

Bij mij was het al goeddeels opgelost,moest alleen 2X op het casten symbool drukken, zie boven.

Dat is nog steeds,maar dat is geen probleem. 

Ik ga de tv niet opnieuw installeren, dan is het misschien opgelost,maar neem niet het risico dat het dan weer helemaal mis is.

Vind het prima zo.

Â